Stiri

Familiile pot lua acasă copii orfani în perioada sărbătorilor

Familiile pot lua acasă copii orfani în perioada sărbătorilor

Direcţia municipală de resort a lansat o campanie,  în cadrul căreia orice familie poate dărui o sărbătoare de vis copiilor orfani, luându-i acasă. Cererea trebuie depusă anticipat întrucât există o procedură obligatorie de urmat.După depunerea cererii , pe durata a 3-4 se va evalua familia. Ulterior se vor propune copiii care sunt la evidenţă instituțiilor sociale. Micuţii aflaţi în instituţiile de ocrotire socială, pentru câteva zile, vor putea împărtăşi magia sărbătorilor în sânul unei familii. Cuplurile care doresc să ia acasă copii orfani, trebuie să depună o cerere la Direcţia pentru protecţia drepturilor copilului din sectorul în care locuiesc.   Sursa: http://www.infomost.org/

Continuare

Încălcarea drepturilor omului în regiunea transnistreană din nou în atenția CtEDO

Recent Curtea Europeană pentru Drepturile Omului a comunicat guvernelor R. Moldova și Rusiei cauza Valeriu Mițul și Iurie Coțofan (Cerere nr. 33446/11). Valeriu Mițul este ex primar al s. Corjova r-nul Dubăsari și Președinte al Asociației Veteranilor de Război „Corjova 1992”, iar Iurie Coțofan consilier în aceeași localitate. În fiecare an la 2 martie locuitorii satului Corjova comemorează victimele războiului de pe Nistru din 1992. În 2011, marșul de comemorare a victimelor războiului de pe Nistru din 1992 se desfășura pașnic și fără incidente, până în momentul în care reprezentanții miliției locale au solicitat primului reclamant să oprească marșul și să nu fluture drapelul R.Moldova. Participanții la eveniment au ignorat solicitarea miliției locale și au continuat evenimentul participând la slujba religioasă. La finele ceremoniei de comemorare aproximativ 30 de miliției au înconjurat participanții...

Continuare

Polonezii ne învață cum să atragem investitorii în regiune

Polonezii ne învață cum să atragem investitorii în regiune

Astăzi ADR Centru a fost gazda unui grup de experți din Polonia, care au organizat un seminar pentru angajații agenției. Această întrevedere s-a desfășurat in cadrul proiectului comun al Organizației de Atragere a Investițiilor și promovare a Exportului (MIEPO), Ministerului Dexvoltării Regionale și Construcțiilor și Agenția Poloneză pentru Informații și Investiții Străine (PAIiIZ). Proiectul are drept scop preluarea experienței Poloniei în domeniul atragerii investițiilor străine. Specialiștii din cadrul ADR Centru au prezentat oaspeților din Polonia prioritățile dezvoltării regionale, dar și proiectele implementate în Regiunea de Dezvoltare Centru. Șeful Direcției de dezvoltare regională a PAIiIZ, Monika Zdrojek, și directorul adjunct al Departamentului de investiții străine al PAIiIZ, Adam Malecki au vorbit participanților la seminar despre cooperarea regională și practicile Poloniei din acest domeniu.  Experții au vorbit și despre tehnicile de atragere a investițiilor...

Continuare

LeaderSHE la o lecţie de succes cu Rodica Ciorănică şi Masterclass alături de BABOR Cosmetics

LeaderSHE la o lecţie de succes cu Rodica Ciorănică şi Masterclass alături de BABOR Cosmetics

Sâmbăta de 6 decembrie a fost petrecută într-un mod frumos de fetele echipei LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy. Într-o atmosferă prietenoasă şi sinceră, participantele s-au inspirat din povestea de viaţă a jurnalistei Rodica Ciorănică. Experienţa de 10 din cadrul unei reviste de top din ţară, dar şi munca de la TV au consacrat-o pe Rodica în topul celor mai buni oameni media din Republica Moldova. Pe lângă biografia impresionantă, jurnalista le-a oferit multe sfaturi fetelor cum ar fi, să îşi asculte intuiţia şi inima, să creadă în visele lor şi să muncească pentru ele, să înveţe bine şi să citească dar cel mai important, să rămână oameni modeşti. Vedeta şi-a împărtăşit temerile dar şi dorinţele pe care le doreşte să fie materializate. “Îmi doresc o casă pe malul unui lac, o casă...

