Stiri

Tinerii din Republica Moldova, cei rămași acasă solicită programe de învățare a limbii române.

Tineri din Chişinău, Comrat, Ceadâr-Lunga, Taraclia, Cahul, Briceni, Basarabeasca, Rîșcani, dar și Kiev, Odessa,Ilyichevsk, Vladivostok se întâlnesc online pentru a învăța și a discuta în limba română. Mai bine de 600 de persoane studiază limba română în baza programului de instruire la distanță http://invat.antem.org/.  La 29 august 2014, ora 10.00 pe str. Iacob Hîncu 10/1, Asociaţia Naţională a Trainerilor Europeni din Moldova (ANTEM) lansează un nou modul de studiere la distanță a limbii române, Nivelul C1, ROMÂNA pentru tinerii specialiști din domeniul educației. Acest eveniment are loc grație susținerii financiare a Ministerului Tineretului şi Sportului al Republicii Moldova în parteneriat cu Biroul Relații Interetnice.  Proiectul vizează implicarea tinerilor reprezentanţi ai minorităţilor naţionale în procesul de studiere, la distanţă, a limbii române, cu ajutorul materialelor educaţionale elaborate în mod special pentru acest program...

Continuare

Noua componență a Consiliului Național al Elevilor s-a întrunit în prima sa ședință

Noua componență a Consiliului Național al Elevilor s-a întrunit în prima sa ședință

27 august, Chișinău – 33 de elevi – membri ai Consiliului Național al Elevilor de pe lângă Ministerul Educației (CNE) pe perioada anului de studii curent, participă în perioada 25-27 august la prima lor ședință în calitate de consilieri. Pentru al doilea an, Ministerul Educației, în parteneriat cu Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova, își propune să asigure prin CNE dreptul copiilor și tinerilor la opinie și libera exprimare. Implicit, consiliul și-a propus să identifice problemele din sistemul educațional și să fie vocea elevilor pentru a transmite conducerii ministerului constatările și propunerile de soluționare a problemelor identificate. Ca și în anul precedent, membrii CNE, au fost selectați de către o comisie în urma unui concurs național la care au participat 85 de elevi. Actuala componență este formată din...

Continuare

Despre jurnalismul de astăzi

Despre jurnalismul de astăzi

Nu mulți studenți reușesc să îmbine două facultăți cu profil diferit, însă Mihaela Bucătaru a demonstrat că atunci când îți dorești ceva cu adevărat, orice este posibil. Mihaela a absolvit economia, iar în prezent este studentă la Jurnalism, USM, ceea ce o face și mai celebră este titlul acordat de Centrul Tânărului Jurnalist din Moldova. Despre ea pot să mai spun că este o fire dinamică și veselă care știe cum să aducă zâmbet pe chipul colegilor. Cum reușești să combini două facultăți, există vreun secret?  Secret? Nu, nu există nici un secret, există doar acea voință și dorință de a le reuși pe toate cîte ți le-ai planificat. Întreaga lume se dă la o parte din calea celui care știe încotro se îndreaptă. Cum a început dragostea pentru jurnalism? Dragostea pentru jurnalism a început...

Continuare

Agora lansează provocarea: Fruit Challenge Moldova, campania care susține producătorii autohtoni

Agora lansează provocarea: Fruit Challenge Moldova, campania care susține producătorii autohtoni

În ajunul zilelor naționale, Agora a decis să lanseze o campanie de susținere a producătorilor autohtoni, în particular, și a economiei naționale în general. Prin această campanie vrem să stimulăm consumul de produse autohtone ca o contramăsură a restricțiilor impuse de Federația Rusă la importul de mărfuri din Republica Moldova. „Fruit Challenge Moldova” este denumirea campaniei în care ne-am propus să provocăm cât mai multă lume să doneze fructe și legume celor care poate le duc lipsa.„Trebuie să recunoaștem că „Ice Bucket Challenge” a fost evenimentul care ne-a inspirat. Dacă o astfel de inițiativă a reușit să aibă un succes atât de mare pe plan internațional, noi de ce nu am putea face ceva similar, care să aibă un efect cel puțin la nivel național?”, a declarat editorul portalului Agora, Victoria...

Continuare

CJI a lansat o nouă ediție a revistei analitice bianuale „Mass Media în Moldova”

CJI a lansat o nouă ediție a revistei analitice bianuale „Mass Media în Moldova”

Centrul pentru Jurnalism Independent a lansat o nouă ediţie a revistei „Mass Media în Moldova”, care reflectă provocările şi problemele cu care se confruntă jurnaliștii și instituțiile mass-media din Republica Moldova în anul curent. Publicația cuprinde un șir de interviuri, articole de analiză și de sinteză, prezentare de carte, realizate la rubricile tradiționale: „Presa și statul”, „Litera legii”, „Presa ca afacere”, „Mass-media digitală”, „Presa regională”, „Etică şi profesionalism”, „Experienţe”, „Studii”, „Recenzie de carte”. În ediție, găsim o analiză amplă a celor mai importante evenimente, ce s-au produs, în ordine cronologică, pe segmentul audiovizualul autohton – “Puzzle-uri… audiovizuale autohtone 2014”, semnată de Ion Bunduchi. Articolul este însoțit de comentarii succinte ale autorului, oferind în același timp posibilitate cititorului să-și formeze propria opinie despre cele întâmplate în perioada de referință. Care au fost cei trei...

