Alegeți secțiunea




Termene de referință pentru selectarea unei/ unor companii/ societăți furnizoare de certificate de valoare (vouchere) pentru produse sanitare și de igienă

Asociația pentru Abilitarea Copilului și a Familiei "AVE Copiii" este o organizație neguvernamentală și apolitică care promovează drepturile copilului și care intervine pentru a preveni intrarea copiilor și a familiilor în situații dificile, acționează pentru reabilitarea și reintegrarea familială și socială a copiilor abandonați și a victimelor violenței sau a persoanelor expuse riscului de violență, sprijină familiile și copiii defavorizați, copiii cu dizabilități, din comunitățile de refugiați ucraineni, dar și din comunitățile locale.

AVE Copiii este partener al Hoffnungszeichen | Sign of Hope e.V. (SoH), o organizație umanitară și de dezvoltare care promovează drepturile omului, oferind asistență umanitară și cooperare pentru dezvoltare în mai multe țări din întreaga lume. Cu finanțare de la Biroul Federal de Externe al Germaniei (GFFO), SoH sprijină persoanele care au nevoie de adăpost, asistență în numerar, sprijin psiho-social și alte activități în Ucraina, Slovacia și Moldova. În cadrul acestui angajament, AVE Copiii urmează să ofere vouchere pentru produse alimentare, igienice și sanitare, și pentru rechizite școlare în Republica Moldova.

AO AVE Copiii este în căutarea unei/unor companii/societăți cu unități comerciale din municipiul Bălți, raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr Lunga, Vulcănești), care sunt gata să tranzacționeze certificate de valoare (vouchere) pentru următorul lot:

LOT UNIC: Produse sanitare și de igienă - 3310 vouchere, inclusiv 2500 vouchere cu o valoare nominală de 35 Euro/voucher și 1000 vouchere cu o valoare nominală de 29 Euro/voucher.

Valoarea nominală în lei moldovenești depinde de cursul de schimb și va fi stabilită la momentul negocierii cu entitatea/entitățile câștigătoare.

  1. Scopul Termenilor de Referință

Procurarea certificatelor de valoare (vouchere) care pot fi schimbate pe produse sanitare și igienice destinate familiilor de refugiați din Ucraina și familiilor locale stabilite în municipiul Bălți, raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr-Lunga, Vulcănești).

Solicităm oferte de la companii pentru procedura de achiziție prin licitație deschisă de vouchere care pot fi schimbate pe produse sanitare și igienice în unitățile comerciale din municipiul Bălți, raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr-Lunga, Vulcănești).

 

  1. Cerințe
  • Prețul voucherilor trebuie să corespundă valorii nominale a acestora;
  • Cheltuielile legate de emiterea acestora vor fi suportate de către ofertant (vânzător);
  • Ofertantul (vânzătorul) trebuie să demonstreze capacitatea de a asigura că voucherile vor fi utilizate pentru achiziționarea exclusivă a produselor de igienă și sanitare;
  • Ofertantul se va asigura că se aplică următoarele interdicții:
  • schimbarea voucherului pe bani, inclusiv în cazul returnării produselor achiziționate (dacă acest lucru (returnarea) este prevăzut de lege);
  • achiziționarea de băuturi alcoolice, vin, țigări/ țigarete și produse din tutun, inclusiv țigări electronice, parfumuri sau postere de parfum, produse pirotehnice și explozive, bilete de loterie etc.
  • Ofertantul va aplica următoarele drepturi:
  • acceptarea returnării produselor (conform reglementărilor în vigoare) și înlocuirea acestora cu produse de aceeași valoare;
  • procurarea de produse cu un preț mai mare decât valoarea nominală indicată în voucher, doar cu achitarea din buzunar, de către cumpărător (beneficiar), a diferenței de preț;
  • Voucherul trebuie să aibă un număr de serie sau un cod QR etc., pe baza căruia să fie posibilă prezentarea unui raport privind utilizarea voucherului de către beneficiar;
  • Voucherul poate fi utilizat în unitățile comerciale amplasate în municipiul Bălți, raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și în UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr-Lunga, Vulcănești);
  • Voucherul poate fi restituit în caz de deteriorare;
  • Voucherul va avea un termen de valabilitate care nu va depăși 31.12.2023;
  • Materialul voucherului, dimensiunile, culorile, logo-urile care vor fi amplasate pe acesta - vor fi negociate înainte de încheierea contractului;
  • Disponibilitatea de a emite voucherele în 5 zile lucrătoare de la data transferului.
  1. Modalitatea de achitare a voucherilor
  • Plata în avans (înainte de utilizarea voucherilor) a 80% din valoarea totală a contractului;
  • Diferența de plată se plătește după un raport lunar privind utilizarea voucherelor;
  • Voucherele nerevendicate/neutilizate nu se plătesc (în caz de furt, pierdere etc.);

