SC. Summit Events

IP Universitatea Tehnică a Moldovei anunţă concursul pentru Contractarea unui expert pentru Instruire a personalului didactic, științifico-didactic și a celui auxialiar-didactic pentru configurarea și utilizarea în cadrul procesului de cercetare și activi


CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
(Servicii de consultanță – selectarea companiei)

Republica Moldova

Denumirea subproiectului: Platformă unificată pentru cercetare științifică și exploatare în date cu aplicații în educație - UNDERSEA

Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-10 din 27.11.2023

Nr. Referinţă: MD-TECHUNI-476665-CS-CQS

Titlul sarcinii: Instruire a personalului didactic, științifico-didactic și a celui auxialiar-didactic pentru configurarea și utilizarea în cadrul procesului de cercetare și activitate de instruire a Platformei de înaltă performanță

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, cu perioada de implementare mai 2020 - decembrie 2025.

În cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, Universitatea Tehnică a Moldovei a obținut subproiectul Platformă unificată pentru cercetare ştiinţifică şi exploatare în date cu aplicaţii în educaţie - UNDERSEA și respectiv a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Prin implementarea subproiectului UNDERSEA, UTM își propune îmbunătățirea calității formării specialiștilor în domeniul TIC prin crearea unei platforme de învățare practică cu posibilități de virtualizare pentru viitorii ingineri DevOps, SRE ((Site Reliability Engineering)) și de platformă, precum și posibilități de calcul avansate pentru domenii inovative, încurajând cooperarea între sectorul academic și cel al muncii și sprijinind adaptarea învățământului superior la cerințele unui mediu digital globalizat. Inițiativa va contribui la actualizarea curriculumului în conformitate cu cele mai noi tendințe de dezvoltare ale domeniului. Acest fapt va induce îmbunătățirea calității programelor de studii, creând premise pentru mărirea numărului de studenți interesați de inginerie de platformă, DevOps și AI/ML (Artificial Intelligence and Machine Learning), asigurând un element esențial de sustenabilitate.

Ținând cont de domeniul prioritar de implementare au fost formulate două indicatoare de rezultat (outcomes) și domenii de implementare, după cum urmează:

OS 1: Platformă de calcul de înaltă performanță pentru formarea în domeniul ingineriei de platformă și dezvoltare de aplicații AI/ML;

Timpul alocat pentru realizarea sarcinii este de 2 luni.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://utm.md/wp-content/uploads/2025/07/cerere-de-exprimare-a-interesului.-instruire-a-personalului-didactic-stiintifico-didactic-si-a-celui-auxialiar-didactic-pentru-configurarea-si-utilizarea-in-cadrul-pr.pdf  sau pot fi obținuți la adresa de mai jos esenia.turchin@adm.utm.md.

Instituția Publică Universitatea Tehnică a Moldovei invită companiile de consultanță eligibile  (“Consultanți”) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor prestarea serviciilor de instruire a personalului didactic, științifico-didactic și a celui auxialiar-didactic pentru configurarea și utilizarea în cadrul procesului de cercetare și activitate de instruire a Platformei de înaltă performanță.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că deţin calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor menționate.

Experiența generală a companiei

  1. Minim 5 ani experiență în domeniul organizării instruirii în domeniul relevant sarcinii;
  2. Capacități de gestionare a unor evenimente cu grupuri mari de beneficiari.

Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare

  1. Experiență, minim 3 ani, de prestare a serviciilor educaționale pentru diferite categorii de beneficiari, inclusiv studenți, cadre didactice, specialişti din domeniul TIC;
  2. Cel puțin 5 activități similare organizate (ateliere de lucru, training-uri, cursuri de instruire etc.).

Experții-cheie nu vor fi evaluați la etapa de stabilire a Listei scurte.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultanții se pot asocia cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar ar trebui să indice clar dacă asociația este sub forma unei asocieri mixte și/sau a unui contract de subconsultanță. În cazul unei asocieri, toți partenerii din asociere vor fi răspunzători solidar pentru întregul contract, dacă sunt selectați.

Compania de consultanță va fi selectată în conformitate cu metoda de selecție – “Selecția bazată pe calificarea consultanților”, prevăzută în Regulamentul privind achiziții.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru esenia.turchin@adm.utm.md, între orele: 08.00-17.00.

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau prin e-mail) până la  data de: 12.08.2025, ora 15:00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică (Instruire a personalului didactic, științifico-didactic și a celui auxialiar-didactic pentru configurarea și utilizarea în cadrul procesului de cercetare și activitate de instruire a Platformei de înaltă performanță).