Continuare

La Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud

La Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud

Astăzi, 9 decembrie 2014, la Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud,  care face parte din cadrul proiectului ”Armonizarea politicilor în domeniul sanitar ale Republicii Moldova şi Georgiei cu cele din Uniunea Europeană”. Proiectul este implementat de Fundaţia Est – Europeană (FEE) în parteneriat cu Fundaţia „Eurasia Partnership” din Georgia, cu suportul Uniunii Europene și se realizează în perioada 2013 – 2015. Scopul CASC este de a proteja drepturile consumatorilor și a promova siguranța alimentară, avînd drept obiective: Consultarea consumatorilor în domeniul normelor de siguranță alimentară; Consultarea cetățenilor în ce privește drepturile lor de consumator; Informarea  cetățenilor despre alte structuri de stat sau neguvernamentale care apără drepturile consumatorului; Acordarea asistenței juridice primare cetățenilor; Efectuarea analizelor de laborator (gratuit) în caz de necesitate, de exemplu dacă produsul este suspectat că ar fi fost...

Continuare

Foamea de conștiință - România

Vă strîng mîinile cu palma-mi umedă de  febră, cuprind pe voi cu teama de a-mi atinge obrazul ud încă din octombrie 2011. Aș vrea acum ca niciodată, să fac ceea ce nicicând nu am îndrăznit s-o fac, pentru prima dată vreau să îmi înșir mîhnirea și înverșunarea pentru experiența studiilor în România. Nu mai încape loc de glume sau poantele despre cei ce se petrec în dezmățul nocturn studențesc.

Am pornit singură de acasă în 29 septembrie 2011 cu 3 bagaje, 600 roni (salariul întreg al tatălui)  dosiți sub tricou și cu speranța familiei de bugetari. Am renunțat în data de 14 septembrie 2011 la USM specializarea Științe ale Comunicării/ buget în favoarea bursei oferite de statul român în cadrul Universității de Nord Baia Mare. Actualmente din ianuarie 2012 decretat Centrul Universitar Nord din Baia Mare ca urmare a fuziunii cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca UTCN. Mulțumesc statului român în numele tuturor de oportunitatea comunicării interculturale și a comuniunii de valori. Întodeauna am răspuns cu responsabilitate cerințelor impuse de regulamentul universitar. Am mers în data de 3 octombrie 2011 la decanatul Facultății de Litere cu scopul de a depune dosarul. La cabinetul secretarei am fost privită ca un negru de plantație.

- Hmm, Republica Moldova. Apoi io nuștiu dacă anul ăsta ați fo admisă aci.

Așteptați să verificăm lista. Aștept cam 15 minute. Se întoarce și îmi dictează numele a trei studenți necunoscuți.

- În cazul ăsta nuștiu ce să vă fac, mergeți la rectoratul Universității și rezolvați-vă problema. La secretariat la fel mi se neagă certificarea mea ca student al statului român. În următoarele 2 săptămîni de studiu dosarul cu actelele  originale e zburătăit prin toate ungherele biroului pînă în ziua în care am adresat o întrebare de ordin minor secretarei. În acel moment în loc de răspuns îmi împinge înapoi mapa împreună cu cîteva replici:

- Am vorbit cu dumneata domnișoară nu am ce face cu actele astea, nu sunteți pe listă nu avem dreptul să vă primim, vă duceți la București și rezolvați-vă singură problema.

Era zi de joi, am dat busna în cabinetul decanului fără a cere nici o permisiune și pentru prima dată nu am putut să explic fiind năpădită de noduri în gît și lacrimi. Decanul a preluat dosarul și buletinul de identitate moldovenesc. Mi s-a ordonat să stau în hol pentru cîteva minute care au durat o oră ca într-un tîrziu să iasă secratara și replica ei.

- Veniți mîine dimineață la 9.

