INTERSOS caută ofițer finanțe // INTERSOS is searching for a finance officer



Poziție: Ofițer finanțe

Locație: Chișinău, cu posibilitate de deplasare pe teritoriul R. Moldova

Dată de începere: Imediat

Durata contractului: 2 luni, cu posibilitate de extindere

INTERSOS este o organizație umanitară aflată în prima linie în situații de urgență, care oferă asistență victimelor conflictelor armate și dezastrelor naturale, cu o atenție deosebită protecției celor mai vulnerabile persoane.

Războiul a izbucnit în Ucraina în martie 2022. De atunci, milioane de oameni au fugit în țările vecine, stârnind o mare îngrijorare privind modul de gestionare fluxului imens de oameni. Pentru a sprijini refugiații, INTERSOS a organizat o operațiune de răspuns în situații de urgență în Polonia și Ucraina.

 

Scopul: 

Ofițerul de finanțe va duce contabilitatea organizației și contribui la administrarea proiectelor în cadrul misiunii, sub superviziunea Coordonatorului Regional de Finanțe și a Șefului Misiunii.

 

Responsabilități generale:

Controlul finanțelor:
- Actualizarea statutului finaciar și economic al proiectelor din cadrul misiunii, lunar;
- Contabilitate, cu reconcilieri de bază, disponibile până în data de 10 al fiecării luni;
- Controlul bugetului;
- Verificarea periodică, în colaborare cu managerii de proiect, a performaței economico-financiară a proiectelor: bilanțul final, excesul de cheltuieli, proiecțiile de cheltuieli și estimările de finanțe, în mod ideal - săptămânal.

Raportare financiară:
- Pregătirea raportelor interimare și finale și expedierea acestora către Coordonatorul Financiar Regional (CRF) pentru verificare;
- Prezentarea rapoartelor către CFR cu cel puțin 5 zile înainte de termenul limită de prezentare;
- Asigurarea completării corecte a tuturor documentelor legate de informațiile financiare;

NPW:
- Includerea datelor lunare în NPW și cele aferente;

Gestionarea personalului național:
- Oferirea suportului către departamentului de finanțe regionale în monitorizarea Asistentului Admin pe Finanțe privind pregătirea contractelor angajaților proiectului;
- Supervizarea și monitorizarea, în colaborare cu asistentul admin pe finanțe, în pregătirea achitărilor și salariilor lunare;


Alte sarcini la necesitate:
- Sub supervizarea oficialului regional, managementul/coordinarea/implicarea în misiunea generală a organizației.

 

Cerințe: 

- Cunoașterea excelentă a limbii engleze în formă scrisă și vorbită;

- Licență universitară în domeniul de resort; 

- Cel puțin un an de experiență într-o poziție similară; 
- Abilitate de muncă sporită;
- Abilități dezvoltate de analiză pe admin / finanțe;
- Abilități de leadership și interpersonale;
- Abilități digitale sporite (cunoașterea avansată a utilizării calculatorului, cunoașterea Excel este obligatorie);
- Respectarea și aderarea la valorile, misiunea și viziunea INTERSOS;
- Spirit de echipă sporit, abilitate de a lucra într-un mediu multi-cultural;
- Abilități excelente de analiză și observare;
- Atenție la detalii și abordare sistemică a sarcinilor;
- Abilitate de a planifica și orientare spre rezultate;
- Abilitate de a aduce rezultate rapid, inclusiv sub presiune;
- Capacitate de a respecta termenele limită și ierarhia organizațională;
- Abilități interpersonale puternice, inclusiv de comunicare și diplomatice;
- Practicitate și soluționare a problemelor;
- Abilitate de a face față presiunii mare.

 

Proces de aplicare:

Pentru a aplica, expediați CV-ul actualizat la adresa recruitment.moldova@intersos.org, cu subiectul „INTERSOS // Finance Officer Application” 

Dacă sunteți selectat, vom solicita două referințe de contact. Informațiile pe care le furnizați în formular sunt considerate parte a cererii dvs. și vor fi utilizate în scopuri de screening.

