EXPERTII SUSTIN CA MASS-MEDIA PROMOVEAZA UN ACCENTUAT DEZECHILIBRU DE GEN



Mass-media promoveaza un accentuat dezechilibru de gen. Aceasta este una dintre concluziile studiului €žImaginea femeii si a barbatului in presa scrisa", lansat marti, 25 septembrie, de catre Centrul "Parteneriat pentru Dezvoltare"(CPD) si ONG Clubul pentru Sanse Egale €žIn doi".

Autoarele studiului, Maria Saharneanu, Larisa Ungureanu si Emilia Ghetu, au monitorizat timp de trei ani consecutiv, in perioade similare de timp, 6 publicatii periodice, evaluand cum, in ce mod si in ce proportie a fost reflectata imaginea femeii si a barbatului in paginile lor.

Directorul executiv al CPD, Daniela Terzi-Barbarosie, a apreciat studiul drept o lucrare fara precedent, realizata la un inalt nivel profesional, care reprezinta un bun vademecum pentru ziaristi.

Autoarea proiectului, Maria Saharneanu, a mentionat ca doar 10-15 % din volumul materialelor publicate in presa scrisa au drept subiect prestatia feminina. Materialele despre si pentru femei sunt plasate de regula pe ultimele pagini ale publicatiilor si pot fi considerate suplimente speciale, in spatiul carora rolul femeii este redus la cel de casnica, mama, gospodina, consumatoare de cosmetice etc., iar imaginile foto prezinta femeile de cele mai multe ori ca personaje anonime, victime ale violurilor, alte traficului de fiinte umane sau ale violentei in familie.

Studiul, realizat cu sustinerea financiara a Fundatiei Soros-Moldova, prezinta si o serie de recomandari, printre care organizarea treningurilor, concursurilor, meselor rotunde pentru jurnalisti, elaborarea unor programe de stat, care ar avea drept scop sensibilizarea mass-media vizavi de principiul egalitatii de gen.

 

Sursa: Info-Prim Neo