Stiri

A fost lansat curriculum-ul "Abordarea echilibrată a genului în mass-media"

Lectori  universitari de la mai multe facultăți de jurnalism de la universitățile din țară  au elaborat programe universitare axate pe abordarea genului în mass-media, în cadrul unui proiect implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI). Astfel,  reprezentanţi ai facultăţilor de jurnalism de la Universitatea de Stat din  Moldova, Universitatea Liberă Internaţională, Universitatea de Studii Europene, Universitatea Slavonă și Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi au elaborat 5 curriculum-uri.  Acestea  includ  componente esenţiale care vor ajuta studenţii să înţeleagă cum să  reflecte problematica de gen în materialele de presă, contribuind la pregătirea profesională a viitorilor jurnaliști.  În procesul de elaborare a acestor programe, lectorii au fost susținuți și consultați de către Daniela Terzi–Barbăroșie, expertă în problematica de gen, care spune că includerea  dimensiunii de gen în pregătirea profesională universitară a jurnaliştilor este instrumentul cel mai...

Continuare

Prinde gustul muzicii bune la primul Festival Etno-Balcanic din Republica Moldova

Prinde gustul muzicii bune la primul Festival Etno-Balcanic din Republica Moldova

Festivalul Etno-Balcanic, organizat în perioada 16-17 august, va aduce la Complexul Etno-Cultural VATRA interpreți și trupe de muzică etno și balcanică apreciate în întreaga Europă. Printre invitați se numără Subcarpați, Argatu’ și Fanfara Zece Prăjini (Shukar) din România. Subcarpați este o trupă bucureșteană care amestecă elemente din muzica folclorică românească cu muzica electronică și hip-hop-ul. Este pentru prima dată când trupa va participa la un open air în Republica Moldova. Despre fanfara Zece Prăjini sau Shukar din România s-a auzit în multe țări ale lumii. Membrii formației, promovați de artistul român Ovidiu Lipan Țăndărică și-au înnebunit ascultătorii cu trompetele și tromboanele lor, promovând muzica cu tonalități balcanice. „Folclorul românesc nu a murit!”, așa îi place lui Argatu’ să spună. Acesta a ajuns să fie cunoscut datorită frumoasei colaborări cu trupa Subcarpați. Este cel...

Continuare

Publicații noi la CJI: "Egalitatea genului: stereotip și adevăr"

Publicații noi la CJI: "Egalitatea genului: stereotip și adevăr"

Centrul pentru  Jurnalism Independent (CJI) a prezentat astăzi publicația "Egalitatea genului: stereotip și adevăr", editată în cadrul proiectului „Schimbarea percepţiei femeii în societate prin intermediul mass-media". Publicația reprezintă o culegere de articole realizate de 13 jurnaliști din presa scrisă, radio, televiziune, online, reprezentanți ai instituțiilor de presă naționale și locale. Jurnaliștii au fost inițiați în domeniul egalității de gen în cadrul a două programe de instruire organizate de CJI, fiind ulterior încurajați să identifice și să realizeze subiecte convingătoare care să abordeze cu profesionalism şi bună-credinţă această tematică și  anumite atitudini discriminatorii înrădăcinate în societate ce țin de bărbați și femei. Culegerea încununează efortul comun al  jurnaliștilor care au fost interesați de tematica de gender și au optat pentru promovarea egalității de gen în materiale jurnalistice, pentru eliminarea stereotipurilor ce încurajează discrepanța de...

Continuare

A apărut Ghidul pentru media ”Reflectarea subiectului suicidului în presă” (versiunea electronică)

A apărut Ghidul pentru media ”Reflectarea subiectului  suicidului în presă” (versiunea electronică)

Instrumentul nr. 1 în lupta pentru prevenirea suicidului!   Statistica internațională sugerează că în cazul reflectării corecte a subiectului în presă, rata suicidelor scade cu pînă la 30%. Să prevenim suicidul împreună! AO „Altruism”, cu susţinerea Ambasadei Statelor Unite în Republica Moldova, a elaborat Ghidul pentru media: „Reflectarea subiectului suicidului în presă”. Acest manual destinat lucrătorilor media are scopul de a informa şi aduce la cunoştinţă jurnaliştilor din Republica Moldova principalele practici şi reguli generale de prezentare a subiectului suicidului în mass-media. Ghidul este împărţit în patru părţi. Fiecare dintre acestea prezintă şi oferă informaţii atât despre suicid cât şi despre metodele corecte de prezentare a acestuia în presă. Primul capitol este destinat dezbaterii stereotipurilor despre suicid, precum şi unei înţelegeri mai bune a conceptului de sinucidere. Capitolul doi prezintă principii şi reguli generale de prezentare şi reflectare a cazurilor...

