Cerere de exprimare a interesului Elaborarea studiului de analiză pentru îmbunătățirea a 10 programe de studii din domeniul Științe ale educației



Cerere de exprimare a interesului Elaborarea studiului de analiză pentru îmbunătățirea a 10 programe de studii din domeniul Științe ale educației

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

 

Republica Moldova

 

Denumirea subproiectului: CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ (EduPerformance)

 

Nr. Acord de subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U2-01 din 27 noiembrie 2023

 

Nr. Referință:  MD-PEDAGOGUNI-407121-CS-INDV

Titlul sarcinii: Elaborarea studiului de analiză pentru îmbunătățirea a 10 programe de studii din domeniul Științe ale educației

 

Proiectul Învățământului Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

În cadrul realizării Proiectului Învățământului Superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, UNIVERSITATEA PEDAGOGICĂ DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIȘINĂU a obținut finanțare pentru subproiectul CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ, a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Subproiectul se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, de intervenții menite să asigure o mai bună aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței muncii, precum și să creeze mecanisme funcționale, care să sporească șansele de angajare ale absolvenților universității pe piața muncii națională și internațională.

Domeniul Științe ale Educației este unul dintre domeniile de prioritate națională a Republicii Moldova, stabilită în documentele strategice și de politici naționale. Subproiectul va contribui la creșterea impactului pozitiv asupra formării inițiale a cadrelor didactice în sistemul de învățământ universitar prin intervenții strategice, ancorate în cadrul de priorități naționale și instituționale pe sectorul educațional.

Obiectivul general al subproiectului: Îmbunătățirea programelor și a condițiilor de formare ale viitorilor pedagogi pentru performanța profesională și o mai bună inserție pe piața muncii.

Obiectivele de dezvoltare a subproiectului (ODP):

ODP1: Creșterea capacităților instituționale de educație și cercetare prin asigurarea unui mediu propice inovației, creativității și excelenței academice;

ODP2: Actualizarea continuă a programelor de studii în acord cu solicitările pieței muncii;

ODP3: Dezvoltarea ecosistemului educațional digital în cadrul universității;

ODP4: Consolidarea parteneriatelor întru sporirea vizibilității și atractivității profesiei de pedagog.

Serviciile de consultanță includ Elaborarea studiului de analiză pentru îmbunătățirea a 10 programe de studii din domeniul Științe ale educației. Studiul se va axa pe identificarea lacunelor, elementelor arhaice care încetinesc și scad din atractivitatea programelor de studii, problemele de infrastructură și sistem cu care se confruntă atât profesorii, cât și studenții acestor programe; elaborarea și proiectarea indicatorilor de evaluare a calității a 10 de programe de studii superioare de licență și master din domeniul Științe ale educației:

  • licență: Geografie și limba engleză, Biologie și chimie, Chimie și biologie, Matematică și informatică;
  • master: Biologie modernă și tehnologii în instruire, Chimie contemporană și tehnologii educaționale, Geografie și tehnologii educaționale, Fizica modernă și tehnologii formative, Tehnologii informaționale în instruire, Educația STEM și abordări didactice inovative.

Studiu va evidenția situația obiectivă a programelor din domeniul Științe ale educației la nivelul UPSC, având la bază indicatori de calitate, cu formularea propunerilor de îmbunătățire a conținuturilor, metodelor de predare-învățare-evaluare, corelarea cu necesitățile pieței muncii.

Perioada estimativă de realizare a sarcinii – 3 luni, începutul activitățiiAprilie 2024.

Termenii de referință (ToR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următoarele site-uri web: www.upsc.md; https://upsc.md/2024/03/14/cerere-de-exprimare-a-interesului-pentru-elaborarea-studiului-de-analiza-pentru-imbunatatirea-a-10-programe-de-studii-din-domeniul-stiinte-ale-educatiei/

Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău invită consultanții eligibili („Consultanți”) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de elaborare a studiului de analiză pentru îmbunătățirea a 10 programe de studii din domeniul Științe ale educației. Consultanții interesați vor expedia informații/documente care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de:

  • elaborare și proiectare a indicatorilor de evaluare a calității a 10 de programe de studii superioare de licență și master din domeniul Științe ale educației: licență: Geografie și limba engleză, Biologie și chimie, Chimie și biologie, Matematică și informatică; master: Biologie modernă și tehnologii în instruire, Chimie contemporană și tehnologii educaționale, Geografie și tehnologii educaționale, Fizica modernă și tehnologii formative, Tehnologii informaționale în instruire, Educația STEM și abordări didactice inovative;
  • analiză a datelor colectate, elaborare a studiului de analiză exhaustivă și formularea propunerilor de îmbunătățire a calității a 10 de programe de studii superioare de licență și master din domeniul Științe ale educației oferite de universitate.

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:

  1. Studii superioare în unul din domeniile: Științe ale educației, Științe chimice, Științe biologice, Științe ale mediului, Științe fizice sau în alte domenii conexe;
  2. Titlu științifico-didactic (doctor/ doctor habilitat și conferențiar universitar/ profesor universitar);
  3. Experiență didactico-științifică și de cercetare de minim 10 ani în domeniul învățământului superior;
  4. Dovada deținerii calificării de expert internațional în domeniul asigurării calității în învățământul superior;
  5. Minim 5 ani experiență în activități de evaluare internă a calității învățământului superior;
  6. Experiență relevantă în evaluarea externă la nivel instituțional sau în evaluarea externă a programelor de studii superioare (minim 5 evaluări).

Abilități:

  1. Cunoștințe excelente de comunicare în limba română (atât scrisă cât și vorbită);
  2. Capacitate de lucru în echipă;
  3. Capacitate de observare, analiză și sinteză a documentelor de proiectare a programelor de studii;
  4. Capacitate de planificare și organizare a activităților de cercetare evaluativă.

Reprezintă avantaje (specificate în CV):

  • Publicații științifice în domeniul analizei calității învățământului superior;
  • Experiență în elaborarea de documente și instrumente în vederea asigurării calității interne și externe (standarde, proceduri, metodologii, regulamente, chestionare etc.);
  • Experiență de activitate în cadrul proiectelor instituționale, naționale/ internaționale din domeniul educației și cercetării;
  • Participare la elaborarea de acte normative în domeniul învățământului superior.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 (Regulamentul privind achizițiile publice), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 08:00-17:00, achizitii.bm2@upsc.md, str. Ion Creangă 1, MD-2069, orașul Chișinău, Republica Moldova.

Cererile ar trebui să includă: Scrisoarea de exprimare a interesului; Curriculum Vitae în format Europass, semnat și datat pe fiecare pagină, (CV-ul trebuie să conțină obligatoriu informații despre corespunderea candidatului cu cerințele stabilite, cât și date de contact valide – adresa de e-mail și număr de telefon); două Scrisori de referință.

La solicitare, candidatul va prezenta documente doveditoare ale studiilor și experienței/ expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, certificate, alte documente de confirmare).

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 01.04.2024, ora 11.00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

Adresa:

MD-2069, orașul Chișinău, Republica Moldova

Str. Ion Creangă 1, Blocul nr.2, biroul nr.30

Manager în achiziții Guțu Mihaela

Tel. +373 (22) 24-07-91

Email: achizitii.bm2@upsc.md

https://upsc.md/proiect-invatamant-superior-moldova/subproiect-eduperformance/

 

Semnătura Managerului de proiect EduPerformance

Nume Prenume: CHIRIAC TATIANA