Continuare

Orange – partener general al Incubatorului de afaceri ASEM

Incubatorul de Afaceri al Academiei de Studii Economice a Moldovei (ASEM) in parteneriat cu Orange Moldova a organizat in perioada septembrie – decembrie 2011 editia a VII-ea a Concursului anual "Idei de Afaceri" pentru studentii ASEM.

Scopul concursului este de a oferi oportunitati studentilor si masteranzilor ASEM pentru a-si transforma ideile lor inovative in afaceri reale.

Diana Vornovitchi, Director al Incubatorului de afaceri ASEM: "Concursul "Idei de afaceri" este un proiect invovator pentru ca vine sa ofere suport real pentru studentii ASEM, care doresc sa initieze activitati economice. Anul acesta, castigatorilor locurilor I-III, le vom oferi oficii in incinta incubatorului pentru o perioada de 2 ani. Partenerul nostru, compania Orange le-a oferit cate un laptop – echipament de stricta necesitate la initierea unei afaceri si alte premii tuturor participantilor. Mai mult decat atat, pe perioada concursului, organizam diverse traininguri prin intermediul carora, participantii isi dezvolta aptitudinile antreprenoriale, abilitatile de lucru in echipa, planificarea si managementul afacerii etc."

Ideile care au castigat concursul anul acesta sunt:

Locul I - FeedBack group SRL - Combinarea cercetarilor in marketing cu publicitatea, cercetarea pietei in diferite forme si dupa diferite metode;

Locul II - PRO-IT SRL - Prestari servicii IT: programare si design web, elaborarea sistemelor informatice, solutii networking, suport software si tehnic, consultanta;

Locul III - Intelligent Media SRL - Servicii de publicitate indoor;

Grigore Sofroni, castigatorul locului I: "Au picat multi participanti la concurs si aici s-au terminat sperantele mele. Ma bucur ca ati apreciat munca noastra. Multumesc companiei Orange pentru ca sustine acest proiect. Tin sa va multumesc atat pentru ideile oferite, cat si pentru initiativa de a conlucra cu incubatorul de afaceri."

Ideile de afaceri prezentate au fost apreciate de un juriu format din experti din domeniul academic, precum si reprezentanti ai sectorului business autohton.

Mickael Faure, Director Marketing si Comunicare, Orange Moldova: "Suntem mandri sa sustinem acest concurs deja al doilea an consecutiv. Este un proiect care ajuta, prin actiuni concrete, la dezvoltarea spiritului antreprenorial si abilitatile tinerilor, studenti ai ASEM-ului. Ne exprimam convingerea ca prin intermediul unor asemenea proiecte, contribuim la dezvoltarea antreprenoriatului in randul tinerilor, care, maine, vor fi actori activi ai economiei reale si vor influenta pozitiv dezvoltarea tarii".

Concursul ideilor de afaceri a fost lansat in 2005 si se desfasoara in fiecare an in perioada septembrie-decembrie. Printr-un parteneriat cu Incubatorul de afaceri al Academiei de Studii Economice lansat in 2010, compania Orange sprijina cele mai inovative proiecte si contribuie la dezvoltarea spiritului antreprenorial in randul tinerilor din Republica Moldova.

Sursa: www.orange.md 

           


aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări sau urmati instructiunile de aici.

Fundraising

Cum poti face o campanie de fundraising de succes

United Way Romania finanteaza anual zeci de ONG-uri, prin fonduri obtinute integral din campanii de fundraising. Presedintele organizatiei vorbeste despre ce inseamna o campanie de fundraising de succes. Din punctul meu de vedere, actiunea de strangerea de fonduri trebuie gandita ca un business. Ba...

Read more

Marketing Nonprofit

Zece porunci pentru a fi iubit ...de ziaristi

1. Sa fii mereu accessibil. Daca esti sunat de un reporter, raspunde imediat, sau revino in maximum 15 minute, pentru ca ziaristii au termene stricte, si deseori suna cu putin inainte de expirarea acestuia. Daca te ocupi de PR-ul organizatiei, a fi accesibil inseamna si a te asigura ca pres...

Read more

Management Nonprofit

Fisa de Post si Contractul Individual de Munca

Fisa de Post si Contractul Individual de Munca

Adesea in ONG din Moldova fisa de post este confundata/asimilata/identificata cu contractul de munca. In unele ONG fisele de post au doar  angajatii cu norma intreaga (cu exceptia conducatorului), in altele toti angajatii indiferent de normarea muncii, in altele toti membrii echipei inclusiv volunt...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google