Stiri

Raportul nr. 4 al Efortului de Monitorizare Promo-LEX: Suspiciunile de finanțare netransparentă a campaniei electorale persistă

Asociația Promo-LEX a lansat Raportul nr. 4 al Efortului de Monitorizare a Alegerilor Parlamentare din 30 noiembrie 2014. „Societatea civilă a avut dreptate atunci când a insistat pe necesitatea schimbării regulilor de finanțare a campaniilor electorale. Tăinuirea veniturilor şi cheltuielilor suportate de către concurenții electorali – cea mai gravă defecțiune a campaniei electorale pentru Alegerile Parlamentare din 30 noiembrie 2014.", a declarat Pavel Postica, Șeful Efortului de Monitorizare Promo-LEX. În perioada monitorizată s-a constatat că 1177 cetățeni au contribuit la fondurile de campanie cu 57 674 934 lei, atingând doar 53,34% din plafonul fixat de CEC. 21 concurenți electorali au raportat veniturile și cheltuielile la CEC;8 concurenți electorali au fost avertizați de CEC cu privire la încălcarea procedurii de depunere a rapoartelor financiare;96,62% din cheltuieli raportate au fost pentru publicitate;doar 3 concurenți...

Continuare

Club de Presă CJI: Abordarea tematicii europene de către jurnaliștii din Moldova

Un nou Club de Presă organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent s-a desfășurat pe data de 26 noiembrie. Întâlnirea a pus în discuție rolul presei în promovarea valorilor europene și a procesului de integrare în UE a Republicii Moldova, fiind organizată cu suportul Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), în cadrul proiectului FHI 360 „Parteneriate pentru o Societate Civilă Durabilă în Moldova”. Evenimentul a fost moderat de jurnalista postului Radio Chișinău, Natalia Enache, care a remarcat actualitatea subiectului, precum și faptul că presei îi revine un rol important în informarea societății despre tot ce reprezintă Uniunea Europeană. Referindu-se la  o recentă vizită de studiu pe care a efectuat-o în Cehia, jurnalista a precizat faptul că în toate țările care au devenit deja membre ale UE presa și-a asumat într-o anumită etapă...

Continuare

Galeria de fotografii "Indiferența susține violența”

Galeria de fotografii "Indiferența susține violența”

În perioada 24 noiembrie – 10 decembrie, în scuarul monumentului Ștefan cel Mare și Sfânt vă invităm să vedeți Galeria de fotografii “Indiferența susține violența”, realizată de Asociația Promo-LEX, fotograf Octavian Bâlea. Pentru al treilea an consecutiv Asociația Promo-LEX desfășoară campanii de informare și sensibilizare a opiniei publice privind necesitatea prevenirii și combaterii fenomenului violenței în familie în Republica Moldova. “În campania din acest an am decis să venim cu o galerie de fotografii care să cuprindă atât imagini cât și mesaje puternice. Ne dorim ca acest poze să contribuie la conștientizarea faptului că violența în familie nu este o problemă privată, ci este o problemă a noastră a tuturor. De asemenea, îndemnul nostru către toți cetățenii este de a nu tolera violența în familie și de a sesiza autoritățile competente privind...

Continuare

UE a investit peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului

UE a investit peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului

Uniunea Europeană a investit în ultimii doi ani peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului, contribuind astfel la îmbunătăţirea vieţii a peste 14 mii de oameni. Datele au fost prezentate în cadrul celei mai mari Conferinţe de până acum a ONG-urilor de pe ambele maluri ale Nistrului, organizate de Programul UE și PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”. Peste 90 de reprezentanţi ai sectorului neguvernamental de pe ambele maluri s-au întâlnit în localitatea Vadul-lui-Vodă și au făcut publice rezultatele obţinute împreună în 15 domenii-cheie, vorbind despre lecţiile învăţate și bunele practici obținute pe parcursul a doi ani de activitate.  Programul UE și PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii” este implementat în perioada 2012-2015, cu un buget total de 12 milioane euro. Pe lângă proiectele de dezvoltare a societăţii civile, programul sprijină financiar și...

