LINIA FIERBINTE ANTICORUPTIE A ARATAT CA POPULATIA PERCEPE GRESIT FENOMENUL CORUPTIEI



Populatia din R.Moldova percepe gresit fenomenul coruptiei si ii este frica sa denunte pretinsele cazuri de coruptie, constata raportul Centrului de Analiza si Prevenire a Coruptiei, care a analizat apelurile efectuate la linia fierbinte anticoruptie 92-79-79, in perioada 1 iunie 2007-29 februarie 2008.

Potrivit Agentiei INFOTAG, miercuri, la prezentarea publica a raportului, Cristina Cojocaru, autoarea acestuia, a precizat ca din 914 persoane care au apelat "linia fierbinte", doar 16% au comunicat o informatii al caror continut putea fi corelat cu un pretins act de coruptie, celelalte 84% confundau fenomenul coruptiei cu conflictele interpersonale, litigii de munca, neexecutarea deciziilor judecatoresti etc.

Analiza apelurilor a aratat ca 60% dintre persoanele care au telefonat au fost barbati, iar 80% au virste cuprinse intre 26 si 60 de ani, reprezentind astfel partea cea mai activa din populatie.

Cele mai multe apeluri au venit de la persoane angajate in sectorul privat (37%), pensionari (20%), someri (17%), angajati in sectotorul public (14%), studentii si elevii (2%).

Persoanele cu virste de pina la 25 de ani, chiar daca nu doresc sa comunice despre actele de coruptie, percep cel mai bine acest fenomen, iar persoanele cu virste de 41-60 de ani percep gresit fenomenul coruptiei.

Din totalul apelurilor efectuate, 616 au fost din Chisinau, 46 din localitatile din sudul republicii, 144 din zona de centru si 85 din localitatile nordice.

Cojocaru a apreciat ca pentru perceptia corecta a fenomenului coruptiei se impun mai multe masuri, inclusiv educarea populatiei in vederea cultivarii intolerantei fata de coruptie si imbunatatirea imaginii autoritatilor publice, sporirii credibilitatii acestora la populatie.

CAPC a lansat "linia fierbinte anticoruptie" 92-79-79 in cadrul proiectului "Campania publica de sensibilizare a populatiei impotriva coruptiei", cu sustinerea financiara a Ambasadei Britanice la Chisinau.

 

Sursa: INFOTAG