Zece cai inovatoare prin care ONG-urile pot utiliza Facebook



De multe ori ONG-urile imi adreseaza intrebari despre cum ar putea acestea folosi Facebook cat mai efectiv.

Iata deci 10 metode diferite prin care ONG-urile pot profita de Facebook. Multe din aceste sfaturi pot fi gasite in articolele mele: Ghidul Incepatorului Facebook si Promovarea cauzei tale pe Facebook.

1. A colecta fonduri pentru campania de colectare a fondurilor initiata de organizatia ta

Exemplu: Humane Society din SUA a colectat 5.000 $ prin intermediul Facebook iar campania ONE a adunat 2.360 $ cu ajutorul a 8.802 membri.

2. A cauta si a comunica cu potentialii sustinatori

Exemplu: Grupul Facebook, care inregistreaza cea mai mare crestere, are acum un milion de membri - acesta este grupul Stephen Colbert. Acesta este cel mai bun exemplu de utilizare a retelelor sociale pentru promovarea politica. Cheltuind foarte putin timp si mici sume de bani, Colbert a reusit sa acumuleze un milion de sustinatori si sa comunice cu ei.

3. A provoca si a largi suportul pentru importante probleme sociale

Exemplu: Alex Bookbinder in varsta de 19 ani, calatorind prin Asia de Sud-Est, a dat start campaniei €žSprijina protestul calugarilor in Burma" pe Facebook, incercand sa obtina atentie la represiunile conducatorilor militari ai Myanmar-ului indrepatate impotriva protestelor pro-democratice manifestate de veneratii preoti Buddisti din stat, folosind internetul ca instrument de baza pentru a vorbi despre lumea adevarata. In numai cateva zile, campania a intrunit peste 136.000 membri care s-au angajat sa organizeze evenimente in intreaga lume.

4. A autoriza membrii sa se implice in propriile activitati

Exemplu: Incercarile de sustinere, precum buletinele Darfur ce au fost recent publicate, sunt directionate in a oferi membrilor cai eficiente de a se angaja in propriile activitati

5. A organiza, a promova si a gestiona evenimente

Exemplu: World Education and Development Fund, o organizatie care transforma vietile oamenilor prin sprijinirea educatiei superioare de calitate pentru comunitatile nevoiase din America Latina, a organizat un eveniment la Colegiul Babson. Aceasta organizatie, de asemenea, detine un grup pe Facebook.

6. A promova blogul (jurnalul online), cele mai recente stiri si intruniri ale organizatiei tale

Exemplu: La Indiana University exista un grup in centrul universitar pentru UNICEF. Ei au creat un grup pe Facebook pentru a anunta stirile si intrunirile.

7. A spori constiinta publicului si a aduna bani pentru initiative de sustinere

Exemplu: Dolari pentru Darfur este un concurs initiat de copilul-geniu Nick Anderson si Ana Slavin, care se desfasoara intre licee si consta in a colecta bani pentru initiativele de sustinere ale Coalitiei €žSave Darfur" si pentru asistenta umanitara pentru refugiatii din Darfur. Pagina Facebook incurajeaza studentii sa-si expuna ideile celor care colecteaza fonduri si sa discute asupra crizelor existente. De asemenea sprijina studentii sa viziteze website-ul organizatiei si sa-si creeze propria pagina de colectare a fondurilor pentru institutia lor de invatamant.

8. A gasi si a recruta voluntari

Exemplu: Colegiile dispun de organizatii studentesti implicate in voluntariat si strangere de fonduri. De asemenea, exista grupuri studentesti afiliate ONG-urilor. Atat retelele de colegii cat si cele regionale gazduiesc evenimente precum Relay for Life sau Race for the Cure.

 

9. A crea o pagina web cu marca organizatiei tale

Cu ajutorul noilor aplicatii de pe paginile Facebook, ONG-urile pot crea pagini personalizate cu propria marca (brand). Spre exemplu, viziteaza pagina creata de Seth Rosin pentru actiunea Malaria No More pe Facebook. Cea mai buna parte a acestor pagini consta in posibilitatea publicarii materialelor video concentrate asupra activitatii organizatiei tale.

 

10. A mentine contactul cu publicul de baza in mod regulat

Exemplu: Vezi pagina Facebook a celor de la Humane Society, pagina ce contine resurse multi-media si de organizare a evenimentelor si multe altele. Pentru a vizualiza pagina trebuie sa fii inregistrat pe Facebook, asa ca profita de ocazie pentru a te inscrie astazi, daca inca nu ai facut-o.

 

Mai ai si alte exemple sau idei pentru a le impartasi?

 

Tradus de: Ana DUNAF