Termen extins pentru selectarea unei companii de PR ori de consultanta pentru elaborarea strategiei de comunicare institutionale a ANSP



Termeni de referință pentru selectarea unei companii de PR sau de consultanță pentru elaborarea strategiei de comunicare instituționale a Agenției Naționale pentru Sănătate Publică (ANSP)

Informații generale

Proiectul moldo-elvețian „Viață sănătoasă: reducerea poverii bolilor netransmisibile” vine să contribuie la îmbunătățirea stării de sănătate a populației țării, în special, din zonele rurale, prin reducerea poverii bolilor netransmisibile. Viziunea noastră este ca Republica Moldova, către anul 2030, să-și atingă obiectivele privind Acoperirea universală cu servicii medicale (UHC) și a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD) legate de sănătate. Urmând această viziune, am trasat trei rezultate pentru a atinge obiectivul propus:

  • Rezultatul 1: Instituțiile din domeniul sănătății promovează „best byes” sau cele mai eficiente intervenții ale OMS și își desfășoară activitatea bazată pe evidențe, având o abordare multisectorială, pentru îmbunătățirea cunoștințelor pentru sănătate a populației;
  • Rezultatul 2: Serviciile integrate de calitate sunt susținute prin regulamente și instruirea prestatorilor de servicii pentru îmbunătățirea prevenirii și gestionării BNT;
  • Rezultatul 3: Populația își asumă responsabilitatea pentru propria sănătate, își apără propriile interese pentru sănătate și responsabilizează factorii de decizie să răspundă la nevoile chiar și a celor mai vulnerabili pacienți cu BNT.

Ținând cont de reformele majore în curs de desfășurare în Republica Moldova, proiectul „Viață sănătoasă: reducerea poverii bolilor netransmisibile” sprijină autoritățile în domeniile de consolidare a sănătății publice, a promovării sănătății și asistenței medicale primare, atât la nivel național cât și local.

Strategia de comunicare este un instrument de management, menit să dezvolte viziunea, imaginea și cultura instituțională. Documentul descrie  abordarea în care instituția își atinge obiectivele strategice și fluxurile de comunicare pe intern și extern. Pentru a reuși în consolidarea sănătății publice și în promovarea sănătății, autoritatea națională din domeniu, Agenția Națională pentru Sănătate Publică (ANSP) este interesată și are nevoie de o strategie de comunicare instituțională cu un plan de acțiuni pentru anii 2024-2025.

Pentru a asigura elaborarea Strategiei de comunicare instituțională a ANSP, proiectul „Viață sănătoasă: reducerea poverii bolilor netransmisibile” preconizează contractarea unei companii de consultanță, care să elaboreze strategia de comunicare instituțională cu planul de comunicare strategică pentru anii 2024-2025.

Proiectul își desfășoară activitatea în Republica Moldova prin intermediul Unității de Facilitare a Proiectului (UFP), cu sediul la Chișinău.

Obiectiv

Elaborarea strategiei de comunicare instituțională a ANSP și a planului de comunicare strategică pentru anii 2024-2025 care vor contribui la organizarea comunicării instituționale, precum și la dezvoltarea capacităților de comunicare ale angajaților serviciului public de sănătate și va crește percepția imaginii instituționale de către partenerii și beneficiarii ANSP.

Sarcini de bază

Sub supravegherea și în strânsă colaborare cu Experta în comunicare a proiectului, compania va realiza următoarele sarcini:

  1. Va identifica locul Strategiei de comunicare instituțională a ANSP între prioritățile instituției și va acorda suport conducerii ANSP în formularea viziunii actualizate a organizației, precizând scopul, poziționarea, strategia, valorile, cultura, identitatea vizuală și instituțională;
  2. Va realiza auditul comunicării interne și externe curente, folosind instrumentele specifice pentru cercetarea culturii și imaginii instituționale (ex: cartografierea părților interesate, analiza crizelor prin care a trecut instituția, recenziile pe social media, reclamațiile, litigiile, focus grupuri cu angajații privind loialitatea, fidelitatea, cultura internă etc.);
  3. Va dezvolta metoda cadrului de comunicare strategică;
  4. Va dezvolta obiectivele de comunicare strategică, în baza cadrului de comunicare strategică validat de conducerea ANSP;
  5. Va facilita ateliere de lucru cu membrii Conducerii ANSP și a secției de comunicare cu mass-media pentru a dezvolta strategia;
  6. Va defini indicatorii de monitorizare și evaluare a comunicării care trebuie atinși în planul de comunicare;
  7. Va scrie strategia de comunicare instituțională a ANSP și planul de comunicare pentru anii 2024-2025;
  8. Va dezvolta un plan de instruire pentru aplicarea strategiei de comunicare instituțională a ANSP.

Calificarea și competențele necesare

  • Studii superioare în domeniul comunicării și relațiilor publice, management al organizațiilor sau management administrativ, alte domenii relevante;
  • Experiență dovedită în elaborarea strategiilor de comunicare;
  • Experiență de lucru în serviciile de presă din sectorul public și/sau privat;
  • Experiență în dezvoltarea și aplicarea strategiilor de comunicare instituțională, inclusiv de dezvoltare a brandului;
  • Experiență în dezvoltarea și furnizarea de ateliere de comunicare pentru clienții corporativi;
  • Experiență (cel puțin 2 ani) în dezvoltarea, proiectarea, producția și diseminarea produselor de comunicare;
  • Nivel înalt de profesionalism și capacitate de a lucra independent și în situații de înaltă presiune și termeni restrânși;
  • Excelente abilități de comunicare și scriere în limba română, limba engleză este un avantaj.

Specificații

Activitatea companiei va începe imediat ce contractul de prestări servicii va fi încheiat și va dura până la 30 septembrie 2023.

Toate materialele elaborate în limitele prezentului contract trebuie predate partenerului în conformitate cu termenele indicate în contract.

Cerințe pentru îndeplinirea dosarului de intenție și termenul limită pentru depunere: 

  • Un plan de lucru provizoriu cu indicarea intervalelor de timp.
  • Un exemplu a unei strategii dezvoltate sau aplicate recent.
  • Copia Certificatului de înregistrare a companiei.
  • Propunerea financiară detaliată.

Prețurile vor fi indicate în lei moldovenești, la cota de 0%TVA. Dosarul va fi expediat proiectului la adresa de e-mail: info@viatasan.md

Data limită de înscriere la concurs: 20 martie, ora 24:00. Propunerile primite după această dată nu vor fi luate în considerare. 

Pentru a vedea TOR-ul detaliat, accesați link-ul: 

https://www.viatasan.md/concurs-pentru-selectarea-unei-companii-de-pr-ori-de-consultanta-pentru-elaborarea-strategiei-de-comunicare-institutionala-a-ansp-1-56