Consultant în domeniul VET (part time)
Closed vacancy
Termeni de referinta
(Fișa de Post)
Consultant în domeniul VET (part time)
Despre Tekwill:
Tekwill a fost conceput ca un parteneriat public-privat național între Guvernul Moldovei, USAID, Microsoft și IBM pentru a răspunde nevoilor industriei TIC pentru a reduce decalajul deficitului de capital uman, precum și pentru a sprijini dezvoltarea ecosistemului în antreprenoriat.
Proiect reprezintă o subvenție USAID pentru dezvoltare, asociată atât cu contribuții în numerar, cât și consultanță, ale partenerilor privați și guvernamentali, care au adus resurse noi semnificative, idei, software, tehnologii și activități de dezvoltare, cum ar fi instruiri, misiuni practice și mentorat. Partenerii privați au inclus companii multinaționale, IBM și Microsoft, dar și membri ai Asociației Naționale a Companiilor din Domeniul TIC (ATIC) care sunt companii locale de tehnologii informaționale și comunicații (TIC), în timp ce printre partenerii guvernamentali Ministerul Economiei și Infrastructurii, Ministerul Educației, și Cercetării, Centrul de Guvernare Electronică și Universitatea Tehnică și-au oferit sprijinul. Universitatea Tehnică a Moldovei găzduiește primul centru la sediul său și a investit împreună resurse pentru investiții inițiale și costuri de întreținere în timpul fazei de pornire.
La 19 septembrie 2017, USAID / Moldova a încheiat un parteneriat cu Guvernul Suediei pentru a-și uni forțele la înființarea și crearea Centrului de Excelență TIC (Tekwill). Acesta a inclus un aranjament care guvernează relația dintre părți cu privire la finanțarea, implementarea și raportarea activității.
Tekwill a fost inaugurat pe 15 martie 2017. Pe parcursul celor 5 ani de implementare, proiectul Tekwill a sprijinit 188 de inițiative educaționale și 301 inițiative de antreprenoriat, transformând Tekwill în una dintre cele mai de succes inițiative în domeniul tehnologiei din Moldova și din regiune. A ajutat peste 350 de echipe să ajungă la afaceri mai bune, să creeze oportunități și să caute investiții. În total, a instruit și a orientat peste 35.000 de oameni.
Scop și obiective:
Digital Dual VET este un proiect de digitalizare a ÎPT, cu scopul de a spori calitatea procesului de pregătire a specialiștilor înalt calificați, în vederea integrării rapide și eficiente a absolvenților pe piața muncii. Inițiativa este implementată cu suportul proiectului „Promovarea Învățământului Profesional Tehnic pentru o Economie Verde" finanțat de Ministerul Federal German pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (BMZ) și Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ).
Rezultatul principalul al proiectului este dezvoltarea unei platforme educaționale funcționale de e-învățare pentru cadrele didactice și studenții din învățământul profesional tehnic din țară, fiind o continuitate a proiectului „Reforma Structurală în Învățământul Profesional Tehnic”, implementat în perioada 2015-2018.
Platforma va conține cursuri online teoretice și practice, dedicate diverselor specializări inginerești, dar și instrumente de evaluare a cunoștințelor și aptitudinilor obținute. Astfel, vor fi elaborate materiale digitale și lecții video pentru șapte module / discipline predate în cadrul instituțiilor de învățământ profesional tehnic, precum și în companiile partenere.
Responsabilitati de bază:
- Asigurarea coordonării grupului de experți (format din profesori și reprezentanții sectorului privat) în procesul de elaborare a conținutului pentru 7 cursuri din programe de învățământ profesional-tehnic dual, eficientă între profesor și reprezentanții sectorului privat pentru fiecare grup în parte;
- Elaborarea metodologiei de elaborare a conținuturilor după care să se ghideze grupurile de lucru;
- Oferirea consultanței experților în procesul de documentare, prioritizare și elaborare a subiectelor pentru cursurile selectate;
- Organizarea ședințelor/întrunirilor/atelierelor de lucru a grupurilor de lucru pentru fiecare modul;
- Monitorizarea procesului de lucru a experților: corespunderea materialelor prezentate conform planul de lucru agreat, respectarea cerințelor față de formatul de prezentare a materialelor, validate de actorii principali (Ministerul Educației și Cercetării, donatori, etc.);
- Monitorizarea realizării de către experți a condițiilor contractuale;
- Elaborarea și prezentarea rapoartelor de realizare a sarcinilor de către experți echipei de management a proiectului;
- Conlucrarea cu echipa de management Digital Dual VET și asigurarea comunicării pe proiect.
Cerințe:
- Studii superioare (licență, masterat) în domeniul pedagogiei și experiență de cel puțin 5 ani în cadrul Învățământului Profesional Tehnic;
- Experiență în elaborarea programelor educaționale și a materialelor didactice, inclusiv digitale;
- Experiență în calitate de expert educațional în cadrul altor proiecte din domeniul VET;
- Cunoașterea limbilor române și rusă obligatoriu; cunoașterea limbii engleze reprezinta un avantaj;
- Abilități de utilizare a calculatorului Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) și alte platforme conexe.
Livrabile & Grafic de execuție:
Toate livrabilele vor fi oferite echipei Tekwill în format Word, și/sau salvate pe un disk Cloud.
Livrabile: |
Graficul de executie |
Semnarea contractului de prestări servicii; |
|
Prezentarea planului de acțiuni și a unei modalități de evaluare a performanțelor; |
|
Prezentarea; |
|
Prezentarea evaluării (raport) a suportului de curs pentru; |
|
Prezentarea elee; |
|
Prezentarea evaluării proiectului final și a criteriilor de evaluare a acestora. (pentru fiecare curs individual); |
|
Revizuirea și oferirea de feedback echipei de dezvoltare a lecțiilor video (pre-producție și post-producție). |
|
Procesul de aplicare:
Candidații interesați vor depune CV ul și scrisoarea de motivare, în limba română, până pe 28 februarie 2022 la adresa de e-mail: osuruceanu@ict.md, copie: monica@tekwill.md.
Subiectul e-mailului va include următoarele informații: Nume/ Prenume/ Consultant VET.
Alte anunturi de angajare
- GIZ - Security Risk Management Advisor
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist superior/specialistă superioară, Direcția Evaluare Conformitate și Riscuri Prefinanțare
- Termen extins// CNPAC anunță concurs pentru suplinirea postului vacant de Asistent social/consilier
- Compania Date Inteligente SRL angajează Analist Date Senior
- USAID MISRA is looking for a Institutional Strengthening Specialist
- Jr. EU Center Coordination Expert (full time)
- External audit for the project “Make Food - Make Sense” implemented by AO Katalyst
- Short-Term Consultant, Program for Supporting Digital Innovations and Technological Startups, Under Organization for the Development of Entrepreneurship (ODA)
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist principal, Secția formare antreprenorială
- AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Specialist/ă în Comunicare și PR