Doar candidații selectați pe lista scurtă vor fi contactați.

INTERSOS examinează aplicațiile în mod continuu, astfel postul vacant ar putea fi ocupat înainte de termenul limită de aplicare.

INTERSOS ia în considerare toți solicitanții pe baza meritului, indiferent de rasă, sex, culoare, origine națională, religie, orientare sexuală, vârstă, stare civilă, statut de veteran sau dizabilitate.

În scopul proiectului, se va acorda preferință candidaților cu rezidență în zona proiectului.

Pentru alte întrebări, vă rugăm să ne contactați la adresa recruitment.moldova@intersos.org sau la numărul 079103412. 

 

---

[EN]

Position: Finance Officer

Duty station: Chisinau, with possible need to travel to the regions of Moldova

Starting date: ASAP

Duration of the contract: 2 months with possibility for extension

 

INTERSOS is a humanitarian organisation on the front-line of emergencies, bringing assistance to victims of armed conflicts, natural disasters and extreme exclusion with particular attention to the protection of the most vulnerable people.

The war broke out in Ukraine in March 2022. Since then, millions of people have fled to the neighbouring countries, raising a big concern on how to manage such an immense flux of people. In order to support refugees, INTERSOS is setting up an emergency response operation in Poland and Ukraine.

 

Purpose/objective of the position:

Responsible for the proper accounting and administration of Projects in the mission, under the supervision of the Regional Finance Coordinator and the Head of Mission.

 

General Duties:

Finance control:
- Update the economic and financial status of the Projects of the missions, on a monthly base.
- Accounting with basic reconciliations to be available the 10th of the next month.

Budget control:
- To regularly check, in collaboration with the Project Managers, the economic-financial performance of projects: final balance, expenditure excess, expenditure projections, and financial forecast. Ideally on a weekly base.

Financial reporting:
- To prepare interim and final reports and to share them with the Regional Finance Coordinator for verification;
- To be provided to RFC a minimum of 5 days prior to submission deadline
- To ensures the correct filing of all project financial data;

NPW:
- Exporting monthly journal to NPW and related checks

National staff management:
- To support the Regional Finance to monitor the Admin Finance Assistant regarding staff contracts preparation for the Projects;
- To supervise and monitor, in collaboration with the Admin Finance AssistantHR Officer, the preparation of payslips and monthly salaries payment

Other tasks as assigned:
- Under the close supervision of the regional office, management/coordination/involvement in the general mission’s scaling down planned in 2020.

 

Requirements:

- Excellent written and spoken English

- University degree in a related field

- One year of previous experience in a similar position
- Hard worker
- Strong analytical admin/finance skills
- Demonstrated leadership and interpersonal skills
- Excellent computer skills (proven computer literacy, in particular Excel knowledge is a must)
- Readiness to commit and adhere to the values, mission and vision of INTERSOS
- Strong team spirit, comfortable in a multi-cultural environment
- Excellent analytical skills, observation and analysis capacity
- Attention to detail and structured way of approaching tasks
- Ability to plan ahead and output oriented
- Able to ensure quick quality delivery in stressful environment
- Ability to adhere to deadlines and respect line management
- Very strong interpersonal skills: strong communication and diplomatic skills
- Practical and problem-solver
- Ability to deal with heavy work pressure

 

HOW TO APPLY:

To apply, please send us an updated version of the CV to the email recruitment.moldova@intersos.org with the subject "INTERSOS // Finance officer Application". 

If you are selected you will be required to give two references. The information you provide in the form is considered part of your application, and will be used for screening purposes.

Please note that only short-listed candidates will be contacted.

INTERSOS is reviewing applications on a rolling basis, the vacancy might be filled before the closing date.

INTERSOS considers all applicants on the basis of merit without regard to race, sex, colour, national origin, religion, sexual orientation, age, marital status, veteran status or disability.

For project purposes, preference will be given to candidates with residency in the project area.

For any questions, please contact us at recruitment.moldova@intersos.org or at 079103412.