Promo

Resurse

Bazele Marketing-ului pentru Oganizatii Non-Profit

Modul in care organizatiile non-profit pot utiliza marketingul si Relatiile Publice pentru a obtine operatiuni mai bune.

 

Se pare ca exista o notiune predominanta in sectorul nonprofit conform careia daca o agentie are scopuri si intentii bune si presteaza servicii necesare populatiei, tot ceea ce trebuie sa faca este sa-si puna un anunt pe geam si sa deschida larg usile €“ pentru a parafraza ideea hollywood-iana €“ €žDaca noi construim, toti vor veni la noi...€. Se crede ca marketingul si relatiile publice sunt relele necesare ale lumii organizatiilor €žpentru profit€ si ne putem descurca foarte bine fara acestea.

Cu toate acestea, tot mai multe organizatii non-profit considera ca nu detin audienta necesara si ca mesajul pe care il transmit este distorsionat. A venit timpul ca organizatiile non-profit sa ia lectii de la sectorul de afaceri si sa utilizeze cateva tehnici de marketing de baza pentru a-si inviora activitatea.

Un inceput potrivit ar fi sa acorde atentie Misiunii si Mesajului lor. Care este misiunea organizatiei? Este clara aceasta misiune? Descrie ea cu adevarat ceea ce faceti si oamenii pe care ii deserviti? Sau este confuza si prea generala? Daca este o declaratie solida si functionala a misiunii, atunci activitatea ar trebui sa faca parte din €žbrand€ €“ ce isi vor imagina oamenii cand se vor gandi la organizatia voastra.

Mai apoi, ganditi-va, cine anume reprezinta audienta sau €žpiata€. Aveti sau nu nevoie sa atrageti noi clienti? Sau poate donatori? Sau si pe unii, si pe altii? In lumea organizatiilor non-profit, aceasta evaluare a pietii este numita analiza €žfragmentarii€ pietii. Analiza tuturor aspectelor specifice ale audientei, impreuna cu analiza misiunii va va ajuta in stabilirea €žMesajului€, si anume ceea ce doriti ca oamenii sa stie despre activitatea voastra. Diferiti actori de pe piata pot receptiona mesajul vostru in mod diferit, sau poate vor avea nevoie sa auda diferite versiuni ale mesajului. Dumneavoastra insa, trebuie sa gasiti mai intai persoana care va stabili piata tinta.

Cand vine vorba despre vanzarea mesajului, tineti seama de competitia si zona de prezentare a serviciilor voastre pentru a alege metoda de promovare a mesajului. Stiu ca €žcompetitia€ poate fi interpretata in cercurile non-profit drept un cuvant murdar, insa ceea ce conteaza cu adevarat este sa va ganditi cum anume se incadreaza organizatia voastra in comunitatea in care locuiti. Cautati sa obtineti fonduri? Sau poate audienta? Aveti familii si clienti comuni cu alte organizatii? Sunt oamenii obisnuiti sa participe la procesul de marketing? Oamenii din localitatea voastra se uita la televizor, citesc ziare sau se informeaza de pe internet? S-ar putea sa gresiti daca veti incerca sa atrageti clienti sau participanti tineri pentru directionarea eforturilor voastre de relatii cu publicul prin intermediul ziarelor. Este foarte important sa stabiliti modul in care ajunge mesajul vostru la audienta €“ conteaza nu doar ceea ce le spuneti, dar si MODUL in care le comunicati despre activitatea voastra.

Atunci cand va incepeti activitatea de marketing, nicicand sa nu uitati sa fiti CLAR, CONSISTENT si REPETITIV. Imediat ce v-ati identificat piata tinta si mesajul pentru promovare €“ pastrati claritatea acestui mesaj. Alcatuiti o lista de date si un €ždiscurs de lift€ pentru conducatori si angajati (un scenariu conform caruia veti povesti istoria organizatiei voastre in timp ce mergeti in lift cu cineva) si instruiti oamenii sa transmita acelasi mesaj consistent despre organizatia voastra. De exemplu: €žOferim servicii educationale pentru tinerii vagabonzi in orasul X€, sau €žCredem ca nimeni nu rebuie sa fie flamand si ca toti copiii trebuie sa bea apa potabila sigura€. Oricare ar fi mesajul vostru, el trebuie sa fie simplu si usor de inteles, asigurati-va ca toti angajatii transmit acelasi mesaj.

Cel mai plictisitor component al vanzarilor este repetitia. Eu le spun oamenilor, ca exact in momentul cand simti ca te-ai saturat de moarte de mesajul, logo-ul, antetul, etc. tau, de-abia atunci oamenii incep sa te recunoasca. Deci, tine-o tot asa. Repetitia este elementul-cheie оn crearea unei baze solide pentru relatiile publice.

In momentul in care simtiti ca intelegeti misiunea organizatiei voastre, mesajul si piata €“ atunci puteti sa va ganditi si la metode de €žpropagare a mesajului€. Incepeti simplu. Priviti toate lucrurile pe care le faceti deja (pagina web, materiale, comunicate, sedinte, etc.) si incepeti sa difuzati mesajul intr-o maniera clara si consistenta. Posibil nu veti avea banii necesari pentru lansarea unei campanii mari de relatii cu publicul, dar puteti initia o activitate organizata pentru €žvinderea€ serviciilor voastre. Cautati posibilitati de a da interviuri la radio si TV, scrieti articole in ziare, sau chiar un €žblog€ s-ar potrivi pentru mesajul si audienta voastra. Orice ati alege, alcatuiti un plan оn scris si concentrati-va eforturile. Toate acestea va vor asigura un start reusit in marketing!

 

http://www.associatedcontent.com

 

Traducere: Silvia Sturza

 

 

 

 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Gazduit pe amplica.md