Apel de angajare pentru experți tehnici în Republica Moldova



Acțiunea EU4Environment (programul regional UE pentru Mediu, finanțat de Uniunea Europeană) caută doi profesioniști pentru rolurile de experți în Eficientizarea Resurselor și Producerea mai Pură (RECP) în Moldova.

În cadrul EU4Environment, și în colaborare cu partenerul său național pentru evaluările și formarea RECP (Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întrepriderilor Mici și Mijlocii, ODIMM), Organizația Națiunilor Unite pentru Dezvoltare Industrială (UNIDO) caută doi profesioniști (un inginer industrial și un inginer în eficiență energetică) pentru posturile de experți tehnici pentru implementarea și promovarea metodologiei RECP pe care UNIDO o lansează în Republica Moldova. Cei doi experți vor lucra în cadrul echipei ODIMM, în Chișinău.

Descrierea rolului

Sub supravegherea Organizației Națiunilor Unite pentru Dezvoltare Industrială (UNIDO) și ca parte a echipei partenerului său național de instruire și evaluare RECP (ODIMM), titularii selectați vor sprijini și monitoriza implementarea metodologiei RECP în Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM-uri) selectate din Republica Moldova.

Experții vor efectua vizite la fața locului, vor pregăti, sprijini și contribui la sesiunile de formare RECP, vor identifica și vor propune oportunități de implementare a metodologiei RECP în întreprinderile selectate. Ca parte a programului de formare și evaluare, aceștia vor conduce monitorizarea evaluărilor RECP la întreprinderile selectate (care deja au efectuat evaluări ca parte a programului EaP GREEN finanțat de UE în 2013-2017) și vor conduce evaluările RECP pe care stagiarii RECP (identificați de ODIMM și UNIDO) le vor efectua mai apoi. La finalul acestui proces, experții vor elabora rapoarte tehnice complete (în limba engleză și română). Pe baza ambelor fluxuri de activități, aceștia vor pregăti, de asemenea, proiecte de rapoarte care vor fi utilizate pentru a dezvolta cazuri individuale de afaceri (acestea din urmă vor demonstra implementarea cu succes a metodologiei RECP în întreprinderile moldovenești).

Sarcini și responsabilități

Cei doi titulari selectați vor

1. Actualiza materialele de instruire;

2. Contribui activ și dezvolta rapoarte de progres pentru fiecare sesiune de instruire și coaching a programului;

3. Monitoriza și raporta cu privire la implementarea măsurilor RECP la 10 companii EaP GREEN;

3. Conduce evaluări și elabora rapoarte de progres pentru 15 companii demonstrative;

4. Monitoriza implementarea măsurilor RECP la 15 IMM-uri și elaborarea de rapoarte pentru a pregăti 15 cazuri de afaceri care să demonstreze aplicarea cu succes a metodologiei RECP.

Descrierea completă a activităților planificate și a modalități de elaborare a rapoartelor poate fi accesată aici, sub Anexa 1 (în limba română): https://bit.ly/3idTBjm 

Profilul titularilor (calificări necesare)

  • Experiență de muncă de minim 7 ani, din care minim 5 ani în domeniul de expertiză necesar (eficiența energetică, industrie, sisteme de management de mediu/energie, producție mai curată/procese industriale sau optimizare tehnologică);
  • Experiență de lucru cu IMM-uri/sectorul de producție;
  • Cunoașterea limbii române (scris și vorbit) si o bună cunoaștere a limbii engleze;
  • Experiență în dezvoltarea auditurilor legate de eficiența energetică industrială;
  • Sunt cetăţeni ai Republicii Moldova şi locuiesc în Republica Moldova.

Procedură de aplicare

Pentru a aplica spre a deveni experți tehnici în RECP (două poziții), vă rugăm să urmați pașii de mai jos:

1. Accesați pagina web de achiziție pentru descrierea completă a rolului (vă rugăm să consultați mai jos documentele sub „Documentele procedurii de achiziție”): https://bit.ly/3MQFpel 

2. La mijlocul paginii, sub „Lista loturilor”, vă rugăm să selectați fie lotul 1, fie lotul 2 (loturile sunt identice): https://bit.ly/3ws58Eb 

3. Pentru a vă lista oferta, va trebui să vă înregistrați (drept cumpărător, sau folosind contul dvs. Google, Facebook sau Mail.ru) sau, dacă aveți deja un cont, pur și simplu vă conectați: https://bit.ly/37nNu9R 

4. Va trebui să vă completați/actualizați profilul: https://bit.ly/3KTQlGh

5. Sub fila „Documente”, vă rugăm să încărcați formularele completate, care sunt disponibile sub secțiunea „Documentele procedurii de achiziție”

6. Urmați pașii rămași pentru a vă finaliza oferta de licitație

(!) Documentele procedurii de achiziție

Vă rugăm să rețineți că există 13 documente atașate acestor roluri (2 documente informative și 11 formulare). Toți candidații trebuie să completeze formularele și să le încarce în profilul lor pentru a-și finaliza oferta pentru aceste roluri.

Termenul limită pentru depunerea unei oferte pentru ambele posturi este 21 martie 2022 (10:00 AM, ora Chișinăului). Experții selectați sunt așteptați să înceapă pe 25 martie 2022 (până la 31.12.2022).

Vor fi selectați candidații cei mai relevanți pentru descrierea rolului și cu oferta cea mai mică. Rambursarea pentru fiecare dintre cele două roluri este de 194 480 MDL.

Pentru orice întrebări sau mai multe informații referitoare la cele două posturi, sau la procedura de aplicare, vă rugăm să îl contactați pe domnul Egor Russu, la +373 79722282.

Articol adaugat de: ODIMM