Prezentarea studiului €œProbleme de predare a limbilor in scolile alolingve din Republica Moldova€



Centrul Educational PRO DIDACTICA anunta prezentarea studiului „Probleme de predare a limbilor in scolile alolingve din Republica Moldova: o analiza de necesitati", care va avea loc marti, 26 mai 2009, la ora 10.00, in incinta Leogrand Hotel&Convention Center, str. Mitropolit Varlaam, 77, Sala Raut (intrarea din str. Vlaicu Parcalab). Studiul a fost realizat in cadrul unui proiect implementat de Centrul Educational PRO DIDACTICA si sprijinit de Înaltul Comisar pentru Minoritati Nationale al O.S.C.E. (Haga, Olanda).

La lansare va fi prezent Dl Ambasador Brendan Moran, Director (Înaltul Comisar pentru Minoritati Nationale al O.S.C.E., Haga). Sint nvitati reprezentanti ai Ministerului Educatiei si Tineretului, OSCE, Consiliului Europei, ai ambasadelor, autoritatilor publice locale si educationale, asociatiilor culturale ale minoritatilor etnice, ai ONG-urilor; experti in domeniu, directori de licee, profesori universitari, etc.

Domeniile abordate de studiu:

procesul de predare-invatare-evaluare a limbii si literaturii romane in scolile alolingve (limba romana ca a doua limba);

  • procesul de predare-invatare-evaluare a limbii si literaturii ucrainene, a limbii si literaturii gagauze si a limbii si literaturii bulgare (limbi si literaturi materne ca discipline de studiu  in scolile cu instruire in alta limba (in limba rusa));
  • procesul de predare-invatare-evaluare a limbii si literaturii ruse (limba si literatura materna in scoala cu instruire in aceeasi limba);
  • formarea continua a cadrelor didactice.

Aspecte-cheie:

Aspecte aferente optimizarii procesului de predare-invatare-evaluare:

  • Interesul si motivatia elevilor pentru studiu;
  • Nivelul de cunoastere a limbii, in opinia elevilor si a profesorilor;
  • Corespunderea temelor din curriculum si manuale intereselor elevilor;
  • Diversitatea materialelor si mijloacelor didactice suport utilizate la ore;
  • Atitudini fata de modul de organizare a evaluarii sumative a cunostintelor elevilor;
  • Schimbari dorite in predarea curenta;
  • Aplicarea cunostintelor (comunicarea) in afara orelor.

Aspecte aferente optimizarii procesului de formare continua a cadrelor didactice:

  • Literatura metodica necesara profesorilor;
  • Nevoile de formare continua.

Aspecte aferente dezvoltarii de politici educationale:

  • Importanta acordata studiului limbilor in societate versus alocarea resurselor didactice si tehnico-materiale corespunzatoare;
  • Perceptia privind schimbarile de ordin general necesare;
  • Perceptia privind posibilitatile de implementare a unor modele de instruire multilingva.

Studiul este editat in limbile romana, rusa si engleza si va fi oferit ca donatie celor interesati de acest domeniu.

Pentru detalii suplimentare:

Tel. de contact: 54 25 56, 54 19 94,

Coordonator de program: Silvia Barbarov

 

 

Articol adaugat de: Liliana Nicolaescu-Onofrei