Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs pentru suplinirea postului vacant de Specialist/specialistă în calitatea datelor, informațiilor
I.P. Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs pentru suplinirea postului vacant de Specialist/specialistă în calitatea datelor, informațiilor în cadrul Secției interoperabilitate și date deschise
Cerințe minime obligatorii:
1. Cetățenia Republicii Moldova și domiciliul permanent în Republica Moldova.
2. Studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul juridic, tehnologia informației, administrație publică sau alte domenii relevante pentru gestionarea și analiza datelor.
3. Actele de studii superioare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă, obținute în străinătate se vor prezenta, în caz de necesitate la solicitarea Agenției de Guvernare Electronică, însoțite de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
4. Experiență profesională de minimum 5 ani în domeniile vizate.
5. Experiența profesională în domeniul managementului datelor, interoperabilității, guvernării datelor, statisticii, calității datelor, sau domenii conexe va constitui un avantaj.
6. Cunoașterea legislației Republicii Moldova care reglementează:
- activitatea Guvernului, organizarea și funcționarea administrației publice centrale de specialitate;
- domeniile de competență ale Instituției publice „Agenția de Guvernare Electronică”: modernizarea serviciilor guvernamentale; e-Transformarea guvernării; interoperabilitatea; auditul de securitate cibernetică;
- protecția datelor cu caracter personal;
- accesul la informație;
- datele deschise și interoperabilitatea sistemelor informaționale;
7. Abilități IT: Suita Microsoft 365 - inclusiv aplicațiile de productivitate (Word, Excel, PowerPoint, Outlook), instrumentele de colaborare și management al documentelor (SharePoint Online, OneDrive, Microsoft Teams) și cele de planificare / urmărire a proiectelor (Planner, Microsoft Project);
8. Cunoștințe privind guvernarea și managementul datelor, inclusiv calitatea datelor (acuratețe, completitudine, consistență).
9. Cunoașterea limbii române (scris/vorbit).
10. Cunoașterea limbii engleze va constitui un avantaj.
Aptitudini / abilități:
- Capacitate de lucru eficient atât în echipă, cât și individual;
- Exprimare clară, argumentare fundamentată și rezolvare constructivă a divergențelor;
- Planificare riguroasă și asumarea responsabilității pentru activitățile de muncă;
- Abilități de a colecta informații, a le structura și a le prezenta concis;
- Spirit pro‑activ, gândire creativă, propunere de soluții pentru îmbunătățirea activităților de muncă;
- Concentrare pe livrarea la timp a rezultatelor activităților profesionale;
- Responsabilitate, disciplină, imparțialitate și respectarea eticii profesionale;
- Capacitatea de a reacționa rapid la schimbări și de a menține o atitudine pozitivă.
Atribuții de bază:
1. Gestionarea și administrarea Portalului Guvernamental de Date (date.gov.md), inclusiv organizarea, acreditarea și monitorizarea entităților responsabile de publicarea seturilor de date;
2. Contribuirea la elaborarea și actualizarea actelor normative în domeniul schimbului de date și datelor deschise.
3. Elaborarea și înaintarea propunerilor de completare, modificare a cadrului normativ în scopul eliminării barierelor de interoperabilitate și asigurării aplicării uniforme a modelului național de interoperabilitate și date deschise;
4. Avizarea proiectelor de acte normative, prin prisma asigurării respectării legislației în domeniul schimbului de date și din perspectiva publicării proactive a datelor, formatelor și interoperabilității cu Portalul Guvernamental de Date;
5. Stabilirea standardelor și procedurilor interne privind formatele deschise, metadate, frecvența actualizării și accesibilitatea seturilor de date pe portal;
6. Monitorizarea implementării politicilor publice și a prevederilor legale în domeniul datelor deschise.
7. Identificarea, clasificarea și prioritizarea seturilor de date cu valoare publică ridicată (ex. sănătate, mediu, finanțe) în colaborare cu autoritățile publice centralizate și locale;
8. Identificarea erorilor, inconsecvențelor și duplicărilor din seturile de date și propunerea soluțiilor de corectare;
9. Elaborarea recomandărilor pentru îmbunătățirea proceselor de colectare, stocare și utilizare a datelor;
10. Monitorizarea, evaluarea și raportarea calității datelor gestionate de instituție (acuratețe, consistență, completitudine, actualitate);
11. Colectarea și administrarea feedback‑ului utilizatorilor, prin facilități de comentarii, formulare de sugestii și raportarea problemelor legate de seturile de date; supraveghere asupra rezolvării acestora;
12. Participarea în cadrul grupurilor de lucru sectoriale;
13. Consolidarea colaborării internaționale și schimbul de bune practici, prin participarea la rețele precum Open Data Portal Network, EU4Environment și alte platforme europene;
14. Executarea altor sarcini, conform competențelor atribuite, legate de activitatea instituțională a AGE.
Beneficiile oferite de AGE:
- Experiență profesională într-o instituție publică modernă;
- Oportunități extinse de dezvoltare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
CONDIŢII: angajare în bază de contract individual de muncă, full-time.
Pentru participare la concurs se depune următorul dosar:
1. Scrisoare de intenție prin intermediul căreia se va explica interesul față de funcție și contribuția profesională care poate fi adusă de către candidat la suplinirea postului vacant (maxim 2 pagini);
2. Curriculum Vitae după modelul EUROPASS care poate fi accesat la acest link (https://europass.cedefop.europa.eu/ro/documents/curriculum-vitae) și care va include obligatoriu următoarea declarație: „Datele înscrise în CV sunt veridice, accept verificarea acestora”.
Dosarul urmează a fi depus până la data de 03.10.2025, ora 17:00, la adresa de email hr@egov.md. Tot la această adresă pot fi transmise și mesaje de clarificare cu referință la concursul de angajare.
Bibliografie:
1. Legea nr. 136/2017 cu privire la Guvern;
2. Legea nr. 109/2025 privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public;
3. Legea nr. 98/2012 privind administrația publică centrală de specialitate;
4. Legea nr.234/2021 cu privire la serviciile publice;
5. Legea nr.133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal;
6. Legea nr. 142/2018 cu privire la schimbul de date și interoperabilitate;
7. Legea nr. 124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere;
8. Hotărârea Guvernului nr. 760/2010 cu privire la Instituția publică „Agenția de Guvernare Electronică”;
9. Hotărârea Guvernului nr. 701/2014 cu privire la aprobarea Metodologiei publicării datelor guvernamentale deschise;
10. Hotărârea Guvernului nr.201/2017 privind aprobarea Cerințelor minime obligatorii de securitate cibernetică;
11. Hotărârea Guvernului nr.211/2019 privind platforma de interoperabilitate (MConnect);
12. Hotărârea Guvernului nr.1090/2013 privind serviciul electronic guvernamental de autentificare și control al accesului (MPass);
13. Hotărârea Guvernului nr.405/2014 privind serviciul electronic guvernamental integrat de semnătură electronică (MSign);
14. Hotărârea Guvernului nr. 324/2022 cu privire la serviciul guvernamental de identitate și semnătură electronică mobilă (EvoSign);
15. Hotărârea Guvernului nr. 5/2024 cu privire la aplicația guvernamentală integrată a serviciilor electronice EVO;
16. Hotărârea Guvernului nr.323/2021 pentru aprobarea Conceptului Sistemului informațional „Catalogul semantic” și a Regulamentului privind modul de ținere a Registrului format de Sistemul informațional „Catalogul semantic”.
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md