Alegeți secțiunea




Termeni de Referință. Achiziționare de servicii de consiliere psihologică/ psihoterapie pentru copiii refugiați (și părinții/îngrijitorii acestora) care își fac studiile în instituțiile de învățământ din Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Gagauzia

TERMENI DE REFERINȚĂ

Achiziționare de servicii de consiliere psihologică/ psihoterapie  pentru copiii refugiați (și părinții/îngrijitorii acestora) care își fac studiile în instituțiile de învățământ din Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Gagauzia

  1. CONTEXT

Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md.

CIDDC oferă sprijină psiho-emoțional copiilor refugiați pentru a se integra în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

  • ședințe de consiliere/ terapie acordate copilului refugiat;
  • ședințe de consiliere cu părinții copilului/ copiilor refugiați;
  • ședințe cu cadrele didactice (educator, învățător, profesor) din instituțiile de învățământ frecventate de copii-refugiați.

Serviciile de consiliere psihologică/ psihoterapie vor fi prestate în cadrul proiectului “Emergency response to meet the basic needs of refugees and host communities affected by the Ukraine crisis in Moldova”, implementat de CIDDC, cu suportul financiar al World Vision și Action Deutschland Hilft (ADH).

  1. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI

Psihologul selectat va avea următoarele sarcini și responsabilități:

  • să ofere asistență psihologică (ședințe de consiliere psihologică/ psihoterapie), sensibilă la nevoile copilului sau părintelui/îngrijitorului copilului (Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Gagauzia);
  • să informeze beneficiarul cu privire la condițiile prestării serviciilor psihologice (scop, durată, beneficii, riscuri, limite);
  • să organizeze spațiul în care se află în momentul realizării ședinței de consiliere psihologice/ psihoterapie, astfel încât să asigure respectare a confidențialității și secretului profesional;
  • să anunțe CIDDC și autoritățile competente în cazul în care beneficiarul a semnalizat intenția clară de a-și produce o vătămare gravă sie (suicid) sau altor persoane, pentru a le implica în rezolvarea situației (confidențialitatea în aceste situații, conform legislației Republicii Moldova, nu este aplicabilă);
  • să participe la ședințele de lucru/ sesiunile de supervizare referitoare la serviciile de consiliere psihologică;
  • să completeze și expedieze CIDDC documentația de proiect (acordul de prestare a serviciilor psihologice încheiat cu părintele/ cadrul didactic; jurnalul de evidență a serviciilor psihologice prestate), conform modelului expediat de CIDDC. 
  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada septembrie 2023 - noiembrie 2023.

Psihologul va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre ofertant: nume/ prenume, telefon, email, documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea prețului pentru 1 ședință de consiliere psihologică (indicând durata ședinței).

Psihologul va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CERINȚE FAȚĂ DE APLICANȚI
  • Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;
  • Studii superioare în domeniul psihologiei;
  • Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice, constituie un avantaj;
  • Experiență de prestare a serviciilor de consiliere psihologică/ psihoterapie, minim 3 ani;
  • Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent).
  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Oferta financiară.

Selecția aplicantului (psihologului) se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; Psihologii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor si abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența psihologului în prestarea serviciilor solicitate

50%

Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice

20%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email ciddc@yahoo.com cu mențiunea „Servicii psihologice pentru copii/părinți – refugiați” până la data de 14 iulie 2023, ora 17:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa: adrianabordeniuc@gmail.com.

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

ЦНЖ предоставляет журналистам и медийным учреждениям бесплатные юридические консультации

Программа политики, законодательства и исследований в области СМИ Центра независимой журналистики (ЦНЖ) оказывает бесплатные юридические консультации журналистам и медийным учреждениям Республики Молдовa. Таким образом, ЦНЖ способствует выявлению и решению проблем юридического характера, с которыми сталкиваются СМИ. Желающие могут воспользоваться квалифицированной юридической помощью, получить копии действующих законодательных актов, информацию о других источниках и т.д.

Оказываются консультации в области законодательства масс-медиа, прав и обязанностей журналистов, в особенности: защита чести, достоинства и репутации профессиональных журналистов, право на свободу выражения, доступ к информации, право на частную жизнь, юридический статус учреждений СМИ, рeклама, авторское право. Консультации предоставляются как по телефону и по e-mail, так и лично. 

