Alianța Organizațiilor pentru Persoane cu Dizabilități din Republica Moldova Concurs servicii de consultanță

Distribuie prietenilor:


TERMENI DE REFERINȚĂ

Titlul funcției: Servicii de consultanță (persoană fizică sau juridică) pentru elaborarea unui Studiu privind condițiile de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități în trei regiuni.

PROIECT: „Accesibilitatea o precondiție pentru asigurarea tuturor drepturilor persoanelor cu dizabilități”.

CONTEXT: Alianța Organizațiilor pentru Persoane cu Dizabilități din Republica Moldova implementează în perioada 01 noiembrie 2019 – 31 decembrie 2020 proiectul „Accesibilitatea - o precondiție pentru asigurarea tuturor drepturilor persoanelor cu dizabilități” care este parte a Programului de granturi „Dezvoltarea societății civile la nivel local în Republica Moldova”, finanțat de Uniunea Europeană și Fundația Konrad Adenauer Republica Moldova, implementat în parteneriat cu Asociația pentru Politica Externă APE, Asociația ADEPT, Expert-Grup și ProEuropa. 

Scopul proiectului este de a spori incluziunea persoanelor cu dizabilități prin promovarea asigurării condițiilor de accesibilitate la nivel național și local.

PERIOADA DE ANGAJARE: ianuarie - decembrie 2020

Serviciile  și responsabilitățile consultantului/consultantei  vor include:

  • Elaborarea chestionarului de evaluare a condițiilor de accesibilitate;
  • Desfășurarea instruirilor privind aspecte de evaluare a condițiilor de accesibilitate pentru grupurile de reprezentanți locali care vor efectua auditul accesibilității;
  • Capacitarea grupurilor de locale de inițiativă din trei regiuni privind transparența în procesul decizional;
  • Elaborarea Studiului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități în trei raioane (Fălești, Călărași, Cahul);
  • Suport în constituirea grupurilor consultative pe lângă APL;
  • Participarea la activitățile de advocacy a proiectului privind aspectele de asigurare a accesibilității.

RESPONSABILITĂȚI/ACTIVITĂȚI INCLUSE ÎN SERVICIILE PRESTATE:

 

Responsabilități/activități

Perioada

Livrabile

Număr zile

1

Elaborarea chestionarului, agendei sesiunii de formare și materialelor/prezentărilor pentru participanți. Subiecte:

  • aspecte privind asigurarea accesibilității pentru persoanele cu diferite tipuri de dizabilități; 
  • aplicarea chestionarului în evaluarea condițiilor de accesibilitate la nivel local; 
  • rolul OSC în implicarea în procesul decizional și creșterea transparenței în activitatea Autorităților Publice Locale la nivel local și național.

26.01.2020-  20.02.2020

  • Chestionar, agenda, materiale de formare.

2

2

Facilitarea a 3 sesiuni de formare în 3 regiuni cu o durată de 1 zi fiecare (cca.  15 participanți/sesiune).

 

01.03.2020- 31.03. 2020

  • 3 Sesiuni de formare facilitate;
  • Suport de curs și alte materiale pentru participanț.

3

3

Suport în constituirea grupurilor consultative pe lângă APL.

01.06.2020-30.09. 2020

  • Copiile documentelor locale de justificare.

2

4

Elaborarea Studiu de accesibilitate în baza datelor colectate de grupurile locale de inițiativă din trei raioane.

20.08.2020

  •  3 Studii regionale (câte un studiu/raion);
  • 1 Studiu general care cuprinde datele din 3 raioane.

8

5

Participarea la activitățile de advocacy a proiectului privind aspectele de asigurare a accesibilității.

20.08.2020-30.11.2020

  • Prezentări, materiale.

2

 

Serviciile  și responsabilitățile consultantului/consultantei  vor include:

  • Elaborarea Studiului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități în trei raioane (Fălești, Călărași, Cahul);
  • Elaborarea chestionarului de evaluare a condițiilor de accesibilitate;
  • Desfășurarea instruirilor privind aspecte de evaluare a condițiilor de accesibilitate pentru grupurile de reprezentanți locali care vor efectua auditul accesibilității;
  • Capacitarea grupurilor de inițiativă locală din trei regiuni privind transparența în procesul decizional;
  • Suport în constituirea grupurilor consultative pe lângă APL;
  • Participarea la activitățile de advocacy a proiectului privind aspectele de asigurare a accesibilității.

Calificările consultantului/consultantei:

  • Experiență în elaborarea documentelor, studiilor, rapoartelor de analiza în domeniul social, juridic, economic sau alte domenii relevante;
  • Experiență de lucru cu grupuri locale în domeniul incluziunii sociale a persoanelor cu dizabilități;
  • Abilități de comunicare excelente;
  • Experiență de colaborare cu reprezentanți ai administrației publice centrale și locale, organizații ale societății civile.

Cunoașterea limbilor română și rusă. Experiență în desfășurarea activităților de advocacy.  

Dosarul candidatului pentru poziția de consultant va conține:

  • CV-ul care demonstrează calificările, competențele, experiența consultantului relevante domeniului dat de activitate;
  • Se încurajează atașarea la dosar a 1-2 exemple ale unor servicii/produse similare realizate anterior;
  • Oferta financiară (în lei MDL).

Persoanele interesate vor expedia dosarele până 20 ianuarie 2020, ora 14:00, la adresa electronica diana.tudos@aopd.md   cu titlul  mesajului,  Studiu accesibilitate.

Pentru informații suplimentare:

Diana Tudos, tel: +373  079421888 

Doar candidații preselectați vor fi invitați la interviu

 

 


logoStarNet

Hostingul si serviciile internet pentru administrarea portalului CIVIC.MD sunt oferite gratuit de compania Starnet


Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.