BNM anunță concurs pentru postul vacant de economist principal responsabil de raportarea financiară și managerială
Scopul funcției vacante: evidența costurilor pe centru de cost/venit/proiect, calcularea, verificarea și monitorizarea costurilor și prețurilor serviciilor, analiza indicatorilor financiari ai BNM, elaborarea/modificarea/completarea/avizarea actelor normative interne, externe și altor documente aferente activității secției.
Obiectivele postului:
- Eficiență sporită prin distribuirea optimă a resurselor de timp și cele la nivel de sistem informațional;
- Respectarea prevederilor IFRS și cadrului legal în vigoare;
- Dezvoltare profesională continuă;
- Creșterea calității activității.
Cerințe minime obligatorii:
- Studii superioare în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.) , obţinute în ţara și/sau instituțiile de învățământ respective.
- Experiență de minim 1 an în domeniul contabil sau financiar-bancar;
- Cunoștințe aferente actelor normative și legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar, actelor normative ale BNM de care se va conduce în activitatea sa;
- Cunoștințe aferente principiilor, proceselor și standardelor pentru analiză și raportare;
- Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată aplicațiilor MS Word, Excel și Power Point;
- Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române și a limbii engleze (nivel mediu);
- Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, perseverență, capacitatea de a rezolva probleme, planificare, comunicare, analiză, gestionare eficientă a timpului, spirit de inițiativă, învățare și dezvoltare continuă;
- Alte abilități și atitudini:
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
- deținere de certificări internaționale în domeniu (ex. ACCA, DIpFR);
- candidatul trebuie să posede abilitatea de comunicare scrisă și orală, capacitatea de a expune clar și concis constatările, concluziile și recomandările (fixarea exactă și calitativă a informației);
- capacități analitice - abilitatea de a consolida, analiza, interpreta și prezenta raportări și /sau previziuni;
- abilitatea de a planifica, implementa și administra informații financiare și sisteme de control;
- orientare spre acțiune și rezultat;
- atitudine pozitivă, constructivă.
Principalele atribuții funcționale:
- gestionează partea de analiză financiară și managerială prin realizarea de analize, evaluări, calcule de indicatori financiari, evoluții, sectoare, etc.
- dezvoltă metodologii privind generarea /perfectarea rapoartelor manageriale de evidență a costurilor pe centre de cost/centre de venit/proiect;
- gestionează partea de calcul a costurilor și prețurilor serviciilor BNM, analiza costurilor interne ale BNM, participă la determinarea și verificarea normelor de consum, etc.;
- recepționează şi generalizează propunerile subdiviziunilor responsabile privind elaborarea Alocațiilor pentru investiții ale BNM, monitorizează executarea acestora în limita mijloacelor financiare planificate și întocmește raportul privind executarea alocațiilor;
- participă la procesul de dezvoltare și elaborare a cadrului metodologic și normativ aferent activității secției, metodologia și corectitudinea privind elaborarea procedurilor de alocare a costurilor, normelor de consum, precum și stabilirea prețurilor/costurilor serviciilor aferente activității BNM;
- verifică cheltuielile legate de solicitările de deplasare ale angajaților BNM peste hotarele RM;
- perfecționarea sistematică a nivelului personal de calificare a activității profesionale;
- alte funcții și atribuții ce ţin de activitatea Secţiei buget şi rapoarte manageriale la indicația conducerii subdiviziunii, conducerii Departamentului sau a conducerii BNM.
Beneficiile oferite de BNM:
- https://sged.lan.bnm.md/sites/all/themes/bnm_simple/images/ul-li.png') 5px 12px no-repeat;>
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 06 iunie 2023.
! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
- Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr.548-XIII din 21.07.1995 cu modificările și completările ulterioare (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, nr.297-300, art.544 din 30.10.2015).
- Legea contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017;
- HG nr.10 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea salariaților entităților din RM.
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos
Alte anunturi de angajare
- Editura Știința angajează Designer grafică-machetator
- Senior Attorney, Secretariat, Independent Anti-Corruption Advisory Committee
- Moldova Future Technologies Activity (FTA) - Specialist - ODA
- IREX Moldova/Programul Comunitatea Mea - Anunț de angajare a unui/ei Specialist/e în comunicare - full-time
- Procurement Associate (GS6) - UNDP Moldova CO
- Project Associate (NPSA6) - UNDP Moldova/ADA Emergency Support
- GIZ - Junior Human Resources Specialist
- Public Institution “Environmental Projects National Implementation Office” announces a vacancy National Consultants in Climate Change Vulnerability and Adaptation
- Extended deadline: NDI Moldova Job Vacancy, Senior Program Assistant - Democratization
- Terms of reference for the selection of 3 experts to assist the Institute for War & Peace Reporting (IWPR) with the implementation of the “Securing integrity, efficiency and independence of the justice system in Moldova - #Justice4Moldova” Project