Если вам необходимо получить консультацию по проблемам законодательства в сфере масс-медиа Республики Молдова, вы можете позвонить по номеру (+373 22) 213 652, связатся с Кристиной Дурня cdurnea@ijc.md или Зинаидой Савенко zsavenco@ijc.md

Бесплатные юридические консультации предоставляемые Центра независимой журналистики является частью финансируемого USAID, UK проекта «СМИ в поддержку демократии, интеграции и подотчетности в Молдове» (MEDIA-M) и внедрённым Internews in Moldova, направленного на содействие развитию независимых и профессиональных СМИ и создание медиа-сектора, более устойчивого к политическим и финансовым давлениям.

Servicii organizare a atelierelor de terapie prin artă pentru refugiați și comunitățile gazdă din Cimișlia și Leova

Batch 2.2.4 Horizontal RO Dezvoltare

Contextul anunțului

Anunțul face parte din contextul proiectului "Furnizarea unui răspuns umanitar multisectorial pentru refugiații ucraineni și gospodăriile vulnerabile din Republica Moldova" implementat de AO Dezvoltare prin Implicare în cadrul programului ECHO PLACE. Acest proiect are ca scop oferirea de suport și asistență umanitară refugiatilor ucraineni și gospodăriilor vulnerabile din Republica Moldova.

În cadrul acestui proiect, atelierele de terapie prin artă au o importanță semnificativă ca instrument de suport psihologic. Într-un context în care refugiații se confruntă adesea cu traume și stres asociate cu experiențele lor de migrație și separare de comunitățile de origine, atelierele de terapie prin artă oferă un mediu sigur și creativ în care aceștia pot exprima și procesa emoțiile și experiențele lor.

Prin intermediul atelierelor, participanții au ocazia de a explora și de a se exprima prin diverse forme artistice, cum ar fi pictura, desenul, muzica sau colajul. Aceste activități artistice facilitează exprimarea emoțională, promovează comunicarea și interacțiunea între participanți și contribuie la procesul de vindecare și recuperare psihologică.

 

  • Obiectiv: Organizarea a 10 sesiuni de ateliere de terapie prin artă, adresate refugiaților și comunităților gazdă din Cimișlia și Leova(există posibilitatea de a extinde aria proiectului în UTA Găgăuzia), cu scopul de a oferi un spațiu sigur și creativ pentru exprimare, vindecare și interacțiune între diferite grupuri etnice și culturale.
  • Durată și locații: Atelierele vor avea o durată totală de 10 sesiuni și vor fi organizate în raza raioanelor Cimișlia și Leova (există posibilitatea de a extinde aria proiectului în UTA Găgăuzia). Locațiile specifice pentru fiecare sesiune vor fi stabilite pe parcurs, ținând cont de nevoile și accesibilitatea participanților. Atelierele vor fi livrate în lunile august - septembrie 2023.
  • Materiale și transport: Organizația contractantă va asigura materialele necesare desfășurării atelierelor de terapie prin artă. De asemenea, organizația va fi responsabilă de asigurarea transportului în raza raioanelor Cimișlia și Leova, pentru a facilita participarea refugiaților și a comunităților gazdă la ateliere.
  • Conținut și metodologie: Atelierele de terapie prin artă trebuie să fie structurate și să utilizeze diverse tehnici și medii artistice, cum ar fi pictura, desenul, sculptura, colajul etc. Acestea trebuie să fie adaptate nevoilor și experiențelor participanților, favorizând exprimarea emoțională, interacțiunea socială și procesul de vindecare.
  • Cunoașterea limbii și culturii: Candidatul trebuie să aibă abilități lingvistice pentru a comunica cu persoanele care vor primi servicii de consiliere. Un avantaj va fi cunoașterea limbii lor maternă și să fie familiarizat cu cultura și valorile acestora, la fel poate fi utilizată limba rusă și română pentru comunitățile gazde.