Adresa: or. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare, 168, bir. 108

Tel: +373 69668248, 022-23-51-59

E-mail: esenia.turchin@adm.utm.md

 

Semnătura Președintelui comitetului de evaluare

Nume Prenume___________________


 

CERERE DE PROPUNERI

 

Nr. Referinţă: MD-TECHUNI-476665 -CS-CQS

 

 

Țara: Republica Moldova

 

Universitatea Tehnică a Moldovei

 

Denumirea proiectului: Proiectul Învățământul Superior din Moldova

ID Proiect: P167790

 

 

Denumirea subproiectului: Platformă unificată pentru cercetare științifică și exploatare în date cu aplicații în educație - UNDERSEA

 

Nr. Acord de subfinanțare: Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-10 din 27.11.2023

 

 

 

Denumirea Serviciilor de consultanță:

Instruire a personalului didactic, științifico-didactic și a celui auxialiar-didactic pentru configurarea și utilizarea în cadrul procesului de cercetare și activitate de instruire a Platformei de înaltă performanță

 

 

 

 

 

 

Data: 21.07.2025

 

Universitatea Tehnică a Moldovei

 

Denumirea subproiectului: Platformă unificată pentru cercetare științifică și exploatare în date cu aplicații în educație - UNDERSEA

Instituția Publică Universitatea Tehnică a Moldovei

Nr. Referinţă: MD-TECHUNI-476665-CS-CQS

TERMENII DE REFERINȚĂ  PENTRU

Instruire a personalului didactic, științifico-didactic și a celui auxialiar-didactic pentru configurarea și utilizarea în cadrul procesului de cercetare și activitate de instruire a Platformei de înaltă performanță

  1. DESCRIEREA SUCCINTĂ A SUBPROIECTULUI

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.

Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS, Ministerul a semnat cu Universitatea Tehnică a Moldovei Acordul de subfinanțare a subproiectului Platformă unificată pentru cercetare ştiinţifică şi exploatare în date cu aplicaţii în educaţie - UNDERSEA.

Obiectivul general major al subproiectului UNDERSEA este îmbunătățirea calității formării specialiștilor în domeniul TIC prin crearea unei platforme de învățare practică cu posibilități de virtualizare pentru viitorii ingineri DevOps, SRE ((Site Reliability Engineering)) și de platformă, precum și posibilități de calcul avansate pentru domenii inovative, încurajând cooperarea între sectorul academic și cel al muncii și sprijinind adaptarea învățământului superior la cerințele unui mediu digital globalizat. Inițiativa va contribui la actualizarea curriculumului în conformitate cu cele mai noi tendințe de dezvoltare ale domeniului. Acest fapt va induce îmbunătățirea calității programelor de studii, creând premise pentru mărirea numărului de studenți interesați de inginerie de platformă, DevOps și AI/ML (Artificial Intelligence and Machine Learning), asigurând un element esențial de sustenabilitate

  1. OBIECTIVUL SARCINII

Obiectivul principal al acestei sarcini constă în contractarea unei companii care va realiza Instruire a personalului didactic, științifico-didactic și a celui auxialiar-didactic pentru configurarea și utilizarea în cadrul procesului de cercetare și activitate de instruire a Platformei de înaltă performanță și, drept rezultat va dezvolta competențele cadrelor didactice în vederea elaborării, actualizării și implementării unor programe de studii moderne, bazate pe standarde internaționale, precum și în vederea asigurării unei utilizări corecte, eficiente și în condiții de deplină siguranță a echipamentelor și instalațiilor specifice Platformei de calcul de tip HPC (High Performance Computing) al Universității.

  1. DOMENIUL DE APLICARE

            Pe parcursul realizării contractului, Compania va avea următoarele responsabilități:

Prestarea serviciilor de Instruire a personalului didactic, științifico-didactic și a celui auxialiar-didactic pentru configurarea și utilizarea în cadrul procesului de cercetare și activitate de instruire a Platformei de înaltă performanță.

