Echipa ”Supraviețuitorii” a prezentat cel mai bun concept de joc pentru promovarea dreptului muncii în cadrul Hackathon-ului Rights@Work4Youth



În perioada 1-3 noiembrie a avut Hackathon-ul Rights@Work4Youth> 2019 la care au participat 21 de tineri din diferite regiuni ale țării – elevi și studenți de la universități de profil.

Obiectivul Hackathon-ului a fost de a dezvolta „conceptul” unui joc mobil bazat pe setul de instrumente Rights@Work4Youth, care servește drept un instrument inovator pentru a le oferi cunoștințe tinerilor despre drepturile lor la locul de muncă și pentru a-i împuternici să pledeze pentru respectarea acestora atunci când sunt în tranziție pe piața muncii. Astfel, jocurile dezvoltate au avut drept scop promovarea cunoașterii drepturilor tinerilor în câmpul muncii.

 

În cadrul competiției au fost acordate premii în valoare de 1000 USD pentru I loc, 500 USD pentru locul II, 400 USD pentru locul III și respectiv 250 USD pentru echipa care s-a plasat pe locul IV. Valoarea totală a premiilor a fost de 2150 USD.

În urma competiției a fost desemnată drept câștigătoare echipa ”Supraviețuitorii”. În viziunea juriului de evaluare, membrii echipei au elaborat cel mai bun concept de joc care vizează promovarea dreptului muncii în rândul tinerilor. Pe locul doi s-a plasat echipa ”Racheta”, iar pe trei – ”Jucătorii”.

Inițial, participanții Hackathon-ului au fost împărțiți în patru echipe, care la rândul lor s-au identificat ca: ”Supraviețuitorii”, ”Echipa Racheta”, ”Jucătorii” și ”Just Lex”. Ei au fost capacitați în dreptul muncii și scrierea aplicațiilor mobile precum și ghidați la necesitate de către experți în domeniu.

Jocurile elaborate de echipele participante au fost create ca o aplicație mobilă și pot fi accesate de pe telefoanele Android și vor fi accesibile pe Google Play.

Ceslava Coșalîc, elevă la Liceul Teoretic "Mihail Kogălniceanu" reprezentanta echipei ”Supraviețuitorii” a menționat că: ”grupul țintă al jocului nostru sunt tinerii, deoarece ei au cele mai puține cunoștințe privind dreptul muncii. Jocul are trei compartimente. Primul vizează CV-ul, cel de al doilea – contractul de muncă și al treilea – condițiile de muncă. De exemplu dacă vrei să faci un CV este link direct către Europass”.

Mihai Rotaru, reprezentantul echipei ”Jucătorii”, care s-a plasat pe locul trei a precizat că împreună cu echipa au dezvoltat jocul EDU RIGHT, care are trei nivele: căutarea unui loc de muncă, interviul pentru angajare și angajarea propriu zisă. În cazul în care sunt trecute toate nivele, jucătorul poate vedea nivelul cunoștințelor sale.

”Este importantă asigurarea educării tinerilor în câmpul muncii și familiarizarea lor cu drepturile pe care le au și mecanismele de protecție în piața muncii. Astfel, prin acest exercițiu participanții au fost invitați să dezvolte propriile idei, care ar veni să ajute tinerii pe piața muncii. Relevanța unor astfel de exerciții rezidă din faptul că tinerii vin cu ideile lor și le dezvoltă prin aplicații și jocuri educative”, a opinat Roman Banari, Secretar General al CNTM.

Rights@Work4Youth Hackathon Chișinău 2019 a fost organizat de către Consiliul Național al Tineretului cu suportul Organizației Internaționale a Muncii.