Criterii de eligibilitate pentru participanți:

  • Experiență anterioară: Persoanele interesate trebuie să poată demonstra experiență relevantă în  livrarea sesiunilor de terapie prin artă.
  • Competențe lingvistice: Candidații trebuie să demonstreze cunoașterea avansată a limbii ruse. Cunoașterea limbii ucrainene constituie un avantaj suplimentar. (se va indica în CV)
  • Calificări academice: Candidații trebuie să aibă studii în domeniul psihologiei, terapiei ocupaționale, artei terapiei sau într-un domeniu similar. Este important ca persoana să aibă abilități în artă și să înțeleagă procesele de creație artistică, precum și modalitățile prin care aceasta poate fi utilizată în terapie.
  • Disponibilitate: Candidații trebuie să fie disponibili pentru a se deplasa în teren (localitățile din raionul Cimișlia și Leova) în perioada august - septembrie.
  • Etică profesională: Candidații trebuie să fie responsabili, etici și să respecte confidențialitatea informațiilor personale ale beneficiarilor.

Dosarul pentru participare la concursul de selectare:

  1. CV–ul cu indicarea experienței anterioare relevante;
  2. Dovada experienței în furnizarea acestui tip de servicii;
  3. Diploma de studii;
  4. Oferta financiară, care va include costul pe zi cu includerea tuturor contributiilor angajatului și angajatorului;
  5. Conceptul atelierelor.

Procedura de aplicare la concurs: companiile/persoanele interesate pot trimite dosarul la adresa electronică: dezvoltare.implicare@gmail.com .

Pentru întrebări suplimentare vă puteți adresa la  dezvoltare.implicare@gmail.com  sau la telefonul 078141429 .

Termen de depunere a ofertelor - 10 iulie 2023.

Proiectul este implementat cu susținerea Consorțiului PLACE. În colaborare cu inițiativa REACH, People in Need Moldova și NRC - Norwegian Refugee Council, precum și cu sprijinul oferit de EU Civil Protection & Humanitarian Aid, Acted extinde sprijinul acordat refugiatilor ucraineni din Republica Moldova. Prin intermediul diverselor evenimente, Consorțiul PLACE va susține protecția refugiaților și a cetățenilor vulnerabili din Republica Moldova și le va oferi soluții pentru cazarea pe termen mediu și lung.

CJI oferă consultații juridice gratuite jurnaliștilor și instituțiilor media

Programul Politici, Legislație și Cercetare Media al Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) oferă gratuit consultații juridice pentru jurnaliști și organizațiile mass-media din Republica Moldova. Astfel, CJI își propune să contribuie la identificarea și soluționarea problemelor juridice ale organizațiilor mass-media. Solicitanţii pot beneficia de asistenţă juridică calificată, copii ale actelor legislative în vigoare, informaţii despre alte surse de asistenţă necesară etc.

Consultațiile sunt disponibile în domeniul legislației mass-media, drepturilor și obligațiilor jurnaliștilor, în special: apărarea onoarei, demnității și reputației profesionale, dreptul la libertatea de exprimare, accesul la informație, dreptul la viața privată, statutul juridic al organizațiilor mass-media, publicitate, dreptul de autor. Consultațiile se oferă atât telefonic, cât și în persoană sau prin e-mail. 

Dacă aveți nevoie de o  consultație pe problemele legislației mass-media din Republica Moldova, puteți apela tel: (+373 22) 213 652, Cristina Durnea cdurnea@ijc.md sau Zinaida Savenco zsavenco@ijc.md

Consultațiile juridice gratuite oferite de Centrul pentru Jurnalism Independent sunt parte a proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), finanțat de USAID, UK și implementat de Internews în Moldova, care are ca scop promovarea dezvoltării mass-media independente și profesioniste, și crearea unui sector media mai rezistent la presiunile politice și economice.

AO Servicii Sociale Durabile solicită oferte comerciale pentru achiziționarea unui laptop, Windows, un rucsac pentru laptop, imprimantă multifuncțională

 

CAIET DE SARCINI

Privind achiziția 1 laptop, Windows, un rucsac pentru laptop și o imprimantă multifunțională

Proiect: „Dezvoltare prin organizare” finanțat de Biroul din Moldova al Entității Națiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women), în baza contractului de grant SG004232MDA din 11. 04. 2023 încheiat cu Un Women Moldova .

1. GENERALITĂŢI

Prezentul Caiet de Sarcini conține specificații tehnice, face parte integrantă din documentația de atribuire în vederea participării la procedura competitivă-cerere de oferte şi constituie ansamblul cerințelor minimale de bază cărora se elaborează de către fiecare ofertant propunerea tehnico-financiară, în condițiile în care criteriul de evaluare a ofertelor este „cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic”.