Toate aspectele legate de metoda de monitorizare și de raportare, vor fi discutate înainte de încheierea contractului.

  1. Dosarul solicitantului trebuie să conțină următoarele informații:
  • Date despre companie: nume, adresă legală, număr de telefon de contact, e-mail, date bancare;
  • Certificatul de înregistrare a societății;
  • Extras din Registrul de stat al societăților și organizațiilor în care este menționat administratorul;
  • Declarație privind conflictul de interese (dacă există un conflict, această declarație va fi scrisă în formă liberă);
  • Autorizația de import, precum și alte autorizații necesare;
  • Dovada prezenței unităților comerciale în municipiul Bălți și în raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și în UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr-Lunga, Vulcănești);
  • O scurtă descriere a capacității tehnice de gestionare a voucherilor și a capacității de a raporta utilizarea lunară a acestora de către beneficiari;
  • dovada respectării cerințelor indicate în capitolul B din prezentul Caiet de sarcini;

-     Prețul unitar (în lei moldovenești, inclusiv TVA) pentru listele prestabilite de produse sanitare și de igienă (Anexa 1);

-     Valabilitatea ofertei - minim 30 de zile;

 

  1. Criterii de evaluare:

Oferta câștigătoare este determinată în baza următoarelor criterii:

Criterii

Punctaj de evaluare

Reputație: Furnizori cu istorie demonstrată în furnizarea de vouchere pentru produse sanitare și de igienă

10 puncte

Acoperire geografică: voucherele pot fi valorificate în cât mai multe regiuni țintă

15 puncte

Sortiment larg de produse: Ofertele de produse per categorii de produse din Anexa 1

25 puncte

Preț: Cel mai mic preț pentru produse similare conform Anexei 1

50 puncte

TOTAL

100 puncte

Punctajul maxim acordat la evaluare este de 100 de puncte.

  1. Altele

Dosarele vor fi trimise la adresa office@avecopiii.md cu titlul "Oferta vouchere produse igienice si sanitare"

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 12 Iulie 2023, ora 24:00 (Ora locală). Dosarele primite după această dată nu vor fi considerate.

Dosarele care nu îndeplinesc cerințele propuse vor fi respinse.

Rezultatele evaluării ofertelor vor fi anunțate individual, în scris, de către comisia de evaluare, tuturor participanților în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data limită de depunere a dosarelor.

Pentru detalii, trimiteți întrebări în scris la office@avecopiii.md până la 5 Iulie 2023, ora 24:00 (ora locală). Răspunsurile vor fi oferite în scris către 7 Iulie 2023, sfârșitul zilei de muncă.

 

Anexa 2

Lista standard de produse igienice și sanitare

Denumirea companiei:

Furnizați informații detaliate despre oferta de produse pentru fiecare categorie

Nr.d/o

Categoria de produse

Specificațiile produsului

Oferta de produse per fiecare categorie

Preț unitar în lei cu TVA inclus per fiecare produs

1.

Detergent de rufe (automat)

Detergent de rufe în pudră automată universal în ambalaj de 1,5 kg

   

2.

Șampon

Șampon universal, arome diferite, inofensiv, ambalat economic în 500 ml, testat dermatologic.

   

3.

Săpun lichid.

Săpun lichid antibacterian, ambalat economic în 500 ml, testat dermatologic.

   

4.

Tampoane

Tampoane igienice subțiri cu aripi, cu formă anatomică, testate dermatologic, 10 bucăți/ pachet

   

5.

Lame de ras

Lame de ras de unică folosință, cu o lamă și un capac superior, set de 5 bucăți/ pachet

   

6.

Hârtie igienică 2 straturi, 4 role.

