Stiri

Studenții de la ASEM au discutat despre consumul media cu jurnalistul Vasile Botnaru

Academia de Studii Economice din Moldova a găzduit joi, 23 octombrie, o lecție de educație mediatică, susținută de directorul biroului Radio Europa Liberă, Chișinău, Vasile Botnaru, sub egida Centrului pentru Jurnalism Independent. Discuția s-a centrat pe fenomenul manipulării media, care din păcate, conform spuselor lui V. Botnaru, se resimte și în Moldova. Jurnalistul a adus exemple de subiecte conflictuale în care presa, deliberat sau nu, prezintă poziția unei singure părți implicate, aceasta ducând uneori la consecințe grave, de dezbinare și conflict în societate. Elocventă  în acest sens este situația din statul vecin, Ucraina, care în ultimele luni s-a transformat într-un adevărat teatru de război mediatic. ”Sunteți tineri și încă vulnerabili la pericolul manipulării mediatice. De voi depinde mult cum va evolua situația în Moldova în următorii ani, de aceea,  fiți responsabili în consumul...

Continuare

Lansarea paginii web „Alegerile parlamentare în Moldova din 30 noiembrie 2014”

Lansarea paginii web „Alegerile parlamentare în Moldova din 30 noiembrie 2014”

Asociaţia pentru Democraţie Participativă ADEPT, membru constituent al Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte, lansează pagina web dedicată alegerilor parlamentare din 30 noiembrie 2014 – www.alegeri.md. Pagina web oferă cea mai amplă informaţie despre alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014, precum şi despre scrutinele electorale anterioare. În particular, pagina web www.alegeri.md conţine lista concurenţilor electorali, ofertele electorale şi listele candidaților acestora, date statistice despre componența listelor electorale în dependență de vîrstă, gen și localitatea de proviniență a candidaților, declaraţiile şi comunicatele de presă ale concurenţilor electorali, rapoartele de monitorizare ale procesului electoral. De asemenea, pagina este integrată cu portalul www.promis.md unde vizitatorii pot vedea analiza îndeplinirii promisiunilor electorale făcute de partide în 2010 dar și textul promisiunilor din actuala campanie electorală. Pe măsura înregistrării candidaţilor şi desfăşurării campaniei electorale, pe pagina...

Continuare

Monitorizarea documentele publice în vizorul Centrul CONTACT

Monitorizarea documentele publice în vizorul Centrul CONTACT

In perioada 16-17 octombrie, la Chișinău, Centrul CONTACT a organizat trainingul „Monitorizarea documentelor publice". Astfel, 29 de membri ai Coaliţiei pentru Dezvoltare Regională din Republica Moldova s-au expus asupra identificării elementelor de monitorizare a documentelor publice. La întrunire au luat parte lideri ai ONG-urilor, reprezentaţi ai APL- urilor, experți locall. În debutul ședinței, Aleona Veselovscaia coordonatorul programului din partea Centrului CONTACT a declarat că această platformă este o rampă de monitorizare foarte eficientă, care vizează perfecționarea cadrului legal ce reglementează activitatea socio-economică în mediul rural, dar şi pe promovarea şi elaborarea politicilor publice europene orientate spre dezvoltarea economică şi regională a RM. În principal este monitorizată implementarea Strategiei Naţionale de Dezvoltare Regională 2013-2015, dar și Strategia de Dezvoltare a Agriculturii şi Mediului Rural din Moldova 2014-2020. Astfel, s-a mizat pe metodologia, modul...

Continuare

Locuitorii din s. Varnița vor avea un teren autorizat pentru depozitarea deșeurilor

Locuitorii din s. Varnița vor avea un teren autorizat pentru depozitarea deșeurilor

În cadrul celei de-a doua ediţii a programului CIVITA au fost concepute şi dezvoltate o serie de iniţiative comunitare, menite să sporească implicarea femeilor din localităţile rurale în viaţa socio-politică. Un asemenea proiect a fost dezvoltat în satul Varniţa, r-ul Anenii Noi, și de către Svetlana Budiştean, participantă în cea de-a doua ediție a Programului CIVITA. „În satul nostru nu aveam un teren autorizat îngrădit pentru a depozita deșeurile menajere și animaliere. Locuitorii aruncau gunoiul în spații improvizate, neautorizate, sporind gradul de poluare a apelor, solului și aerului”, povestește Svetlana Budiștean. Ținând cont de această problemă, beneficiara Programului CIVITA și-a propus să construiască și să amenajeze o platformă de depozitare a deșeurilor menajere. Pentru a-și îndeplini scopul, au fost propuse spre realizare mai multe lucrări, precum: amenajarea canalului de scurgere a...

