CICDE Open Talks: Confruntarea Laboratoarelor



CICDE Open Talks: Confruntarea Laboratoarelor

 

Tehnologiile și inovațiile schimbă viața noastră în multe moduri. Tinerii de azi, care sunt și votanții de mâine trebuie să învețe democrația. Deja tradițional, la finalul fiecărui an CICDE organizează evenimentul de totalizare CICDE Open Talks. Tematica evenimentului din acest an este „Confruntarea Laboratoarelor”.

În acest sens, elevii din cadrul a șase laboratoare democratice parte a proiectului „Engleza – Catalizator al Democrației în Școli” au participat la evenimentul CICDE Open Talks: Confruntarea Laboratoarelor.

Pe parcursul ultimilor săptămâni aceștia au realizat o serie de activități în instituțiile de învățământ din care provin.

În cadrul evenimentului participanții au fost niște arhitecți ai școlii ideale. Aceștia au elaborat armorialul unei școli bazate pe principii și valori democratice.

Viorel Bolduma, profesor la Centrul de Excelență în Construcții din Chișinău a ținut să mulțumească Centrului de Instruire Continuă în Domeniul Electoral pentru posibilitatea de a participa în cadrul proiectului și evenimentului CICDE Open Talks: Confruntarea Laboratoarelor, acesta a menționat că „Pentru noi, laboratorul democratic este o nouă posibilitate de participare, comunicare și implicare, una din laturile democrației este comunicarea. Comunicând putem ajunge la valorile democratice spre care tindem iar prin acțiunile noastre putem fi un bun exemplu și pentru alte instituții să formeze asemeni laboratoare.

Și profesoara Maria Stoian, a specificat că în contextul secolului XXI, democrația se negociază și trebuie să pornim de la necesitate, de la necesitatea de a avea dreptul la exprimare și de a avea curajul să fim noi așa cum suntem.

Vladislav Iordăchescu și el profesor de educație civică și pentru societate a conchis că: „Laboratorul democrației este o provocare, pentru că am început să definesc pentru mine ce înseamnă să fii un profesor democratic. Și atunci am înțeles că eu am tendința să fiu ori un profesor autoritar sau prea liberal. În acel moment m-am văzut nevoit să găsesc un echilibru, acel mijloc de aur pentru a mă defini pe mine ca profesor democratic și a avea o relație democratică cu elevii din școală”.

Activitățile laboratoarelor sau desfășurat săptămânal, iar realizările pot fi accesate AICI.

Poveștile de succes vor fi publicate în ziarul săptămânal Universul pedagogic care ajunge în fiecare școală din țară și va servi astfel ca sursă de inspirație și instrument de multiplicare a rezultatelor proiectului.

Proiectul își propune drept scop să apropie valorile democrației americane de școlile din Moldova. Profesorii de educație civică și de societate studiază limba engleză iar, de comun cu profesorii de engleză aceștia au creat Laboratoarele Democrației în instituțiile din care provin.

Galeria foto de la eveniment poate fi vizualizată AICI