Obiectivele proiectului

Obiectivele proiectului

Obiectivele se refera la schimbari intermediare dorite de populatia tinta sau in mediul lor si descriu rezultatele anticipate ale proiectului. Obiectivele sunt mai specifice decat scopul si se refera la o localitate si la o perioada de timp concreta. Spre deosebire de scop, prin care proiectul va contribui doar partial la realizare, obiectivele proiectului trebuie sa fie realizabile si masurabile in cadrul proiectului.

Ulterior, dupa implementarea proiectului, va trebui sa raportati asupra fiecarui obiectiv si sa oferiti informatii care ar demonstra gradul de realizare al obiectivelor mentionate in cererea de finantare. Cu alte cuvinte, obiectivele vor trebui masurate.

Obiectivele formulate corect identifica urmatoarele aspecte:

  • CINE vor fi beneficiarii
  • CE schimbare va fi realizata
  • IN CE PERIOADA va fi realizata schimbarea
  • UNDE (in ce localitate)
  • Relevanta proiectului pentru Moldova

Este foarte important ca obiectivele sa fie realiste, nu doar impresionante, deoarece obiectivele vagi sau nefondate vor diminua credibilitatea intregului proiect.

 

Obiectivele trebuie sa fie:

  • Specifice - pentru a evita interpretari gresite
  • Masurabile - pentru a putea masura si evalua progresul (preferabil din punct de vedere numeric)
  • Adecvate - problemelor si scopului organizatiei
  • Realiste - realizabile si in acelasi timp semnificative
  • Temporale - cu o perioada de timp concreta pentru realizarea lor


Exemplu de obiectiv: La sfarsitul proiectului de un an, va creste gradul de constientizare in randul politicienilor nationali (legislatori si oficialitatile Ministerului Sanatatii), grupurilor de femei si altor organizatii neguvernamentale despre consecintele avorturilor nesigure in tara Z si despre strategiile de abordare a acestei probleme (metode de contraceptie de urgenta, ingrijiri post-avort, servicii sigure pentru efectuarea avortului). 


 

Prezentati obiectivele ca "Obiectivul 1," "Obiectivul 2", etc. Acest lucru va va permite sa faceti mai usor referinta la ele in alte parti ale acestui document.

 

 


Nu uitați să recomandați și șă distribuiți acest articol prietenilor!

aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

 

 

 

 

Fundraising

Cum conving o vedeta sa-mi sustina cauza

Vedetele se implica tot mai des in campanii sociale. Ele fac o astfel de campanie memorabila si deschid mai usor portile catre sufletul publicului. Mihaela Radulescu este una din vedetele care se implica in multe actiuni sociale. Ea dezvaluie care sunt secretele prin care poti convinge o vedeta sa t...

Read more

Marketing Nonprofit

Branding in mediul non-profit

Crucea Rosie, UNICEF, Salvati Copiii, Greenpeace, sunt branduri tot atat de celebre in mediul non-profit precum cum sunt Adidas, Nike sau Puma in randurile iubitorilor de activitati sportive. Desi aflate la poli opusi, profit vs non-profit, ambele serii de exemple se bucura de o notorietate ...

Read more

Management Nonprofit

Motivarea personalului

Motivarea personalului

Motivarea personalului este o tema foarte actuala pentru managerii si directorii ONG-urilor. Desi recunosc importanta acestui subiect, liderii ONG-urilor, in special cei incepatori, au citeva idei preconcepute, sau mai bine zis mituri despre motivarea personalului. Mitul nr. 1 - "Eu pot motiva oame...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google