Societatea de Cruce Roșie din Moldova angajează Coordonator/oare management dezastre (M/D)
Societatea de Cruce Roșie din Moldova (urmează SCRM) reprezinţă o asociaţie obştească care, in corelaţie cu autorităţile administraţiei publice, realizează funcţii auxiliare în domeniul umanitar în baza Convenţiilor de la Geneva din 1949 şi a Protocoalelor adiţionale la acestea din 1977. Misiunea SCRM este de a preveni și atenua suferința umană și de a proteja demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, convingeri religioase sau politice.
În scopul realizării misiunii sale, SCRM lansează următorul concurs public de angajare:
Denumirea funcţiei: Coordonator/oare management dezastre (M/D)
Responsabilități:
- Planificarea și desfășurarea acțiunilor de pregătire și răspuns în situații de dezastru.
- Crearea și punerea în aplicare a programului și a planului de acțiune al SCRM pentru gestionarea dezastrelor, pe baza strategiei generale, cu urmărirea și evaluarea rezultatelor.
- Dezvoltarea și actualizarea Planului și a Procedurilor Operaționale Standard (SOPs), în conformitate cu scenariile de risc relevante și liniile directoare ale Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie.
- Cartografierea riscurilor (hazard mapping), evaluarea riscurilor și inițiativele de reducere a riscurilor, inclusiv campanii de sensibilizare publică și alte activități relevante de reducere a vulnerabilităților în comunități.
- Coordonarea cu autoritățile relevante, cum ar fi Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Mediului și alte instituții implicate în domeniul gestionării riscurilor și intervențiilor în caz de dezastre.
- Coordonarea și gestionarea procesului în strânsă legătură cu responsabilul de management al voluntarilor al SCRM în scopul formării voluntarilor în domeniu.
- Gestionarea riscurilor legate de un răspuns operațional, cum ar fi CVA (asistență cash și voucher), reducerea riscurilor de dezastre climatice, migrația și strămutarea, evaluarea nevoilor de urgență, adăposturi, depozite și alte intervenții relevante în cadrul programelor obișnuite și al situațiilor de urgență.
- Implicarea în planificarea, aplicarea, gestionarea și evaluarea eficientă a proceselor de pregătire a programului cash.
- Consolidarea capacităților în domeniul gestionării riscurilor prin formarea personalului și a voluntarilor la nivelul sediului central și al filialelor, organizarea simulărilor și exercițiilor de "învățare pe parcurs", precum și coaching la distanță și față în față.
- Asigurarea implementării Strategiei SCRM , îndeosebi în domeniul M/D și Politica de gestionare a riscurilor de dezastre, precum și Planul de răspuns.
- Asigurarea furnizării de servicii tehnice CVA de înaltă calitate (împreună cu punctul focal CVA) oferind asistență în toate etapele în conformitate cu standardele, orientările și bunele practici la nivel național și internațional al Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie (MICRSR) .
- Lucrează la documentul de planificare de urgență, inclusiv la mecanismele de livrare, în conformitate cu orientările și procedurile standard de operare convenite în cadrul M/D.
- Prezintarea rapoartelor privind activitățile desfășurate.
- Cooperarea cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
- Participă la reuniunile interne și externe ale M/D și/sau CVA (împreună cu punctul focal CVA) și contribuie la inițiativele tehnice, de coordonare și de sensibilizare în cadrul MICRSR sau cu alți parteneri, cu comunitatea umanitară în general, cu donatorii și cu sectorul public.
Studii:
- Studii superioare finalizate în domenii relevante (ex. protecție civilă, situații excepționale, management, științe sociale, etc.);
Experienţă profesională:
- Experiență de cel puțin 3 ani în domeniul gestionării dezastrelor, intervenții umanitare sau domenii conexe;
- Experiență dovedită în planificarea, implementarea și monitorizarea proiectelor umanitare.
Abilități:
- Cunoaşterea limbilor română, rusă, engleză;
- Experiență în planificarea, monitorizarea și raportarea proiectelor;
- Permis de conducere valabil – va constitui un avantaj;
- Cunoştinţe în domeniul tehnologiilor informaţionale la nivel de utilizare: Word, Excel, Internet, PowerPoint ș.a.;
- Abilităţi de planificare, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, mobilizare de sine, lucrul în echipă, disciplină;
- Abilități de comunicare, colaborare și lucru în echipă și luarea deciziilor.
Persoanele interesate sunt rugate să expedieze CV-urile la adresa de e-mail: office@redcross.md cu indicarea în subiectul de e-mail a textului: „CV - Coordonator/oare management dezastre (M/D)”.
Termen limită de depunere a dosarelor: 16 iunie 2025, ora 17:00.
Doar candidații selectați vor fi contactați pentru etapele ulterioare ale procesului de recrutare. Dacă sunteți pasionat de a conduce schimbări pozitive prin practici incluzive și implicarea comunității și îndepliniți cerințele prezentate mai sus, vă încurajăm să aplicați pentru această poziție.