Expert principal responsabil de achiziții publice



Scopul postului

  • Achiziția de bunuri, lucrări și servicii pentru necesitățile BNM, în strictă conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare.

Obiectivele postului

  • organizarea și realizarea sarcinilor în modul în care să aducă plus valoare sporită misiunii BNM;
  • aplicarea calităților de onestitate, integritate, profesionalism, competență și eficiență sporită;
  • contribuirea la asigurarea unui mediu constructiv, progresiv și amiabil de conlucrare în cadrul Direcției, cu subdiviziunile BNM și persoanele terțe relevante (juridice și fizice);
  • gestiunea eficientă a timpului de muncă, organizare și responsabilitate sporită;
  • dezvoltarea profesională continuă;
  • formularea de propuneri/soluții întru asigurarea legalității și eficienței activității;
  • transferul rezultativ al cunoștințelor specifice activității sale către alți funcționari ai direcției.

Principalele atribuții

  • Exercită atribuțiile de secretar al grupurilor de lucru pentru achizițiile publice încredințate, astfel încât activitatea să fie orientată spre rezultate și preponderent achizițiile derulate și finalizate să nu atragă după sine contestații.
  • Asigură elaborarea, coordonarea, semnarea și înregistrarea contractelor de achiziție, precum și a acordurilor adiționale, încheiate între BNM și terți.
  • Ține evidența realizării achizițiilor, arhivează dosarele de achiziție și exercită controlul executării conforme a contractelor în scopul raportării executării Planului anual de achiziții al BNM.
  • Veghează aplicarea corectă a cadrului normativ național și intern de gestiune a activităților privind achizițiile publice în BNM.

Cerințe minime obligatorii

  • Studii superioare în domeniul juridic sau economic-financiar cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; Pentru persoanele cu studii obținute în străinătate vor indica calificările (ex. GPA, etc.) țara și instituțiile de învățămînt respective.
  • Experiență de minim 1 an în domeniul achizițiilor publice;
  • Cunoştinţe în domeniul achizițiilor publice și să cunoască legislația în vigoare a Republicii Moldova aferentă achizițiilor publice;;
  • Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de bun utilizator și posedarea medie/avansată a aplicaţiilor MS Word, Excel, Power Point etc.;
    Competențe lingvistice: cunoaşterea limbii române l nivel avansat și a limbii engleze la nivel începător-mediu;
  • Competențe în limita prevederilor legale și cadrului normativ.

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

  • Cunoașterea limbii engleze la nivel mediu-avansat.

Abilități, competențe și atitudini:

  • Autoorganizare, automotivare, activitate eficientă în echipă;
  • Gândire logică, tact și pricepere, perseverență;
  • Orientare spre rezultate, rezistență la efort și stres;
  • Comunicare verbală și în scris, putere de convingere;
  • Adaptarea la situații noi, la complexitatea muncii, inițiativă și creativitate;
  • Utilizarea rațională și eficientă a timpului de muncă, în funcție de priorități;
  • Disciplină, responsabilitate, cooperare, credibilitate, integritate, imparțialitate.
  • Să nu aibă antecedente penale.

Termen-limită

  • 24 ianuarie 2022.

Recomandăm studierea bibliografiei de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

Bibliografie recomandată

  1. Legea nr. 548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
  2. Legea privind achizițiile publice nr.131 din 03.07.2015;
  3. Actele normative în vigoare în domeniul achizițiilor publice, aprobate prin Hotărârile Guvernului Republicii Moldova.

Pentru participarea la concurs, completați formularul CV-ului online sau îl puteți depune la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare și resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriți să candidați.

Vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.