BNM anunță concurs pentru postul vacant de economist/ă principal/ă, pe durată determinată, responsabil/ă de control și evaluare riscuri
Obiectivele postului sunt:
Identificarea și evaluarea dacă banca are un sistem corespunzător de evaluare a guvernanței interne și a riscurilor, care include politici prudente, procese și acțiuni de identificare, măsurare, evaluare, monitorizare, raportare și control al acestora.
Cerințe minime obligatorii:
1) Studii și experiență:
Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara și/sau instituțiile de învățământ respective; În cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență în domeniul solicitat de minim 3 ani în ultimii 3 ani.
- Experiență profesională de cel puțin 1 an în ultimii 3 ani în domeniul financiar – bancar.
- Cunoștințe profesionale – un nivel înalt de cunoștințe profesionale, actualizate cu regularitate;
- Cunoașterea principiilor unei supravegheri bancare eficiente;
- Cunoștințe generale cu privire la efectuarea controlului la băncile licențiate;
- Cunoașterea limbii engleze, la nivel, cel puțin, intermediar (citit/scris/vorbit);
- Cunoștințe de operare a programelor computerizate: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
2) Competențe comportamentale:
- Gândire ordonată, tact și pricepere în munca cu oamenii, perseverență, rezistență la efort și stres, adaptabilitate la situații noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
- Capacitatea de a comunica oral și în scris, de a fi în măsură să expună clar şi concis constatările, concluziile și recomandările;
Principalele atribuții funcționale:
- Evaluează politicile și practicile aferente evaluării guvernanței interne și a riscurilor;
- Economistul principal poate fi șef pe compartimentul aferent evaluării guvernanței interne sau a unui risc în cadrul controalelor pe teren;
- În calitate de șef de compartiment pe riscul de credit verifică și validează formele de credit întocmite de inspectori în cadrul controlului;
- Acordă suportcelorlalți angajați responsabili de același risc, precum și asigură instruirea (transferul cunoștințelor) noilor angajați responsabili de evaluarea riscurilor.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 13 iunie 2024.
! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158 sau 022- 822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.
Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
TEMATICA
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a Moldovei;
- Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;
- Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor.
BIBLIOGRAFIA
- Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
- Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
- Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncii aprobat prin HCE al BNM nr.322 din 20.12.2018;
- Regulamentul cu privire la clasificarea activelor şi angajamentelor condiţionale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
- Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP).
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos
Alte anunturi de angajare
- Tourism Quality Development Manager for the USAID Moldova Rural Competitiveness and Resilience Activity (RCRA)
- Termeni de Referință pentru selectarea unui Consultant(e) în domeniul comunicării cu experiență de instruire a adulților
- Concurs pentru selectarea a 2 experți/experte/ONG din Uniunea Europeană pentru organizarea trainingul cu fermierii din raionul Căușeni
- Investigator-Analyst
- Public relations (Embassy of The State of Quatar)
- Project Manager, A.O. „CONCORDIA. Proiecte Sociale", Full-time (40h/week)
- AO HelpAge Moldova selectează un expert/ o expertă sau o companie pentru realizarea unui studiu de evaluare inițială și finală
- UNICEF Moldova: National Individual Consultant for the update of the ToC to advance the implementation of the CRPD and the disability-inclusive SDGs for all persons with disabilities in RM
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist principal, Secția marketing și comunicare
- People in Need is hiring a MEAL (Monitoring, Evaluation) Assistant