Obiectivele proiectului

Obiectivele proiectului

Obiectivele se refera la schimbari intermediare dorite de populatia tinta sau in mediul lor si descriu rezultatele anticipate ale proiectului. Obiectivele sunt mai specifice decat scopul si se refera la o localitate si la o perioada de timp concreta. Spre deosebire de scop, prin care proiectul va contribui doar partial la realizare, obiectivele proiectului trebuie sa fie realizabile si masurabile in cadrul proiectului.

Ulterior, dupa implementarea proiectului, va trebui sa raportati asupra fiecarui obiectiv si sa oferiti informatii care ar demonstra gradul de realizare al obiectivelor mentionate in cererea de finantare. Cu alte cuvinte, obiectivele vor trebui masurate.

Obiectivele formulate corect identifica urmatoarele aspecte:

  • CINE vor fi beneficiarii
  • CE schimbare va fi realizata
  • IN CE PERIOADA va fi realizata schimbarea
  • UNDE (in ce localitate)
  • Relevanta proiectului pentru Moldova

Este foarte important ca obiectivele sa fie realiste, nu doar impresionante, deoarece obiectivele vagi sau nefondate vor diminua credibilitatea intregului proiect.

 

Obiectivele trebuie sa fie:

  • Specifice - pentru a evita interpretari gresite
  • Masurabile - pentru a putea masura si evalua progresul (preferabil din punct de vedere numeric)
  • Adecvate - problemelor si scopului organizatiei
  • Realiste - realizabile si in acelasi timp semnificative
  • Temporale - cu o perioada de timp concreta pentru realizarea lor


Exemplu de obiectiv: La sfarsitul proiectului de un an, va creste gradul de constientizare in randul politicienilor nationali (legislatori si oficialitatile Ministerului Sanatatii), grupurilor de femei si altor organizatii neguvernamentale despre consecintele avorturilor nesigure in tara Z si despre strategiile de abordare a acestei probleme (metode de contraceptie de urgenta, ingrijiri post-avort, servicii sigure pentru efectuarea avortului). 


 

Prezentati obiectivele ca "Obiectivul 1," "Obiectivul 2", etc. Acest lucru va va permite sa faceti mai usor referinta la ele in alte parti ale acestui document.

 

 


Nu uitați să recomandați și șă distribuiți acest articol prietenilor!

aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

 

 

 

 

Fundraising

Mesaje eficiente de fundraising

Am auzit-o pe Martha Eddison vorbind astazi la o intilnire locala non-profit pentru networking. A fost o prezentare foarte utila si captivanta, numita €žIstorioare irezistibile: Transformarea misiunii tale non-profit intr-un mesaj eficient de fundraising " Printre clientii lui Eddison se ...

Read more

Marketing Nonprofit

Specificul comunicarii ONG-APL

Specificul comunicarii ONG-APL

Concluzii obtinute in cadrul unei dezbateri coordonate de Viorel Furdui, expert IDIS "Viitorul" la atelierul “Vizibilitate prin comunicare”,  proiectul “Asigurarea vizibilitatii ONG-urilor specializate in domeniul drepturilor omului prin comunicare”, implementat in parteneriat cu PNUD Moldova cu sus...

Read more

Management Nonprofit

Pregatirea unei conferinte de presa

de Ina Gutium Conferinta de presa este o intilnire la care o persoana/ un grup de persoane prezinta ziaristilor informatii privitoare la un anumit subiect de interes. Conferintele de presa sint necesare atunci cind informatia care trebuie comunicata este complexa si necesita discutii pe...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google