A fost lansat un nou proiect de raportare civică a iregularităților în societate – Îmi Pasă

Distribuie prietenilor:


Îmipasă.md este platforma web pe care, începând cu 15 iulie curent, cetățenii pot raporta neregulile cu care se ciocnesc sau pe care le observă zi de zi, cum ar fi termenul de valabilitate expirat al unui produs, fraude la cântărirea mărfii ș.a. Sesizările utilizatorilor vor fi analizate de instituțiile de stat responsabile, iar statutul acestora va putea fi urmărit online.

Platforma Îmipasă.md a fost concepută în 2015 de Laboratorul de inovații sociale MiLab – un proiect comun al PNUD Moldova și al Centrului de Guvernare Electronică. Proiectul este susținut financiar de Ambasada Britanică la Chișinău.

Chiar de la începutul proiectului, față de acesta și-au manifestat interesul Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Inspectoratul Fiscal Principal de Stat. Totuși, iregularitățile de ordin fiscal vor putea fi raportate pe platforma ÎmiPasă.md în scurt timp după lansarea acesteia.

”Inițiativa Îmi Pasă va contribui în primul rând la creșterea gradului de conștientizare a drepturilor consumatorilor, creșterea participării civice și va transmite un mesaj clar de zero toleranță” față de corupție, a afirmat Phil Batson, Ambasadorul Marii Britanii în Republica Moldova.

Prin intermediul www.imipasa.md cetățenii vor putea raporta fraude cum ar fi: diferenţa de preţ raft-casă, produs expirat, lipsa informației în limba de stat, fraudă la cântărire, etc.

Directorul Agenției pentru protecția Consumatorilor, Iurie Eremia,  a menționat că ”acest proiect reprezintă o provocare interesantă pentru consumatori. Mai mult, Agenția pentru Protecția Consumatorilor garantează angajamentul de a fi mereu alături de consumatori și de a reacționa promt la iregularitățile depistate”.

“Implicarea societății civile în procesul de identificare și raportare a iregularităților în societate este un pas foarte important pentru a avea o societate prosperă”, a menționat Adrian Timotin, șef adjunct al Serviciului Fiscal de Stat.

Procesul de raportare este simplu și accesibil:

  1. Utilizatorul va raporta frauda pe platforma www.imipasa.md
  2. Instituția de resort va examina cererea
  3. Inspectorul responsabil de caz va publica statutul sesizării.

Astfel, fiecare cetățean care a raportat un caz fraudulos pe platformă va primi un răspuns de la instituția responsabilă în decurs de 30 de zile, fără a se deplasa la oficiul instituției pentru a depune o cerere sau pentru a afla statutul acesteia. Platforma este foarte ușor de utilizat, iar procesul de raportare durează mai puțin de 5 minute.

“Noi, cei de la PNUD Moldova credem că  întotdeauna există loc pentru îmbunătățiri prin abordări inovatoare. Suntem siguri că imipasa.md va crea legături puternice între cetățeni și instituțiile publice. Această platformă permite comunicarea directă între instituțiile publice și cetățeni, care va servi drept mecanism de feedback pentru a demonstra cetățenilor că autoritățile întreprind acțiuni pentru a răspunde la cererile oamenilor”, a declarat Narine Sahakyan, Reprezentantă permanentă adjunctă, PNUD Moldova.

Pentru a implica cât mai mulți cetățeni activi și pentru a demonstra impactul responsabilizării civice, utilizatorii platformei vor avea șansa de a înainta idei de proiecte comunitare. Toate ideile vor fi votate de utilizatorii platformei, iar primele 10 în top vor fi analizate de echipa de jurizare, din care fac parte partenerii proiectului. Cele mai bune 4 proiecte vor fi susținute financiar pentru a fi puse în practică.


Distribuie prietenilor:


Articolele publicate din 1 iunie 2020 nu au fost supuse verificarilor

logoStarNet

Hostingul si serviciile internet pentru administrarea portalului CIVIC.MD sunt oferite gratuit de compania Starnet