Continuare

Liceenii din Nisporeni au beneficiat de o lecție de consum media

Liceenii din Nisporeni au beneficiat de o lecție de consum media

Lecțiile de educație mediatică organizate de Centrul pentru Jurnalism Independent au continuat la Nisporeni, unde, pe 16 octombrie, 27 de elevi de la Liceul Teoretic ”Boris Cazacu” au participat la o oră de consum media, moderată de jurnalista de la Radio Europa Liberă, Liliana Barbăroșie.  “Produsul media, la fel ca un produs alimentar, dacă nu respectă anumite reguli și norme ale calității poate fi extrem de nociv pentru consumatori. Propaganda media se realizează frecvent prin încălcarea unor reguli jurnalistice, iar în Moldova, din păcate, multe televiziuni aparțin în prezent anumitor oameni politici care încearcă astfel să câștige adepți electorali”, le-a explicat liceenilor L. Barbăroșie. Printre criteriile pe care o știre trebuie să le respecte, jurnalista a accentuat regula celor două surse, mai ales în cazul materialelor de conflict, care neapărat trebuie să arate...

Continuare

Orange – partener general al Incubatorului de afaceri ASEM

Incubatorul de Afaceri al Academiei de Studii Economice a Moldovei (ASEM) in parteneriat cu Orange Moldova a organizat in perioada septembrie – decembrie 2011 editia a VII-ea a Concursului anual "Idei de Afaceri" pentru studentii ASEM.

Scopul concursului este de a oferi oportunitati studentilor si masteranzilor ASEM pentru a-si transforma ideile lor inovative in afaceri reale.

Diana Vornovitchi, Director al Incubatorului de afaceri ASEM: "Concursul "Idei de afaceri" este un proiect invovator pentru ca vine sa ofere suport real pentru studentii ASEM, care doresc sa initieze activitati economice. Anul acesta, castigatorilor locurilor I-III, le vom oferi oficii in incinta incubatorului pentru o perioada de 2 ani. Partenerul nostru, compania Orange le-a oferit cate un laptop – echipament de stricta necesitate la initierea unei afaceri si alte premii tuturor participantilor. Mai mult decat atat, pe perioada concursului, organizam diverse traininguri prin intermediul carora, participantii isi dezvolta aptitudinile antreprenoriale, abilitatile de lucru in echipa, planificarea si managementul afacerii etc."

Ideile care au castigat concursul anul acesta sunt:

Locul I - FeedBack group SRL - Combinarea cercetarilor in marketing cu publicitatea, cercetarea pietei in diferite forme si dupa diferite metode;

Locul II - PRO-IT SRL - Prestari servicii IT: programare si design web, elaborarea sistemelor informatice, solutii networking, suport software si tehnic, consultanta;

Locul III - Intelligent Media SRL - Servicii de publicitate indoor;

Grigore Sofroni, castigatorul locului I: "Au picat multi participanti la concurs si aici s-au terminat sperantele mele. Ma bucur ca ati apreciat munca noastra. Multumesc companiei Orange pentru ca sustine acest proiect. Tin sa va multumesc atat pentru ideile oferite, cat si pentru initiativa de a conlucra cu incubatorul de afaceri."

Ideile de afaceri prezentate au fost apreciate de un juriu format din experti din domeniul academic, precum si reprezentanti ai sectorului business autohton.

Mickael Faure, Director Marketing si Comunicare, Orange Moldova: "Suntem mandri sa sustinem acest concurs deja al doilea an consecutiv. Este un proiect care ajuta, prin actiuni concrete, la dezvoltarea spiritului antreprenorial si abilitatile tinerilor, studenti ai ASEM-ului. Ne exprimam convingerea ca prin intermediul unor asemenea proiecte, contribuim la dezvoltarea antreprenoriatului in randul tinerilor, care, maine, vor fi actori activi ai economiei reale si vor influenta pozitiv dezvoltarea tarii".

Concursul ideilor de afaceri a fost lansat in 2005 si se desfasoara in fiecare an in perioada septembrie-decembrie. Printr-un parteneriat cu Incubatorul de afaceri al Academiei de Studii Economice lansat in 2010, compania Orange sprijina cele mai inovative proiecte si contribuie la dezvoltarea spiritului antreprenorial in randul tinerilor din Republica Moldova.

Sursa: www.orange.md 

           


Nu uitați să recomandați și șă distribuiți acest articol prietenilor!

aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

 

 

 

 

Fundraising

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Desi marketingul direct este destul de rar asociat domeniului cauzelor sociale, o parte considerabila a activitatilor de marketing social utilizeaza instrumentele marketingului direct. Si acest lucru este justificat de faptul ca unul din obiectivele marketingului cauzelor sociale este acela de a str...

Read more

Marketing Nonprofit

Zece cai inovatoare prin care ONG-urile pot utiliza Facebook

De multe ori ONG-urile imi adreseaza intrebari despre cum ar putea acestea folosi Facebook cat mai efectiv. Iata deci 10 metode diferite prin care ONG-urile pot profita de Facebook. Multe din aceste sfaturi pot fi gasite in articolele mele: Ghidul Incepatorului Facebook si Promovarea cauze...

Read more

Management Nonprofit

Motivarea personalului

Motivarea personalului

Motivarea personalului este o tema foarte actuala pentru managerii si directorii ONG-urilor. Desi recunosc importanta acestui subiect, liderii ONG-urilor, in special cei incepatori, au citeva idei preconcepute, sau mai bine zis mituri despre motivarea personalului. Mitul nr. 1 - "Eu pot motiva oame...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google