A fost publicat Codul deontologic al jurnalistului în versiune completată



Consiliul de Presă din Republica Moldova a publicat pe pagina sa electronică Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova în versiune completată. Propunerile de completare a Codului au fost elaborate de un grup de experți naționali și internaționali ai organizației Freedom House și consultate cu profesioniștii din domeniul mass-media, reprezentanții asociațiilor obștești, alte persoane și organizații interesate în cadrul a trei întâlniri publice care au avut loc în luna aprilie 2019. Redacțiile instituțiilor mass-media au avut și posibilitatea să transmită propunerile de îmbunătățire a completărilor, care au fost examinate de experți, iar versiunea finală a fost prezentată la o masă rotundă care a avut loc la 10 mai 2019.

Versiunea completată a Codului deontologic al jurnalistului are în total 89 de articole și un preambul în care sunt formulate valorile profesiei de jurnalist. Codul este structurat în 7 capitole (Principii generale, Asigurarea acurateței informației, Protecția drepturilor omului, Jurnalistul și conflictul de interese, Tehnici și echipamente speciale de colectare a informațiilor, Obligații mutuale între jurnalist și angajator și Autoreglementare). Monitorizarea aplicării Codului şi examinarea încălcării prevederilor lui revin Consiliului de Presă din Republica Moldova, care emite decizii de constatare și face recomandări.  

Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova în versiune completată este disponibil pe pagina electronică a Consiliului de Presă în limbile română, rusă și engleză. Consiliul de Presă va edita pliante și postere cu conținutul Codului deontologic, care vor fi transmise redacțiilor, facultăților de jurnalism, altor persoane și organizații interesate.

Secretariatul Consiliului de Presă:

mun. Chişinău, str. Bucureşti 41/5, tel.: 022 220996,

consiliuldepresa@gmail.com  

www.consiliuldepresa.md

              

Activitate desfășurată de Consiliul de Presă în calitate de partener al Internews și Freedom House în cadrul proiectului „Mass-media în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID). Proiectul MEDIA-M își propune să promoveze dezvoltarea unei prese independente și profesioniste în Moldova, oferindu-le cetățenilor acces la o diversitate de perspective și contribuind la formarea unui sector media mai rezistent la presiuni politice și financiare.