Continuare

LeaderSHE în vizită la Incubatorul de Afaceri din Ştefan Vodă

LeaderSHE în vizită la Incubatorul de Afaceri din Ştefan Vodă

Pe 22 noiembrie a.c. echipa de tinere de la LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy au fost invitate în cadrul Incubatorului de Afaceri din raionul Ştefan Vodă. Cele 30 de participante au vizitat câteva afaceri care sunt găzduite de sediul Incubatorului din Ştefan Vodă. Doamna Tatiana Cuclenco, manager interimar a povestit despre istoria de succes al acestui proiect dar şi despre rezultatele frumoase care sunt un pas mare pentru economia raionului. Susţinătorii proiectului sunt Uniunea European, Consiliul Raional Ştefan Vodă, ODIMM, Corpul Păcii, Entranse şi Ministerul Economiei al RM. A fost inaugurat pe data de 12 aprilie 2011 iar până în prezent 63 de persoane au un loc de muncă aici. În jur de 80 de afaceri au fost înaintate spre concurs şi doar 13 au fost au fost puse în aplicare. La...

Continuare

ONG-uri de media îşi exprimă îngrijorarea faţă de agresarea jurnalistului Oleg Brega

Organizaţiile neguvernamentale de media îşi exprimă îngrijorarea în legătură cu agresarea, la 29 iulie, a jurnalistului Oleg Brega, în timpul unei investigaţii pe care o făcea la Universitatea Slavonă din Moldova, transmite Info-Prim Neo cu referire la o declaraţie semnată de mai multe ONG-uri.

,,Considerăm acest caz drept unul ieşit din comun şi intolerabil într-o societate democratică. În condiţiile în care o instituţie privată oferă servicii publice, aceasta ar trebui să fie transparentă şi să nu îngrădească accesul publicului. În legătură cu aceasta, cerem instituţiilor de drept abilitate să investigheze cazul în mod obiectiv şi transparent şi să sancţioneze agresorii conform legislaţiei în vigoare”, se menţionează în declaraţie.

Totodată, ONG-urile cer Ministerului Educaţiei să desfăşoare propria anchetă şi să ia măsuri pentru ca pe viitor administraţiile instituţiilor de învăţământ, publice sau private, să nu admită atare comportament în raport cu jurnaliştii.

Declaraţia este semnată de către Centrul pentru Jurnalism Independent, Asociaţia Presei Independente, Comitetul pentru Libertatea Presei, Centrul de Investigaţii Jurnalistice, Centrul „Acces-Info” şi Uniunea Jurnaliştilor.

Potrivit lui Oleg Brega, acesta investiga refuzul administraţiei universităţii de a-i întoarce actele unei studente care a anunţat că nu mai doreşte să-şi continue studiile la această instituţie. Invocând statutul de instituţie privată, câţiva angajaţi ai universităţii i-au interzis lui Brega să filmeze în incinta Universităţii Slavone din Chişinău. Vădit iritat de faptul că jurnalistul continua să filmeze, directorul executiv al instituţiei, Andrei Babenko, ar fi lovit în camera de filmat şi în jurnalist. Ulterior, o altă persoană a încercat să-l deposedeze de camera de filmat. Oleg Brega spun că a fost sechestrat într-un birou, fără a i se permite să plece, sub pretextul că nu s-a legitimat şi a filmat într-o instituţie de învăţământ privată.


Nu uitați să recomandați acest articol prietenilor!

Ajutați să promovăm portalul, includeți un banner pe site-urile voastre!

 

Recomandari din ultima luna:

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

 

 

 

 

Fundraising

Cum poti face o campanie de fundraising de succes

United Way Romania finanteaza anual zeci de ONG-uri, prin fonduri obtinute integral din campanii de fundraising. Presedintele organizatiei vorbeste despre ce inseamna o campanie de fundraising de succes. Din punctul meu de vedere, actiunea de strangerea de fonduri trebuie gandita ca un business. Ba...

Read more

Marketing Nonprofit

Promoveaza-ti Organizatia cu ajutorul semnaturii de email

Email-ul ofera o modalitatea zilnica, simpla de a face publicitate ONG-ului tau Contine email-ul tau o gluma sau un citat filozofic a unui poet decedat? Daca da, atunci pierdeti cea mai mare oportunitate de a va promova organizatia gratis. O semnatura de email este textul care il vedet...

Read more

Management Nonprofit

Campanii de CSR sub brand propriu sau sub brand extern?

O dilema importanta a specialistului in comunicare este daca sa investeasca intr-un program de CSR propriu sau intr-unul al unei terte parti. Afla care sunt avantajele si dezavantajele fiecarei situatii. De asemenea, afla ce poti face pentru a-ti maximiza implicarea in fiecare din cele doua tipu...

Read more

Promo

CIVIC.MD pe Facebook

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google