BNM angajează expert/ă principal/ă în gestionare și procesare date
Obiectivele postului:
- Postul vacant face parte din Departamentul Statistică și date, Direcția Colectare și procesare date, obiectivul este gestionarea și dezvoltarea bazei de date a declarațiilor vamale (a persoanelor fizice și juridice) și aplicației aferente, procesarea raportului 1-invest și încărcarea acestuia în baza de date aferentă, elaborarea selecțiilor și rapoartelor add-hoc din bazele de date gestionate prin interpelări directe.
Scopul sau atribuțiile direcției:
- Gestionarea procesului de raportare la BNM, precum și dezvoltarea continuă a sistemelor de raportare și a cadrului normativ aferente domeniului de raportare.
Principalele atribuții ale postului:
- • Asigură încărcarea datelor, gestionarea curentă și menținerea curentă a Modulului „Prelucrarea bazei de date a declarațiilor vamale de la BNS” ;
• Asigură recepționarea și încărcarea în baza de date aferentă a formularului „1-Invest” (date individuale la nivel de agent raportor) și situațiilor financiare;
• Elaborează, la solicitare, selecții și rapoarte add-hoc din baze de date gestionate, prin interpelări directe cu aplicarea limbajului de interogare a datelor SQL;
• Asigură conlucrarea eficientă cu Departamentul Tehnologii Informaționale în vederea mențineri, dezvoltării și eficientizării aplicațiilor și surselor de date gestionate.
Cerințe minime obligatorii:
- Studii superioare în domeniul statistic, economic, financiar sau tehnologii informaționale;
• Experiența profesională de minim 1 an, în domeniul statistic, economic, financiar sau tehnologii informaționale;
• Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator avansat, în special a aplicațiilor MS Office;
• Cunoștințe de bază în domeniul gestionării bazelor de date și interogării bazelor de date prin limbajele de interogare a datelor, în special SQL;
• Vorbitor fluent al limbii române și cunoașterea limbii engleze (nivel A2);
• Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, perseverență, învățare și dezvoltare continuă;
• Abilități de comunicare verbală și în scris, capacitate de analiză și sinteză a informației, capacitate de însușire rapidă a metodelor noi de lucru, bine organizat.
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
- Cunoștințe avansate aferente gestionării bazelor de date și interogării bazelor de date prin limbajele de interogare a datelor, în special SQL.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită:
- 24 august 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr. 1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-245 sau 022 822 143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
Documente necesare pentru a fi prezentate la concurs;
Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.
Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).
Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.
Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.