Creeaza-ti o lista electronica, promoveaza-te!



e-marketing.jpgOrice contact stabilit cu potentialii clienti reprezinta o oportunitate de a crea o lista electronica.

Tot mai multe organizatii isi creeaza liste de adrese electronice pentru promovarea misiunilor lor. Ele au facut marketing electronic de ani de zile si au inteles ca daca iau in serios crearea listei electronice, isi vor promova mai bine scopurile. Si intr-adevar functioneaza!

Persoanele din lista de contacte reprezinta de regula grupul-tinta. Ei va cunosc si stiu produsele si serviciile pe care le oferiti pentru ca anterior au mai beneficiat de serviciile organizatiei voastre. Tot ei reprezinta o sursa de recomandare. Iata de ce, e-mail marketing-ul reprezinta in continuare instrumentul cel mai eficient de promovare. Practic cu zero cheltuieli aditionale veti putea mentine legatura cu clientii vostri, iar atunci cand acestia vor avea nevoie de un serviciu, sau, de ce nu, vor avea posibilitatea sa faca o donatie, isi vor aminti in primul rand de Dumneavoastra.

Etape esentiale in procesul de creare a unei liste electronice

Înainte sa incepeti cautarea de noi abonati, amintiti-va urmatoarele trei "porunci" ale marketing-ului electronic.

  • Cereti permisiunea. Înainte sa adaugati pe cineva in lista electronica, trebuie sa cereti permisiunea persoanei respective. Marketing-ul electronic nu poate functiona fara permisiune. Nu avem incredere sau chiar nici nu deschidem scrisori de la persoane necunoscute. În majoritatea cazurilor doar emailurile trimise cu permisiune nu sunt aruncate imediat la gunoi si sunt citite.
  • Permisiunea are un caracter temporar. Daca cineva va comunica adresa sa electronica fie pe pagina web a organizatiei, in sediul organizatiei, sau in cadrul unui seminar - acea persoana va astepta ceva de la dumneavoastra. Nu asteptati sa treaca sase luni pana ii expediati primul e-mail. El/ea nu-si va aminti de Dumneavoastra si va va sterge mesajul sau isi va anula imediat abonamentul. Trimiteti-i un mesaj de bun venit si o copie a celui mai recent buletin electronic (newsletter) atat timp cat isi mai aminteste bine de intalnirea voastra.
  • Oferiti un link alternativ de iesire. Toate campaniile electronice de promovare trebuie sa includa un link functional prin intermediul caruia clientul poate sa-si anuleze abonamentul, sau instructiuni cu privire la stergerea numelui sau din lista. Eliminati prompt din lista Dv. (de preferinta in termen de 10 zile) persoanele care au solicitat acest lucru. Nu doar ca este politicos, in unele tari asa prevede legea.

Metode de identificare a noilor abonati

Vom incepe cu metode incercate si demonstrate si vom termina cu metode inovatoare. Acestea sunt niste metode extraordinare prin care va puteti impartasi experienta si cunostintele valoroase cu oamenii care ar putea fi interesati de ceea ce le oferiti. De fapt, in aceasta si consta crearea listelor electronice:

1. Casuta de Abonare de pe site. Pagina de start a organizatiei este locul cel mai indicat pentru a plasa o casuta de inregistrare pentru vizitatori. Dar mai sunt si alte optiuni. Includeti un link de inregistrare pe alte pagini web ale site-ului si in semnatura care apare la sfarsitul oricarui mesaj electronic expediat. Arhivati informatia din campaniile anterioare si includeti un link catre ele langa casuta de inregistrare, astfel incat potentialii clienti vor sti la ce se aboneaza.

Alte locatii unde puteti lansa invitatii pentru lista Dv. electronica:

2. În sediul organizatiei si la telefon. Pastrati mereu un formular de inregistrare la o lista electronica la receptie la intrare in sediul organizatiei. Anexati si o mica descriere a materialelor expediate prin aceasta lista. Dati-le posibilitatea vizitatorilor sa-si indice email-ul dupa care datele sunt introduse in sistemul electronic. Suportul vizual este intotdeauna eficient! Oferiti stimulente pentru inregistrare, de exemplu un cupon de reducere la inregistrarea pentru urmatorul training oferit de organizatie.

Lansati invitatii pentru inregistrare si in cadrul activitatilor, seminarelor sau consultatiilor oferite la telefon. Nu uitati si de parteneri, centrele de informare, si buletinele electronice ale altor organizatii.

3. La sedinte, intalniri, forumuri. Atunci cand aveti ocazia sa va vedeti colegii la o intalnire, rugati-i sa se aboneze la lista Dv. electronica. De asemenea oferiti-le o carte de vizita care include adresa web si indemnul „Înregistreaza-te pentru a primi GRATUIT buletinul informativ".

4. Pe toate materialele imprimate. Atunci cand trimiteti scrisori, distribuiti brosuri si alte  materiale informative, sugerati persoanelor sa viziteze site-ul web si sa se inregistreze pentru a primi buletinul informativ si alte promotii valabile. Indicati-le site-ul si invitati-i sa se inregistreze, de ex. spunand: „Abonati-va la buletinul nostru informativ si veti primi un raport gratuit referitor la (ceea ce faceti aici)" (sau „o consultatie gratuita").

5. Pe bloguri si retelele sociale. Daca aveti un blog, includeti pe prima pagina informatii din buletinul Dv. informativ, impreuna cu un link de inregistrare. Daca aveti cont pe site-uri de socializare, ca Facebook sau Twitter, oferiti informatii  despre ultimul Dv. buletin informativ tuturor vizitatorilor si amicilor Dv. si incurajati-i sa se inregistreze pentru a-l primi.

Expunerea pe bloguri si site-uri de socializare poate sa va sporeasca sansele de a gasi noi abonati. Urmatoarea etapa va fi sa dezvoltati relatiile cu ei si sa-i transformati in clienti fideli ai organizatiei. 

Doriti sa aveti mai multi abonati? Atunci nu va fie frica sa le cereti adresa electronica!

Oameni pot fi oarecum timizi in a solicita cuiva adresa electronica. Ei resimt acest gest ca pe o cerere de obligare. Însa cum va sti lumea ca Dv. aveti un buletin informativ, daca nu ii rugati sa se inscrie pentru a-l primi? Îl completati cu multe informatii extraordinare si va impartasiti experienta, deci minimumul posibil pe care il puteti face e sa-l oferiti noilor prieteni. Daca la oferta pe care le-o propuneti va vor raspunde: „Nu, multumesc", aceasta nu inseamna ca ei va resping, ci doar ca nu doresc acel buletin informativ. 

Nu veti sti raspunsul pana nu puneti intrebarea. Deci indrazniti sa intrebati! Fiecare „Da" inseamna inca un potential client, datorita caruia lista dumneavoastra si organizatia va creste.

 

Acest material a fost adaptat la mediul non-profit de catre Monitorul Civic in baza materialelor traduse din limba engleza de Silvia Sturza