Stiri

Raportul nr. 4 al Efortului de Monitorizare Promo-LEX: Suspiciunile de finanțare netransparentă a campaniei electorale persistă

Asociația Promo-LEX a lansat Raportul nr. 4 al Efortului de Monitorizare a Alegerilor Parlamentare din 30 noiembrie 2014. „Societatea civilă a avut dreptate atunci când a insistat pe necesitatea schimbării regulilor de finanțare a campaniilor electorale. Tăinuirea veniturilor şi cheltuielilor suportate de către concurenții electorali – cea mai gravă defecțiune a campaniei electorale pentru Alegerile Parlamentare din 30 noiembrie 2014.", a declarat Pavel Postica, Șeful Efortului de Monitorizare Promo-LEX. În perioada monitorizată s-a constatat că 1177 cetățeni au contribuit la fondurile de campanie cu 57 674 934 lei, atingând doar 53,34% din plafonul fixat de CEC. 21 concurenți electorali au raportat veniturile și cheltuielile la CEC;8 concurenți electorali au fost avertizați de CEC cu privire la încălcarea procedurii de depunere a rapoartelor financiare;96,62% din cheltuieli raportate au fost pentru publicitate;doar 3 concurenți...

Continuare

Club de Presă CJI: Abordarea tematicii europene de către jurnaliștii din Moldova

Un nou Club de Presă organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent s-a desfășurat pe data de 26 noiembrie. Întâlnirea a pus în discuție rolul presei în promovarea valorilor europene și a procesului de integrare în UE a Republicii Moldova, fiind organizată cu suportul Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), în cadrul proiectului FHI 360 „Parteneriate pentru o Societate Civilă Durabilă în Moldova”. Evenimentul a fost moderat de jurnalista postului Radio Chișinău, Natalia Enache, care a remarcat actualitatea subiectului, precum și faptul că presei îi revine un rol important în informarea societății despre tot ce reprezintă Uniunea Europeană. Referindu-se la  o recentă vizită de studiu pe care a efectuat-o în Cehia, jurnalista a precizat faptul că în toate țările care au devenit deja membre ale UE presa și-a asumat într-o anumită etapă...

Continuare

Galeria de fotografii "Indiferența susține violența”

Galeria de fotografii "Indiferența susține violența”

În perioada 24 noiembrie – 10 decembrie, în scuarul monumentului Ștefan cel Mare și Sfânt vă invităm să vedeți Galeria de fotografii “Indiferența susține violența”, realizată de Asociația Promo-LEX, fotograf Octavian Bâlea. Pentru al treilea an consecutiv Asociația Promo-LEX desfășoară campanii de informare și sensibilizare a opiniei publice privind necesitatea prevenirii și combaterii fenomenului violenței în familie în Republica Moldova. “În campania din acest an am decis să venim cu o galerie de fotografii care să cuprindă atât imagini cât și mesaje puternice. Ne dorim ca acest poze să contribuie la conștientizarea faptului că violența în familie nu este o problemă privată, ci este o problemă a noastră a tuturor. De asemenea, îndemnul nostru către toți cetățenii este de a nu tolera violența în familie și de a sesiza autoritățile competente privind...

Continuare

UE a investit peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului

UE a investit peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului

Uniunea Europeană a investit în ultimii doi ani peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului, contribuind astfel la îmbunătăţirea vieţii a peste 14 mii de oameni. Datele au fost prezentate în cadrul celei mai mari Conferinţe de până acum a ONG-urilor de pe ambele maluri ale Nistrului, organizate de Programul UE și PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”. Peste 90 de reprezentanţi ai sectorului neguvernamental de pe ambele maluri s-au întâlnit în localitatea Vadul-lui-Vodă și au făcut publice rezultatele obţinute împreună în 15 domenii-cheie, vorbind despre lecţiile învăţate și bunele practici obținute pe parcursul a doi ani de activitate.  Programul UE și PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii” este implementat în perioada 2012-2015, cu un buget total de 12 milioane euro. Pe lângă proiectele de dezvoltare a societăţii civile, programul sprijină financiar și...

