Obiectivele proiectului

Obiectivele proiectului

Obiectivele se refera la schimbari intermediare dorite de populatia tinta sau in mediul lor si descriu rezultatele anticipate ale proiectului. Obiectivele sunt mai specifice decat scopul si se refera la o localitate si la o perioada de timp concreta. Spre deosebire de scop, prin care proiectul va contribui doar partial la realizare, obiectivele proiectului trebuie sa fie realizabile si masurabile in cadrul proiectului.

Ulterior, dupa implementarea proiectului, va trebui sa raportati asupra fiecarui obiectiv si sa oferiti informatii care ar demonstra gradul de realizare al obiectivelor mentionate in cererea de finantare. Cu alte cuvinte, obiectivele vor trebui masurate.

Obiectivele formulate corect identifica urmatoarele aspecte:

  • CINE vor fi beneficiarii
  • CE schimbare va fi realizata
  • IN CE PERIOADA va fi realizata schimbarea
  • UNDE (in ce localitate)
  • Relevanta proiectului pentru Moldova

Este foarte important ca obiectivele sa fie realiste, nu doar impresionante, deoarece obiectivele vagi sau nefondate vor diminua credibilitatea intregului proiect.

 

Obiectivele trebuie sa fie:

  • Specifice - pentru a evita interpretari gresite
  • Masurabile - pentru a putea masura si evalua progresul (preferabil din punct de vedere numeric)
  • Adecvate - problemelor si scopului organizatiei
  • Realiste - realizabile si in acelasi timp semnificative
  • Temporale - cu o perioada de timp concreta pentru realizarea lor


Exemplu de obiectiv: La sfarsitul proiectului de un an, va creste gradul de constientizare in randul politicienilor nationali (legislatori si oficialitatile Ministerului Sanatatii), grupurilor de femei si altor organizatii neguvernamentale despre consecintele avorturilor nesigure in tara Z si despre strategiile de abordare a acestei probleme (metode de contraceptie de urgenta, ingrijiri post-avort, servicii sigure pentru efectuarea avortului). 


 

Prezentati obiectivele ca "Obiectivul 1," "Obiectivul 2", etc. Acest lucru va va permite sa faceti mai usor referinta la ele in alte parti ale acestui document.

 

 


aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări sau urmati instructiunile de aici.

Publicitate

Fundraising

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Desi marketingul direct este destul de rar asociat domeniului cauzelor sociale, o parte considerabila a activitatilor de marketing social utilizeaza instrumentele marketingului direct. Si acest lucru este justificat de faptul ca unul din obiectivele marketingului cauzelor sociale este acela de a str...

Read more

Marketing Nonprofit

5 Easy Social Media Wins for the Nonprofit Organization

Social media need not be intimidating. The basics to becoming truly social are easy to embrace and won't take but a few moments. You can put these five easy tips into effect to put a friendly face on your organization and engage in social media in just two minutes time.

Read more

Management Nonprofit

(CONTR)ACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA SAU SA NE INVATAM SA ANGAJAM CORECT

(CONTR)ACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA SAU SA NE INVATAM SA ANGAJAM CORECT

In articolul precedent am explicat pentru membrii/colaboratorii ONG, cititorii Monitorului Civic, diferentele si similaritatile de baza dintre fisa de post si contractul individual de munca precum si despre greselile pe care le comit conducatorii ONG cind le intocmesc. In acest articol voi continua ...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google