Hârtie igienică 2 straturi. 4 role, moale, rezistentă, cu absorbție bună, 100% celuloză, testată dermatologic.

   

7.

Gel de spălat vase

Gel de spălat vase, antibacterian, antigrăsime, testat dermatologic, în ambalaj de 500 ml.

   

8.

Gel de curățare universal, în ambalaj de 500 ml.

Gel de curățare universal Gel de curățare universal pentru toate suprafețele, antibacterian, testat dermatologic, în ambalaj de 500 ml.

   

 

Semnătura                                                                               Ștampila

Termeni de referință contractare 1 expert formator pentru livrarea a 2 module de instruire

Termeni de referinţă 1 expert- formator pentru livrarea a 2 module de instruire 

Context

A.O. Centrul Regional de Dezvoltare Comunitară în perioada aprilie 2023 – Octombrie 2023 în cadrul proiectului „Integritate în educație și sănătate”, parte a proiectului „Consolidarea Statului de Drept și a Mecanismelor Anticorupție în Republica Moldova”, co-finanțat de Uniunea Europeană și Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ) și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), în Regiunea de Dezvoltare Sud parteneri ai proiectului fiind „Pro-Europa” împreună cu „REDI”, care implementează proiectul „Sprijinirea implicării societății civile în procesele de consolidare a infrastructurii anticorupție în Regiunea Sud a Republicii Moldova”.

Proiectul are scopul de a dezvolta toleranța zero față de fenomenul corupției în rândul tinerilor din sistemul de învățământ profesional tehnic, domeniul sănătate din raionul Cahul.

În cadrul proiectului urmează a fi selectați și instruiți 15 tineri, membri ai Clubului de Tineri Integri, care la rândul lor vor contribui la instruirea și promovarea valorilor anti-corupție în rândul a circa 734 de elevi (dintre care 134 elevi absolvenți ai colegiului de medicină) direct. Impactul indirect este calculat a fi de circa 1000 de persoane (elevi și cadre didactice).

Scopul final al proiectului este de a crea modele și practici de integritate, formarea unei viziuni de etică și conduită medicală și educațională, durabile, pentru a contribui la stârpirea și eliminarea fenomenului de corupție din sistemul medical și cel educațional.

Pentru a sprijini activitatea tinerilor din Clubul de Tineri Integri, A.O. C.R.D.C. va angaja 1 expert-formator pentru livrarea a 2 instruiri- o instruire pe tema „Codul etic pentru lucrătorul medical’’ și o instruire în domeniul promovării integrității.

Responsabilități:

1. Elaborarea suportului de curs și agendei pentru cele 2 zile de instruire ce vor avea loc în or. Cahul.

2. Inițierea în codul deontologic al lucrătorului medical.

3. Livrarea a 2 sesiuni de training.

4. Mentorarea grupurilor de tineri și cadre didactice medicale în dezvoltarea unui comportament integru și promovarea unei conduite medicale corecte.

Limba de lucru: Instruirile vor fi executate în limba română. Candidații eligibili: La acest concurs pot participa traineri individuali și companii de training. Candidații trebuie să demonstreze experiență anterioară de lucru.

Cerințe față de candidați:

  • Studii superioare în domeniul juridic, ştiinţe politice, economic sau administrative;
  • Experiență în elaborarea unor politici de conduită profesională, în domeniul muncii, etc;
  • Experiență de formator în domeniul instruirii interactive;
  • Experiență în elaborarea materialelor cu caracter didactic/informativ;
  • Cunoașterea limbii române.

Dosarul de înscriere:

Persoanele interesate sunt încurajate să trimită dosarul, care să conţină:

1) CV-ul (ce reflectă expertiza necesară și experiența trainerului, inclusiv lista activităților relevante desfășurate în ultimii 2 ani);

2) propunerea financiară în MDA cu TVA 0.

Termen de aplicare: 1 iulie 2023.

Dosarul va fi trimis prin e-mail la adresa: asociatiacrdc@gmail.com , în CC- aoabtds@gmail.com  cu mențiunea „Contractare trainer – Integritate în educație și sănătate”.

Pentru mai multe informații, va rugăm să contactați Coordonatoarea de Proiect Bejan Irina, tel.: 078928142. Doar companiile/persoanele selectate vor fi contactate.

