Identitatea organizatiei in mediul virtual



La momentul actual, in care informatia se distribuie cu o viteza din ce in ce mai mare, iar Internetul isi intra in drepturi ca un mediu de comunicare legitim, prezenta organizatiei pe web nu mai reprezinta un avantaj strategic, ci o necesitate. Este, deci necesar, ca ONG-urile sa investeasca in dezvoltarea unei prezente on-line. "The world wide web" a devenit o componenta din ce in ce mai importanta in viata publicului, indiferent de natura acestuia si, indiferent ca vorbim de o organizatie non-profit sau de una comerciala, exigentele la care trebuie sa se supuna comunicarea brand-urilor ca atare au sporit.

In primul rand, in momentul in care organizatia decide sa creeze o prezenta in spatiul virtual, trebuie sa ne asiguram ca valorile pe care le comunicam sunt cele pe care le impartaseste organizatia spatiul real. Acesta este singurul mod in care ne asiguram coerenta necesara si, in cele din urma credibilitatea care ne pozitioneaza pe piata, indiferent de mediul in care activam.

Una din posibilitatile cele mai usoare de comunicare prin Internet este publicarea unui buletin informativ in format electronic. Pentru a trimite un mesaj pozitiv asupra felului in care organizatia isi percepe misiunea si a felului in care o pune in practica acesta va trebui realizat la standarde tehnice ridicate. Trebuie retinut, insa, faptul ca succesul comunicarii pe web este asigurat in masura covarsitoare de strategia de comunicare si doar la nivel adiacent de tehnologia si designul intrebuintate. In momentul in care cele doua elemente nu se armonizeaza si nu decurg unul din altul in directia de mai sus, suntem in pericolul de a cadea in mirajul formei fara fond. Evident, nici reversul medaliei nu va fi unul magulitor, asadar alegeti calea de mijloc si conceptele care caracterizeaza cel mai precis si nuantat natura si misiunea organizatiei dumneavoastra.

In dezvoltarea unui material ce va fi publicat on-line (buletin informativ, pagina web, rapoarte etc) tineti cont ca publicul la care se ajunge pe aceasta cale este in cea mai mare parte format din populatie tanara, care are un stil de viata activ si se informeaza aproape exclusiv prin intermediul Internetului.

Organizatiile non-guvernamentale mizeaza in general pe un tip de public, pe care, daca trebuie sa-l caracterizam, l-am putea numi specializat. Fiecare dintre organizatiile dumneavoastra militeaza intr-un anumit domeniu si se adreseaza cu preponderenta unui anumit public. Asadar, atunci cand elaborati un buletin informativ pe car eil veti publica in format electronic, trebuie sa aveti vii in minte atat prima cat si cea de a doua trasatura definitorie atribuite acestui public. Un lucru care trebuie sa va ghideze eforturile in acest sens este faptul ca cei care vor accesa site-ul si vor citi newsletter-ul vor cauta sa se informeze asupra activitatii dumneavoastra. Vor incerca sa va cunoasca si este sansa dumneavoastra de a prezenta intr-o lumina corecta. Retineti ca informatiile trebuie sa fie precise, usor de gasit, intr-un format accesibil. Pentru a ramane consecventi cu valorile asumate este necesar sa definiti si sa includeti elementele care va individualizeaza in peisajul public, in asa fel incat buletinul sa poata functiona ca o carte de vizita.

In activitatea de comunicare prin Internet cele mai importante standarde pe care trebuie sa le atingeti sunt simplitatea si functionalitatea. Nu ezitati sa folositi Internetul pentru a comunica si a va comunica, dar va sfatuim sa profitati de acest avantaj informational si sa-l gestionati in asa fel incat sa aduca valoare adaugata eforturilor organizatiei dumneavoastra.

 

Aura Radu, Asistenta Program, FSD