Guest post de Simion Ciochină // Vom zbura direct la Berlin la anul viitor sau nu?




Berlinul are acum patru aeropoarte. Pentru un oraş de aproape patru milioane de locuitori este cam mult. Numai că la moment funcţionează doar două din ele - Schönefeld şi Tegel. Aeroportul Tempelhof a fost închis, iar aeroportul Brandenburg este acum în construcţie şi va fi finisat în 2011.

Nemţii sunt pragmatici şi de aceea ei vor sa închidă cele 2 aeropoarte existente şi să lase numai unul - „Willy Brandt“ (Brandenburg), construcţia căruia a început în 2006. Este cea mai mare şantier din Europa şi va fi finisat în 2011. (vedeţi poze de la construcţie)

Actualmente este greu să ajungi pe calea aerului în Berlin. Trebuie să mergi la Bucureşti sau la Kiev. Sau poţi să iai ruta Chisinau-Frankfurt am Main cu bilet la tren inclus. Printre altele, trenurile rapide în Germania costă foarte scump. De la Frankfut până în Berlin trebuie să plăteşti 188 de euro. Sistemul Rail&Fly de la AirMoldova e foarte bun: cumperi bilet la avion iar biletul la tren în orice direcţie e gratis, pe tot teritoriu Germaniei. Dar, biletele la avion din Moldova sunt scumpe (de ex. Chisinau-Frankfurt am Main 161 de euro numai dus). Dacă să facem o comparaţie, biletul pe ruta Berlin-Geneva costă 64 de euro dus-întors (sigur că fără cafea solubilă şi pachet de mâncare. Nouă moldovenilor ne place să fim hrăniţi în avioane nu ştiu de ce)!!! Preţ şocant... Eu tot aşa am zis.

În general pentru nemţi a zbura e o obişnuinţă. Vreai să te duci pe 3 zile la Barcelona? Poftim! Cumpără bilet din timp şi plăteşti 110 euro dus-întors. Dar la noi nu poţi decât să mergi în ţările de aproape şi costă o groază de bani. Ca să ajungi la Berlin trebuie să scoţi cel puţin 180 de euro şi cu escală la Riga numai într-o singură direcţie, iar că să zbori la Kiev e 125 de euro numai dus.

Noi vrem în Europa dar Europa e prea scumpă pentru noi. Pentru că la noi sunt nişte oameni la care nu le ajunge pentru un Ferrari nou. Ei dar să las jălea.

Actualmente aeropoartele din Berlin deservesc pe parcursul anului 19 de mln (2009) de pasageri (spre comparaţie: Aeroportul Frankfurt am Main - 50,9 mln. şi München - 32,7 mln în 2009). Noul aeroport va putea deservi peste 50 de mln anual. Costurile totale sunt de 435 mln Euro. Aeroportul va avea toată infrastructura - începând cu WC şi terminând cu linii de metrou de care va fi legat de Berlin. Va avea trei piste de aterizare: de mijloc, de est şi de vest. În dependenţă de acestea vei putea să îţi alegi clasa avionului cu care vrei să zbori. Tot acolo se construeşte un autobahn pentru ca traficul rutier să nu fie încărcat... ce vă pot spune? E impresionant să vezi cum se construieşte ceva frumos.

În speranţa că şi noi la anul vom merge în Europa fără vize şi că aeroportul va fi finisat, vă las adrmiraţi poze (în realitate e de 10 ori mai mare). Să sperăm că în curând ve-ţi putea trage o fugă până la Berlin. Aşa, după lucru, vineri... E frumos... Ai ce vedea!

PS: Dragi companii aeriene din RM. Ieftiniţi biletele!

Noi în ultimul timp în RM am învăţat 2 cuvinte: transparenţă şi turism. Transparenţa la nemţi înseamnă că oricine poate să vadă cât şi pe ce s-a cheltuit. Turism la nemţi înseamnă că poţi să mergi peste tot ca în excursie (chiar şi în Bundestag). Este evident că trebuie să plăteşti. Iaca dacă vrei să vezi cum se construieşte aeroportul şi să faci o excusie pe şantier poţi să plăteşti 20 de euro. Aici o sa te primească cu braţele deschise şi nici un storoj nu are să arunce în tine cu o piatră. Turnul din imagine este pentru vizitatorii care vor să vadă cel mai mare şantier al europei.

Aici va fi terminalul central unde vor veni şi vor pleca pasagerii

Noul autobahn


Posted: 2011-03-26 18:48:07

Blog | Eugen Luchianiuc