 

ЦНЖ предоставляет журналистам и медийным учреждениям бесплатные юридические консультации

Программа политики, законодательства и исследований в области СМИ Центра независимой журналистики (ЦНЖ) оказывает бесплатные юридические консультации журналистам и медийным учреждениям Республики Молдовa. Таким образом, ЦНЖ способствует выявлению и решению проблем юридического характера, с которыми сталкиваются СМИ. Желающие могут воспользоваться квалифицированной юридической помощью, получить копии действующих законодательных актов, информацию о других источниках и т.д.

Оказываются консультации в области законодательства масс-медиа, прав и обязанностей журналистов, в особенности: защита чести, достоинства и репутации профессиональных журналистов, право на свободу выражения, доступ к информации, право на частную жизнь, юридический статус учреждений СМИ, рeклама, авторское право. Консультации предоставляются как по телефону и по e-mail, так и лично. 

Если вам необходимо получить консультацию по проблемам законодательства в сфере масс-медиа Республики Молдова, вы можете позвонить по номеру (+373 22) 213 652, связатся с Кристиной Дурня cdurnea@ijc.md или Зинаидой Савенко zsavenco@ijc.md

Бесплатные юридические консультации предоставляемые Центра независимой журналистики является частью финансируемого USAID, UK проекта «СМИ в поддержку демократии, интеграции и подотчетности в Молдове» (MEDIA-M) и внедрённым Internews in Moldova, направленного на содействие развитию независимых и профессиональных СМИ и создание медиа-сектора, более устойчивого к политическим и финансовым давлениям.

Termen extins privind Angajarea consultant/ă în comunicare publică și organizarea evenimentelor

Termeni de referință

Context

Pe parcursul anului 2023, Asociația Obștească Coaliția „Vocea Romilor” din Republica Moldova implementează proiectul „Promovăm politici din perspectiva drepturilor omului și egalitatea de șanse”. Iniţiativa are scopul de a consolida capacitățile Coaliţiei „Vocea Romilor” în elaborarea şi evaluarea politicilor publice la nivel național și local, inclusiv în implementarea „Programului pentru susținerea populației de etnie Romă din Republica Moldova pentru anii 2022-2025” (aprobat prin HG 576/2022[1]). Proiectul este implementat cu suportul Fundației Est-Europene din Moldova, în parteneriat cu Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare”, din resursele acordate de Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) și Suedia.

În cadrul proiectului „Promovăm politici din perspectiva drepturilor omului și egalitatea de șanse”, AO Coaliția „Vocea Romilor” își propune angajarea unui/unei consultant/ă în domeniul comunicării publice și organizării evenimentelor din cadrul proiectului.

  1. Obiectiv

Pentru fortificarea vizibilității publice, AO Coaliția „Vocea Romilor” anunță concurs pentru selectarea unui/unei consultant/ă, pentru prestarea serviciilor de comunicare publică și promovarea evenimentelor organizate în cadrul proiectului „Promovăm politici din perspectiva drepturilor omului și egalitatea de șanse”, implementat de AO Coaliția „Vocea Romilor”

  1. Scopul

Specialistul în Comunicare publică va administra și actualiza conținutul pe paginile de socializare și va promova activitățile organizației; va contribui la fortificarea vizibilitatea publică a organizației pe plan extern și intern. Va comunica cu membrii CVR pentru organizarea și participarea la evenimentele interne ale platformei.

  1. Sarcini

Va asigura comunicarea internă între membrii platformei, conform Standardelor la care trebuie prestată activitatea (măsurabilă) a Secretariatului, conform indicatiilor Managerului de proiect;

-           Va elabora procesele verbale / notele informative ale ședințelor organizate în cadrul platformei CVR și le va expedia Managerului de proiect;

-           Va răspunde de pregătirea și organizarea ședințelor/seminarelor/atelierilor de lucru și de elaborarea / completarea listei participanților;

-           Va gestiona și actualiza săptămînal pagina de socializare a Coaliției „Vocea Romilor-CVR”[2], unde vor fi plasate lunar cel puțin 4 postări de promovare a activităților din cadrul proiectului;

-           Va fi responsabil/ă de procesul de comunicare și invitare la ședințele CVR a 10 OSC-uri rome, membri ai Consiliului de administrare a CVR.