Continuare

Supravegherea de Vecinătate în Republica Moldova: apel către liderii de ONG-uri

Supravegherea de Vecinătate în Republica Moldova: apel către liderii de ONG-uri

Asociaţia Obştească „Eco-Răzeni” continuă să implementeze în Republica Moldova programul Supraveghere de Vecinătate, lansat în martie 2013, realizat în parteneriat cu Inspectoratul General al Poliţiei. Programul este unul nou pentru ţara noastră, însă practica multor ţări, printre care: Estonia, Norvegia, Irlanda, au demonstrat pe parcursul mai multor ani eficienţa acestuia. Rezultatele primului an de activitate în Republica Moldova a dovedit că programul este un model econom şi eficient, bazat pe sentimentul de solidaritate comunitară şi ajutor reciproc. Programul prevede implicarea cetăţenilor pentru a contribui la prevenirea şi diminuarea numărului de infracţiuni, sporirea cooperării între autorităţi şi comunitate, creşterea încrederii între vecini pentru a asigura un mediu normal de viaţă fără crime şi să reducă sentimentul de frică faţă de criminalitate. Este orientat spre a ajuta cetăţenii să-şi asigure protecţia membrilor familiei, vecinilor...

Continuare

Orange – partener general al Incubatorului de afaceri ASEM

Incubatorul de Afaceri al Academiei de Studii Economice a Moldovei (ASEM) in parteneriat cu Orange Moldova a organizat in perioada septembrie – decembrie 2011 editia a VII-ea a Concursului anual "Idei de Afaceri" pentru studentii ASEM.

Scopul concursului este de a oferi oportunitati studentilor si masteranzilor ASEM pentru a-si transforma ideile lor inovative in afaceri reale.

Diana Vornovitchi, Director al Incubatorului de afaceri ASEM: "Concursul "Idei de afaceri" este un proiect invovator pentru ca vine sa ofere suport real pentru studentii ASEM, care doresc sa initieze activitati economice. Anul acesta, castigatorilor locurilor I-III, le vom oferi oficii in incinta incubatorului pentru o perioada de 2 ani. Partenerul nostru, compania Orange le-a oferit cate un laptop – echipament de stricta necesitate la initierea unei afaceri si alte premii tuturor participantilor. Mai mult decat atat, pe perioada concursului, organizam diverse traininguri prin intermediul carora, participantii isi dezvolta aptitudinile antreprenoriale, abilitatile de lucru in echipa, planificarea si managementul afacerii etc."

Ideile care au castigat concursul anul acesta sunt:

Locul I - FeedBack group SRL - Combinarea cercetarilor in marketing cu publicitatea, cercetarea pietei in diferite forme si dupa diferite metode;

Locul II - PRO-IT SRL - Prestari servicii IT: programare si design web, elaborarea sistemelor informatice, solutii networking, suport software si tehnic, consultanta;

Locul III - Intelligent Media SRL - Servicii de publicitate indoor;

Grigore Sofroni, castigatorul locului I: "Au picat multi participanti la concurs si aici s-au terminat sperantele mele. Ma bucur ca ati apreciat munca noastra. Multumesc companiei Orange pentru ca sustine acest proiect. Tin sa va multumesc atat pentru ideile oferite, cat si pentru initiativa de a conlucra cu incubatorul de afaceri."

Ideile de afaceri prezentate au fost apreciate de un juriu format din experti din domeniul academic, precum si reprezentanti ai sectorului business autohton.

Mickael Faure, Director Marketing si Comunicare, Orange Moldova: "Suntem mandri sa sustinem acest concurs deja al doilea an consecutiv. Este un proiect care ajuta, prin actiuni concrete, la dezvoltarea spiritului antreprenorial si abilitatile tinerilor, studenti ai ASEM-ului. Ne exprimam convingerea ca prin intermediul unor asemenea proiecte, contribuim la dezvoltarea antreprenoriatului in randul tinerilor, care, maine, vor fi actori activi ai economiei reale si vor influenta pozitiv dezvoltarea tarii".

Concursul ideilor de afaceri a fost lansat in 2005 si se desfasoara in fiecare an in perioada septembrie-decembrie. Printr-un parteneriat cu Incubatorul de afaceri al Academiei de Studii Economice lansat in 2010, compania Orange sprijina cele mai inovative proiecte si contribuie la dezvoltarea spiritului antreprenorial in randul tinerilor din Republica Moldova.

Sursa: www.orange.md 

           


aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări sau urmati instructiunile de aici.

Publicitate

Fundraising

13 cele mai frecvente greseli la scrierea proiectelor

1. Nerespectarea instructiunilor de scriere a cererilor de finantare: Cererea de finantare nu corespunde cerintelor inaintate de finantator, in special in ce priveste volumul, formatul, numarul de pagini - in consecinta, cererea este calificata drept necorespunzatoare si nici macar nu este citita. ...

Read more

Marketing Nonprofit

Elemente de identitate vizuala

Cartea de vizita a organizatiei este reprezentata, inainte de toate, de identitatea vizuala pe care o adopta. Aceasta trebuie sa fie adecvata obiectului de activitate si statutului organizatiei, usor de memorat si identificat si trebuie utilizata intensiv.

Read more

Management Nonprofit

Motivarea personalului

Motivarea personalului

Motivarea personalului este o tema foarte actuala pentru managerii si directorii ONG-urilor. Desi recunosc importanta acestui subiect, liderii ONG-urilor, in special cei incepatori, au citeva idei preconcepute, sau mai bine zis mituri despre motivarea personalului. Mitul nr. 1 - "Eu pot motiva oame...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google