BNM anunță concurs pentru postul vacant de economist principal responsabil de raportarea financiară și managerială



Scopul funcției vacante: evidența costurilor pe centru de cost/venit/proiect, calcularea, verificarea și monitorizarea costurilor și prețurilor serviciilor, analiza indicatorilor financiari ai BNM, elaborarea/modificarea/completarea/avizarea actelor normative interne, externe și altor documente aferente activității secției.

Obiectivele postului:

  1. Eficiență sporită prin distribuirea optimă a resurselor de timp și cele la nivel de sistem informațional;
  2. Respectarea prevederilor IFRS și cadrului legal în vigoare;
  3. Dezvoltare profesională continuă;
  4. Creșterea calității activității.

Cerințe minime obligatorii:

  1. Studii superioare în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările  (ex. GPA, etc.) , obţinute în ţara și/sau instituțiile de învățământ respective.  
  2. Experiență de minim 1 an în domeniul contabil sau financiar-bancar;
  3. Cunoștințe aferente actelor normative și legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar, actelor normative ale BNM de care se va conduce în activitatea sa;
  4. Cunoștințe aferente principiilor, proceselor și standardelor pentru analiză și raportare;
  5. Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată aplicațiilor MS Word, Excel și Power Point;
  6. Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române și a limbii engleze (nivel avansat);
  7. Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, perseverență, capacitatea de a rezolva probleme, planificare, comunicare, analiză, gestionare eficientă a timpului, spirit de inițiativă, învățare și dezvoltare continuă;
  8. Alte abilități și atitudini: 

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

  • deținere de certificări internaționale în domeniu (ex. ACCA, DIpFR);
  • candidatul trebuie să posede abilitatea de comunicare scrisă și orală, capacitatea de a expune clar și concis constatările, concluziile și recomandările (fixarea exactă și calitativă a informației);
  • capacități analitice - abilitatea de a consolida, analiza, interpreta și prezenta raportări și /sau previziuni;
  • abilitatea de a planifica, implementa și administra informații financiare și sisteme de control;
  • orientare spre acțiune și rezultat;
  • atitudine pozitivă, constructivă.

Principalele atribuții funcționale:

  1. gestionează partea de analiză financiară și managerială prin realizarea de analize, evaluări, calcule de indicatori financiari, evoluții, sectoare, etc.
  2. dezvoltă metodologii privind generarea /perfectarea rapoartelor manageriale de evidență a costurilor pe centre de cost/centre de venit/proiect;
  3. gestionează partea de calcul a costurilor și prețurilor serviciilor BNM, analiza costurilor interne ale BNM, participă la determinarea și verificarea normelor de consum, etc.;
  4. recepționează şi generalizează propunerile subdiviziunilor responsabile privind elaborarea Alocațiilor pentru investiții ale BNM, monitorizează executarea acestora în limita mijloacelor financiare planificate și întocmește raportul privind executarea alocațiilor;
  5. participă la procesul de dezvoltare și elaborare a cadrului metodologic și normativ aferent activității secției, metodologia și corectitudinea privind elaborarea procedurilor de alocare a costurilor, normelor de consum, precum și stabilirea prețurilor/costurilor serviciilor aferente activității BNM;
  6. verifică cheltuielile legate de solicitările de deplasare ale angajaților BNM peste hotarele RM;
  7. perfecționarea sistematică a nivelului personal de calificare a activității profesionale;
  8. alte funcții și atribuții ce ţin de activitatea Secţiei buget şi rapoarte manageriale la indicația conducerii subdiviziunii, conducerii Departamentului sau a conducerii BNM.

Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 25 decembrie 2022.

!Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, accesați: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online, completați formularul CV-ului online sau îl puteți depune la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriți să candidați.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.

Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

Bibliografie:

  1. Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr.548-XIII din 21.07.1995 cu modificările și completările ulterioare (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, nr.297-300, art.544 din 30.10.2015).
  2. Legea contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017;
  3. HG nr.10 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea salariaților entităților din RM.

Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos

https://www.bnm.md/ro/content/recrutare-0