Cerințe referitor la Oferta comercială:

  • Ofertele trebuie să conţină adresa, telefonul şi rechizitele bancare ale ofertantului, Data;
  • Perioada de garantie oferita la echipamentul procurat;
  • Semnătura şi amprenta ştampilei;
  • Va indica prețurile la cota TVA 0% (condiție obligatorie). AO Servicii Sociale Durabile va oferi documentele confirmative pentru plata la cota TVA 0%.
  • Se solicită o perioadă de valabilitate a ofertei de 5 zile din data de 5 iulie 2023;

Data limită de depunere a ofertelor: 5 iulie 2023

2. OBIECTUL PROCEDURII DE ACHIZIŢIE

Achiziționarea:

Lot 1: 1 laptop, windows, un rucsac pentru laptop, mouse fără fir, covoraș pentru mouse

Lot 2: 1 imprimantă multifuncțională

3. SPECIFICAŢII TEHNICE

Lot 1

Nr.

Tip produs

Unități

Specificații

1

Laptop (Laptop Asus VivoBook 15)

1 buc.

Procesor

Minimum Intel Core i5

Diagonală display (inch)

15.6

Capacitatea memoriei RAM (Gb)

Minimum 8

Capacitate stocare SSD (Gb)

Minimum 256

Wi-Fi

da

Tip display

IPS

Tip placa video

Integrată

2

Rucsac pentru laptop

1 buc.

Protecție carcasă

Rezistent la apă și șocuri

Compatibilitate diagonala laptop (inch)

Minimum 15,6

3

Sistem de operare

1 buc

Windows

Windows

4

Mouse fără fir

1 buc

Interfață conectare

Bluetooth/USB

5

Covoraș pentru mouse

1 buc

Material

Textil/cauciuc

 

Lot 2

Nr.

Tip produs

Unități

Specificații

1

Imprimantă multifuncțională (Multifuncțional Inkjet Epson L5190)

1 buc.

Tip dispozitiv

multifuncțională

Culoare de imprimare

Color, alb-negru

Număr de cartușe

4

Interfață USB

da

Funcție de scanare

da

Funcție de copiere

da

 

Caracteristicile tehnice și funcționale specificate în Caietul de Sarcini sunt minimale și obligatorii. Ofertanții pot oferi produse cu caracteristici tehnice și funcționale superioare celor specificate.

3.2. Livrare

a) Produsul va fi livrat în condițiile menţionate în contractul de achiziţie.

b) Produsul oferit trebuie să fie conform cu detaliile tehnice specificate în anexele tehnice.

c) Documente care însoțesc livrarea: certificat de garanție.

d) Livrarea produsului către Beneficiar, se face la sediul furnizorului, în conformitate cu instrucțiunile producătorului.

e) Livrarea produselor achiziționate se va efectua maximum în decurs de 10 din momentul achitării.

3.3. Garanție și service după vânzare

a) Furnizorul va trebui să asigure garanția de bună funcționare, calitatea și performanțele bunurilor pentru o perioadă de minim 24 luni, ea fiind specificată pentru fiecare tip de componenta în parte.

b) Perioada de garanție începe din momentul recepției finale, respectiv livrarea produsului .

c) Defecțiunile înregistrate vor fi sesizate la reprezentanța Furnizorului.

4. PERIOADA DE VALABILITATE A OFERTEI

  • Se solicită o perioadă de valabilitate a ofertei de 5 zile din data de 5 iulie 2023.

Data limită de depunere a ofertelor: 5 iulie 2023

5. MODALITĂŢI DE PLATĂ

  • Plata produselor se va efectua în conformitate cu contractul încheiat între Beneficiar și Furnizor, prin transfer bancar.

Prețul va fi indicat cu TVA COTA ZERO (TVA 0%).

6. PRECIZĂRI FINALE

  • ofertele vor fi transmise directorului de proiect – Digori Ion ( date de contact 069888697, ssdurabile@gmail.com)
  • Operatorul economic declarat câștigător după finalizarea evaluării, va încheia contractul de furnizare cu Beneficiarul. Oferta pe baza căreia operatorul economic a fost declarat câștigător devine parte integrantă a contractului de furnizare.
  • Organizatorul își rezerva dreptul de a accepta sau de a respinge orice oferta sau pe toate ofertele.
  • Respectarea instrucțiunilor din Caietul de Sarcini este obligatorie pentru toți operatorii economici care au depus oferta.