Continuare

LeaderSHE în vizită la Incubatorul de Afaceri din Ştefan Vodă

LeaderSHE în vizită la Incubatorul de Afaceri din Ştefan Vodă

Pe 22 noiembrie a.c. echipa de tinere de la LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy au fost invitate în cadrul Incubatorului de Afaceri din raionul Ştefan Vodă. Cele 30 de participante au vizitat câteva afaceri care sunt găzduite de sediul Incubatorului din Ştefan Vodă. Doamna Tatiana Cuclenco, manager interimar a povestit despre istoria de succes al acestui proiect dar şi despre rezultatele frumoase care sunt un pas mare pentru economia raionului. Susţinătorii proiectului sunt Uniunea European, Consiliul Raional Ştefan Vodă, ODIMM, Corpul Păcii, Entranse şi Ministerul Economiei al RM. A fost inaugurat pe data de 12 aprilie 2011 iar până în prezent 63 de persoane au un loc de muncă aici. În jur de 80 de afaceri au fost înaintate spre concurs şi doar 13 au fost au fost puse în aplicare. La...

Continuare

16 elevi din capitală au fost premiaţi de Apă-Canal Chişinău

16 elevi din municipiul Chişinău au fost premiaţi în cadrul concursului de eseuri, proiecte, postere şi spoturi video „Drumul apei”, organizat cu prilejul împlinirii a 20 de ani de la înfiinţarea SA „Apă-Canal Chişinău”. Concursul s-a desfăşurat în perioada 1 mai-1iunie, iar câştigătorii şi-au ridicat premiile de Ziua Internaţională a Copilului, transmite Info-Prim Neo.

Concursul a fost organizat în premieră de „Apă-Canal Chişinău” şi la acesta au participat peste 60 de elevi din licee precum „Ion Creangă”, „Gheorghe Asachi”, „Mihai Viteazul” şi altele. Participanţii au prezentat lucrări pe tema apei şi rolul ei în viaţa omului, dar şi în economie. Cele mai bune lucrări au fost premiate cu diplome şi bani.

Lansarea acestui concurs face parte din proiectul educaţional „Preţuind apa, preţuieşti viaţa”, iniţiat de SA „Apă-Canal Chişinău”, care susţine că proiectul este o platformă de pregătire a generaţiilor viitoare.

Diplomele şi premiile au fost înmânate de către Constatin Becciev, directorul general al SA „Apă-Canal Chişinău”, şi Oleg Cernei, preşedintele consiliului de administrare al întreprinderii. „Am pregătit premii mai mari şi mai mici, dar principalul e că au participat copii mulţi la concursul nostru”, a declarat Constantin Becciev.

„Am rămas impresionat de rezultatele concursului, de imaginaţia copiilor, iar membrii consiliului de administrare au rămas uimiţi de ideile prezentate în cadrul concursului”, a mai spus directorul întreprinderii.

Un grup de elevi au pregătit un proiect în cadrul concursului. Aceştia au propus ca la Staţia de epurare să se prelucreze nămolul astfel încât să se producă biogaz, care va fi folosit în calitate de combustibil de către aceeaşi staţie. Aceşti copii au spus că vor păstra banii câştigaţi pentru perioada când vor face studii superioare.

În cadrul proiectului educaţional „Preţuind apa, preţuieşti viaţa” s-a desfăşurat şi „Ziua uşilor deschise” la SA „Apă-Canal Chişinău”. Participanţii au vizitat Staţia de pompare a apei din Vadul lui Vodă, Staţia de tratare a apei, Staţia de epurare a apei din Chişinău.

Info-Prim Neo


Nu uitați să recomandați acest articol prietenilor!

Ajutați să promovăm portalul, includeți un banner pe site-urile voastre!

 

Recomandari din ultima luna:

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

 

 

 

 

Fundraising

Ghid privind finantarile nerambursabile

Finantarile nerambursabile sunt destinate sprijinirii desfasurarii unor activitati - importante pentru anumite segmente ale societatii sau pentru dezvoltarea de ansamblu a organismului economic si social - din domenii pentru care, din cauza situatiei conjuncturale, nu exista resurse financiare s...

Read more

Marketing Nonprofit

Elemente de identitate vizuala

Cartea de vizita a organizatiei este reprezentata, inainte de toate, de identitatea vizuala pe care o adopta. Aceasta trebuie sa fie adecvata obiectului de activitate si statutului organizatiei, usor de memorat si identificat si trebuie utilizata intensiv.

Read more

Management Nonprofit

Relatia dintre voluntari si personalul angajat

1. Introducere Implicarea voluntarilor in activitatile organizatiei este marcata de succes atunci cand nu numai ca sarcinile sunt bine duse la capat, dar si cand satisfactia personalului este pe masura. Satisfactia in munca, in schimb, este rezultatul conlucrarii mai multor factori, dintre ca...

Read more

Promo

CIVIC.MD pe Facebook

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google