32 de instituții mass-media au semnat un angajament de promovare a egalității de gen în produsele jurnalistice



2 de instituții mass-media au semnat un angajament de promovare a egalității de gen în produsele jurnalistice. Evenimentul a avut loc în cadrul mesei rotunde „Egalitatea de gen şi mass-media: o provocare pentru Moldova”, desfășurată de Asociația Presei Independente (API), cu suportul Programului ONU „Femeile în Politică”.

Redacțiile semnatare și-au asumat angajamentul să reflecte cât mai echilibrat ambele genuri în produsele jurnalistice, inclusiv să acorde articolelor/reportajelor/emisiunilor cu femei în calitate de protagoniste cel puţin 30% din spațiul editorial sau timpul de emisie, să relateze sistematic despre femeile-antreprenoare, despre implicarea femeilor în politică şi în administraţia publică, să promoveze importanţa participării ambilor părinţi în educaţia copiilor, să încurajeze participarea femeilor experte în domeniile tradițional masculinizate și a bărbaților experți în domeniile feminizate. De asemenea, jurnaliștii vor utiliza un limbaj corect, non-sexist şi imagini echilibrate atunci când relatează despre activitatea femeilor şi a bărbaţilor, şi vor prezenta mai des date statistice dezagregate după criteriul de gen.

„Am făcut un apel către instituțiile mass-media să-și asume angajamente concrete, măsurabile, anumiți indicatori de gen în diferite domenii. Mă bucur că au acceptat să semneze angajamentul un număr mare de redacţii de toate tipurile: media audiovizuale, presa scrisă, online, cu distribuţie sau difuzare naţională şi regională. Unele colective și-au asumat angajamente mai mari, altele mai modeste, însă este important că jurnaliştii şi editorii înţeleg importanţa avansării de la declaraţii până la angajamente concrete”, a precizat Petru Macovei, directorul executiv API.

„Ceea ce s-a întâmplat astăzi aici este foarte important pentru asigurarea echilibrului de gen. Vrem să creăm bune practici și să le distribuim, oferind exemplul instituțiilor media care au semnat astăzi acest angajament”, a subliniat Asya Varbanova, consilieră tehnică principală în cadrul Programului ONU „Femeile în Politică”.

Redacţiile care au semnat angajamentul „Mass-media pentru egalitate de gen” sunt:

mass-media audiovizuale – TV 7, Departamentul Ştiri şi Dezbateri TV Moldova 1, Redacţia Actualităţi Radio Moldova, SorTV (Soroca), Radio Orhei, Media TV (Cimişlia), Noua Televiziune de Sud (Taraclia), Drochia TV, Radio Chişinău, Radio Moldova Tineret;

presa scrisă – „Jurnal de Chişinău", „Natura”, „Vocea Poporului”, agenţia de ştiri IPN, „Cuvântul” (Rezina), „Gazeta de Sud” (Cimișlia), „Glia Drochiană” (Drochia), „Observatorul de Nord” (Soroca), „Unghiul” (Ungheni), „SP” (Bălți), Gazeta Satelor;

presa online – Gagauzinfo.md, Realitatea.md, Ziuadeazi.md, Unimedia.info, Everydayjournalism.md, Ialovenionline.md, Rasputin.md, Stirilocale.md, Trm.md, Diez.md, Zugo.md .

Angajamentul ”Mass-media pentru egalitatea de gen” poate fi descărcat aici.

Menționăm că Angajamentul încă mai poate fi semnat și de alte redacții. 

Programul de susţinere a mass-mediei în asigurarea egalităţii de gen a fost realizat de API, cu susţinerea Programului ONU "Femeile în Politică", implementat de Entitatea Naţiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen şi Abilitarea Femeilor (UN Women) şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), în parteneriat cu Fundaţia Est-Europeană şi Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare", cu sprijinul financiar al Guvernului Suediei.

Pentru detalii, contactați-o pe Diana Lungu, coordonatoare comunicare API, la numărul de telefon 0 22 210602 sau la adresa de e-mail diana.lungu@api.md