-           Va gestiona corespondența (pe suport de hârtie și electronică) a Secretariatului CVR cu instituțiile administrației publice locale/centrale și partenerii internaționali de dezvoltare;

-           Va promova obiectivele proiectului prin intermediul mass-media;

  1. Aspecte organizaționale

Contractantul va lucra sub supravegherea directă a managerului de proiect. Locul de desfăşurare a activităţii: sediu şi deplasări periodice în teren (localitățile dens populate de romi).

  1. Cerințe fată de oferta financiară

Ofertantul va elabora oferta financiară reieșind din numărul de zile necesare pentru realizarea produsului. Oferta va fi prezentată în MDL și va conține suma brută.

  1. Durata contractului

Contractantul va presta serviciile sus-menționate în perioada lunilor iulie – decembrie 2023. Numărul maxim de zile care pot fi tarifate pentru realizarea sarcinii este de 35 zile.

  1. Cerințe fată de candidat
  2. Experienţă de lucru într-o poziţie similară.
  3. Cunoașterea modalităților specifice de promovare pentru platformele sociale: Facebook.
  4. Participa la crearea, implementarea și gestionarea campaniilor publicitare pe online;
  5. Prezența la evenimentele organizate precum: seminare, conferințe, ședințe de lucru, activități ale Secretariatului CVR, pentru realizarea materialului foto/video, care va fi utilizat pentru crearea postărilor online în timpul desfășurării evenimentului și post-eveniment;
  6. Creativitate, inițiativă și dinamism (capacitatea de a genera idei productive).
  7. Abilități excelente de comunicare, relaționare și organizare;
  8. Punctualitate, responsabilitate și flexibilitate;
  9. Experiență de lucru în domeniul dat, organizații non-guvernamentale locale, naționale, organizații internaționale va constituie un avantaj;
  10. Cunoașterea limbii romani va constitui un avantaj.

 

8. Procedura de aplicare

Persoanele interesate sunt încurajate să trimită dosarul, care să conțină:

  • CV-ul candidatului;
  • Scrisorea de intenție;
  • Oferta financiară (semnată și datată) reieșind din numărul de zile estimate şi onorariul brut per zi.

Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii: experiența persoanei, costul serviciilor.

Dosarul va fi trimis prin e-mail la adresa: vocearomilor@gmail.com cu mențiunea „Consultant comunicare și organizare” până la data de 30 iunie 2023.

Cererile de informații adiționale privind acest concurs pot fi adresate în scris la adresa electronică allamarin7@yahoo.com  

Doar persoanele selectate vor fi contactate. Dosarele incomplete nu vor fi evaluate.

 

[1] https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=133208&lang=ro

[2] https://www.facebook.com/profile.php?id=100067825921996

CJI oferă consultații juridice gratuite jurnaliștilor și instituțiilor media

Programul Politici, Legislație și Cercetare Media al Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) oferă gratuit consultații juridice pentru jurnaliști și organizațiile mass-media din Republica Moldova. Astfel, CJI își propune să contribuie la identificarea și soluționarea problemelor juridice ale organizațiilor mass-media. Solicitanţii pot beneficia de asistenţă juridică calificată, copii ale actelor legislative în vigoare, informaţii despre alte surse de asistenţă necesară etc.

Consultațiile sunt disponibile în domeniul legislației mass-media, drepturilor și obligațiilor jurnaliștilor, în special: apărarea onoarei, demnității și reputației profesionale, dreptul la libertatea de exprimare, accesul la informație, dreptul la viața privată, statutul juridic al organizațiilor mass-media, publicitate, dreptul de autor. Consultațiile se oferă atât telefonic, cât și în persoană sau prin e-mail. 

Dacă aveți nevoie de o  consultație pe problemele legislației mass-media din Republica Moldova, puteți apela tel: (+373 22) 213 652, Cristina Durnea cdurnea@ijc.md sau Zinaida Savenco zsavenco@ijc.md

Consultațiile juridice gratuite oferite de Centrul pentru Jurnalism Independent sunt parte a proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), finanțat de USAID, UK și implementat de Internews în Moldova, care are ca scop promovarea dezvoltării mass-media independente și profesioniste, și crearea unui sector media mai rezistent la presiunile politice și economice.