Termeni de referință pentru contractarea serviciilor de dezvoltare a unui brand book



Termeni de referință pentru contractarea serviciilor de dezvoltare a unui brand book

Consultant / Antreprenor individual Servicii pentru dezvoltare brand book-ului proiectului  „CoNTăM deci VOTămimplementat de Consiliul Național al Tineretului din Moldova, cu suportul financiar al USAID
Pentru Consiliul Național al Tineretului din Moldova
Finanțatorul și perioada de implementare: USAID aprilie 2024 – septembrie 2024
Tipul contractului Prestări servicii
Data estimată de contractare 30 aprilie 2024
Data emiterii 16  aprilie 2024
Termen de aplicare 27 aprilie 2024

1. Context

Campania ,,CoNTăM deci VOTăm” inițiată de Consiliul Național al Tineretului din Moldova (CNTM) vizează tinerii moldoveni cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani pentru a le îmbunătăți implicarea politică și înțelegerea democrației. Această inițiativă își propune să atragă mai mulți participanți în mediul offline și să-și extindă acoperirea online printr-o serie de activități programate din aprilie până în septembrie 2024. Obiectivele principale includ creșterea conștientizării beneficiilor votului în rândul tinerilor, extinderea cunoștințelor despre impactul Uniunii Europene asupra tinerilor moldoveni, stimularea dialogului între generații pe teme politice și amplificarea vocilor tinerilor în discuțiile despre guvernare și participare politică. Campania „CoNTăM deci VOTăm” își propune să realizeze acest scop prin elaborarea și publicarea unui ciclu de materiale informative despre vot și Uniunea Europeană, producerea și difuzarea unor videoclipuri, precum și organizarea unei serii de dezbateri publice. 

Audiența-țintă și beneficiarii finali

Audiența-țintă a proiectului este reprezentată de tinerii moldoveni cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani.

Manualul de identitate vizuală va fi utilizat pentru:

Materialele de comunicare ale proiectului: postere, infografice, pliante, carnete, pixuri, studii, scrisori, rapoarte etc.

Elaborarea conceptului paginii de pe platformele sociale (Facebook&Instagram) .

3. Activitățile cheie

Compania selectată va desfășura activitățile în patru etape și anume:

Etapa I – 7 mai 2024: Elaborarea a 3 opțiuni de schiță a Manualului de identitate vizuală, care să conțină următoarele componente:

1. Logo: Crearea logotipului. Alegerea culorilor și simbolurilor logoului. Regulile de folosire a acestuia. Sloganul și forma caracterului, tipografia lui. Folosirea sloganului.

2. Culori primare și secundare. Vizualizare. Distribuția culorilor.

3. Tipografie: Fonturi/caractere. Alegerea caracterelor pentru titlu, text introductiv, subtitlu, text, note marginale, explicații pentru imagini. Utilizarea culorilor.

4. Stilul imaginilor: Folosirea imaginilor pentru text și design-ul proiectului.

5. Elemente grafice: Info-grafice. Elemente grafice de legătură. Utilizare. Poziționare.

6. Producție Video: Elemente grafice pentru producția unor filmulețe scurte informative.

7. Materiale de Comunicare Organizațională: Scrisori. Cărți de vizită. Prezentări (PowerPoint).

8. Social media: Branding pe rețele de socializare.

9. Publicații (studiu, raport anual, broșuri, pliante): Coperta și construcția ei. Titlu cu imagine și cu fon. Coperta din spate. Interior broșură. Folosirea elementelor de design. Fotografii, tabele și locul hărților. Numerotarea paginilor.

10. Postere/banere/roll-up: Design și elemente de poziționare.

11. Obiecte promoționale: Exemple de folosire a brand-ului, în special pentru mape, pixuri, stick de memorie USB, brățară, sacoșe de material, maiouri, chipiuri.

12. Cărți Poștale

  • Etapa II – 14 mai 2024:În baza celor 3 schițe prezentate, elaborarea și definitivarea versiunii pre-finale a Manualului de Identitate vizuală, în coordonare cu ofițerul de comunicare a proiectului CNTM.
  • Etapa III – 20 mai 2024:Finalizarea Manualului de identitate vizuală. Predarea elementelor/fișierelor redactabile. Elementele solicitate vor fi livrate pe suport electronic, cu posibilitatea de a fi editate (Exemple: .ai, .eps, .png, .psd, .indd, etc.)
  • Etapa IV – aprilie – septembrie 2024:Compania va colabora cu echipa proiectului 

4. Produse livrate și interval de timp:

Toate livrabilele vor fi oferite echipei CNTM după cum urmează:  

Sarcini Rezultate așteptate conform TOR
1. Dezvoltarea conceptelor de brand book Brand book prezentat
2. Finalizarea Manualului de identitate vizuală   Brand book definitivat și prezentat

5. Criterii de eligibilitate:

Aplicarea este deschisă atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice. Criteriile minime de eligibilitate sunt:

  1. Cel puțin 3 ani de experiență în domeniul solicitat;
  2. Experiență demonstrabilă în crearea manualelor de identitate vizuală;
  3. Experiența de lucru cu ONG-uri va constitui un avantaj suplimentar;
  4. Capacitatea de lucru în echipă și de îndeplinire a sarcinilor în termenii stabiliți;
  5. Experiența anterioară de lucru în proiecte finanțate de UE sau de alți parteneri internaționali de dezvoltare va fi considerată un avantaj.
  • Procesul de aplicare:

Companiile/persoanele interesate sunt invitate să prezinte ofertele care vor conține următoarele documente:

  1. O scurtă descriere a organizației și Portofoliul experienței de servicii similare;
  2. Certificatul de înregistrare a companiei;
  3. Portofoliul;
  4. Oferta comercială/bugetul pentru realizarea sarcinilor propuse (Oferta de preţ în Euro);
  5. Alte documente sau recomandări relevante (în funcție de disponibilitate).
  • Criterii de evaluare:

Propunerile vor fi evaluate pe baza următoarelor criterii:

  1. Portofoliul – 30%
  2. Realizarea lucrărilor solicitate în intervalul stabilit în prezentul document – 25%;
  3. Creativitate – 25%;
  4. Oferta comercială – 20%.

Dosarul de participare la concurs va fi transmis până pe data de 27 aprilie 2024, prin e-mail la adresa corespondenta@cntm.md cu mențiunea „Expert în dezvoltarea Brand book”.

Pentru întrebări de clarificare, vă rugăm să ne contactați, persoana de contact, Adamciuc Diana, Ofițer de comunicare, email: aopmdiana@gmail.com.