Obiectivele proiectului

Obiectivele proiectului

Obiectivele se refera la schimbari intermediare dorite de populatia tinta sau in mediul lor si descriu rezultatele anticipate ale proiectului. Obiectivele sunt mai specifice decat scopul si se refera la o localitate si la o perioada de timp concreta. Spre deosebire de scop, prin care proiectul va contribui doar partial la realizare, obiectivele proiectului trebuie sa fie realizabile si masurabile in cadrul proiectului.

Ulterior, dupa implementarea proiectului, va trebui sa raportati asupra fiecarui obiectiv si sa oferiti informatii care ar demonstra gradul de realizare al obiectivelor mentionate in cererea de finantare. Cu alte cuvinte, obiectivele vor trebui masurate.

Obiectivele formulate corect identifica urmatoarele aspecte:

  • CINE vor fi beneficiarii
  • CE schimbare va fi realizata
  • IN CE PERIOADA va fi realizata schimbarea
  • UNDE (in ce localitate)
  • Relevanta proiectului pentru Moldova

Este foarte important ca obiectivele sa fie realiste, nu doar impresionante, deoarece obiectivele vagi sau nefondate vor diminua credibilitatea intregului proiect.

 

Obiectivele trebuie sa fie:

  • Specifice - pentru a evita interpretari gresite
  • Masurabile - pentru a putea masura si evalua progresul (preferabil din punct de vedere numeric)
  • Adecvate - problemelor si scopului organizatiei
  • Realiste - realizabile si in acelasi timp semnificative
  • Temporale - cu o perioada de timp concreta pentru realizarea lor


Exemplu de obiectiv: La sfarsitul proiectului de un an, va creste gradul de constientizare in randul politicienilor nationali (legislatori si oficialitatile Ministerului Sanatatii), grupurilor de femei si altor organizatii neguvernamentale despre consecintele avorturilor nesigure in tara Z si despre strategiile de abordare a acestei probleme (metode de contraceptie de urgenta, ingrijiri post-avort, servicii sigure pentru efectuarea avortului). 


 

Prezentati obiectivele ca "Obiectivul 1," "Obiectivul 2", etc. Acest lucru va va permite sa faceti mai usor referinta la ele in alte parti ale acestui document.

 

 


aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

Fundraising

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Desi marketingul direct este destul de rar asociat domeniului cauzelor sociale, o parte considerabila a activitatilor de marketing social utilizeaza instrumentele marketingului direct. Si acest lucru este justificat de faptul ca unul din obiectivele marketingului cauzelor sociale este acela de a str...

Read more

Marketing Nonprofit

Noua sfaturi pentru un buletin informativ de nota zece

Buletinul informativ poate fi mijloc eficient de comunicare cu publicurile tinta ale organizatiei, de la clienti, la parteneri si finantatori, si, de ce nu chiar publicul general. Prin el putem face publice valorile organizatiei, promova cauzele la care care aderam, atrage sprijin, trage se...

Read more

Management Nonprofit

Despre schimbarea in ONG

Despre schimbarea in ONG

“Nimic nu este mai constant decit schimbarea” sunt cuvintele rostite acum multi an de catre un filozof . Nu stiu de ce aceste ginduri mi-au venit in gind tocmai acum, probabil si prin prisma timpurilor tulburi pe care le traverseaza societatea noastra. Am auzit de atitea ori despre necesitatea schim...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google