De această activitate de instruire vor beneficia un număr de 20 cadre universitare. Programul de instruire va fi structurat în trei sesiuni, fiecare desfășurându-se pe parcursul unei zile, cu o durată zilnică de 4 ore, însumând un total de 12 ore de instruire, cu următoarea tematică:

  • Platforme hardware și software HPC (High Performance Computing) și Cloud Computing – descriere generală
  • Sisteme de virtualizare (VMware, KVM etc.) și de containerizare (Docker, Kubernetes etc.)
  • Sisteme de operare și platforme software utilizate în HPC și Cloud Computing
  • Platformă server HPE ProLiant DL360 Gen11: instalare, configurare, deservire
  • Platformă de virtualizare Huawei DCS (Datacenter Virtualization Solution): instalare, configurare, deservore
  • Sisteme de stocare și backup Huawei OceanStor Dorado, OceanProtect: instalare, configurare, deservire
  • Comutatoare de rețea pentru centre de date Huawei CloudEngine seria 6000: instalare, configurare, deservire
  1. SARCINI SPECIFICE

 

Consultantul va avea următoarele sarcini specifice:

  1. Elaborarea agendei instruirii pentru durata reglementată de 120 ore, cu specificarea subiectelor propuse spre examinare, metodelor, instrumentelor și obiectivelor specifice pentru fiecare subiect abordat, reperele de timp, și coordonarea acesteia cu managerul de subproiect.
  2. Coordonarea programului de instruire cu managerul de subproiect, pentru a asigura organizarea și planificarea eficientă a activităților, fiind stabilite spaţiile, echipamentele şi materialele necesare derulării procesului.
  3. Elaborarea, multiplicarea și distribuirea materialelor didactice pentru fiecare subiect din cadrul programului de instruire, pentru a asigura o învățare de calitate.
  4. Organizarea logistică a activităților, inclusiv stabilirea agendei, organizarea pauzelor de cafea (apă potabilă, ceai/cafea, biscuiți), pentru a asigura desfășurarea fără probleme a acestora.
  5. Asigurarea evaluării activităților desfăşurate și analiza feedback-ului.
  6. Prezentarea raportului final.
  1. CERINŢELE DE CALIFICARE ŞI BAZA DE EVALUARE (criterii de evaluare)

Criterii de calificare

Punctaj maxim

1. Experiența generală a companiei

40

2. Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare

60

 

Experiența generală a companiei

  1. Minim 5 ani experiență în domeniul organizării instruirii în domeniul TIC relevant sarcinii;
  2. Capacități de gestionare a unor evenimente cu grupuri mari de beneficiari.

Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare

  1. Experiență, minim 3 ani, de prestare a serviciilor educaționale pentru diferite categorii de beneficiari, inclusiv studenți, cadre didactice, specialişti din domeniul TIC;
  2. Cel puțin 5 activități similare organizate (ateliere de lucru, training-uri, cursuri de instruire etc.).

Pentru confirmarea cerințelor de calificare solicitate vor fi prezentate copiile Certificatelor de calificare, copiile contractelor realizate sau orice alte documente doveditoare.

 

6. DURATA SARCINII, TIMPUL ESTIMAT DE ÎNCEPERE ȘI REALIZARE A SARCINII

Prestarea serviciilor este estimată a fi inițiată Realizarea sarcinii este preconizată pentru perioada iulie-august 2025,  cu livrabilele prezentate după cum urmează:

DENUMIREA LIVRABILELOR

Termenul limită de prezentare

Agenda activităţii tematice

10 zile de la semnarea contractului

Suport curricular

August 2025

Liste cu evidența participanților

August 2025

Chestionare de evaluare. Analiza datelor

August 2025

Raport de activitate

August 2025

Documentele, elaborate în limba română, vor fi prezentate în format Word și PDF, atât în variantă tipărită (un exemplar), cât și electronică.

Raportarea se va realiza timp de 15 zile de la finalizarea fiecărei sesiuni.

7. CERINȚE DE RAPORTARE ȘI ARANJAMENTE INSTITUȚIONALE

 

Liderul echipei va furniza rapoarte către managerul de subproiect și către coordonatorul instituțional. Managerul de subproiect va fi responsabil de supervizarea procesului de furnizare a serviciilor de consultanță și de gestionarea implementării contractului.

Beneficiarul va asigura companiei contractate sprijinul necesar pentru îndeplinirea sarcinilor, furnizând informații despre structurile instituționale, programele de studii, spațiile educaționale necesare pentru desfășurarea activităților, etc.

8. DECLARAȚIE DE CONFIDENȚIALITATE

 

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință vor aparține Universității Tehnice a Moldovei. Conținutul  materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității Tehnice a Moldovei.

9. ELIGIBILITATE

     Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects- operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).




PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la support@portal.civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale, folosiți butonul de mai jos.

Înregistrează-te

Am uitat Login-ul | Am uitat parola