Din 3 octombrie senatorul Viorel Badea înregistrase cazul dificil de înmatriculare a studenților în Baia Mare. Între timp ajunse în oraș o studentă din Republica Moldova ce provine dintr-o familie monoparentală. Venise cu mama sa - un bugetar al statului moldav, cu grad de invaliditate, care își exercită forța de muncă la biblioteca Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă”. În dimineața de vineri la ora 9 decanul lipsea, o altă secretară preluă fără nici o replică dosarul studentei nou venite. Drept mulțumire primi din șacoșă o cutie de bomboane Do Re Mi. Am intervenit cu întrebări despre dosarul meu. Replica a fost scurtă și concisă:

- Se rezolvă  pînă luni.

Sesiunea de iarnă-vară.

În acest  moment  e 13 iunie, la 7 dimineața încerc să îmi înăbuș tusea convulsivă ce supără somnul colegelor de cameră. Ascult violenta muzică a celor de la The Prodigy. A mai trecut încă o noapte în care m-am convins definitiv de greșelile făcute la admitere.

Data de 12 iunie la 9:00 în Sala A59, în sediul facultății de pe strada Victoriei nr. 76 s-a desfășurat examenul de „etică și deontologie”  pentru jurnalism anul I. Profesorul universitar doctor în filosofie Teodor Vidam vine în ultimele săptămîni ale semestrului de studii din cauza unei intervenții chirurgicale și a refacerii postoperatorii.

A predat trei cursuri comprimate de Comunicare și Moralitate. Iar examenul se stabilește în libera alegere a profesorului: redactarea unui eseu de 2 pagini  pe o temă oarecare. Focul - prieten sau dușman, Autoportret de Octavian Paler, Aportul Andreei Marin ca prezentator, Partidul Poporului, Echipa CSM Baia Mare, Criza Morală și sfârșitul lumii, Drepturi și libertăți în societatea globală, Telocitele și exodul de medici români, Teatrul din Baia Mare și alte teme care nu își găsesc un paralelism logic între ele. Nota de pornire e 8 sau 9 pentru orice eseu. La o simplă întrebare sau rectificare punctajul se poate mări. Pentru nota 10 unii au fost întrebați de diferența între prezentatorii Antena 1 și GSP tv, despre semnificația cuvîntului paramedic, sau semnificația eului într-o operă literară sau șansele sportivilor români la Olimpiada din Londra, etc. Eu am trecut în față cu febră 38 și mîinile în care îmi tremură 3 foi A4 să răspund despre istoricul drepturilor și libertăților fundamentale. Dau citire eseului efectuat personal și nu date realizate prin copiere din Google sau altor surse. În jumătate de oră ignoranța, nepăsarea și  permit să o zic „daibeală” de mine personal și de statul din care vin. În 22 min din examen sunt înregistate replicile, întreruperea discursului cu segmente ca ex. „aseară am mîncat la gară o plăcintă” „e o tipă penetrantă” etc stârnind râsul și zeflemeala în amfiteatrul cu studenți.

Nu scriu pentru a insinua minciuni, nu sunt un student și nici un tânăr răsfățat - sunt un individ care are drepturi și tînjește pentru respectarea lor, pentru tratarea egală și echitabilă în rândurile studențești. Nu mai suport întrebările și replicile cadrelor universitare care îmi rod conștiința de 9 luni :


„ - Dar măcar aveți blocuri în Chișinău ? Sunteți un stat de incompetenți care nu își poate alege măcar președintele  ” Curs Economie
„ - Nota 7 clar! Aberațiile ce le-ai scris aici ar trebui să le publici în Revista Științifică din București.”  Examen Sociologie
„ - Eu cred că e copiat. Cine din cămine are microcăști sau alte dispozitive ? ”  Examen Istoria Presei
„ - Aa ha  Pugaceova. ”  Curs Etică și Deontologie.
Lansez un semnal disperat care ar trebui luat în calcul și de tinerii care urmează să vină în universitățile din România. Succes la sesiune și admitere.

 

Asculta inregistrarea

Semnat BRAGHIȘ Anna,

UTCN - Centrul Universitar Nord din Baia Mare, Jurnalism

 


Nu uitați să recomandați acest articol prietenilor!

Recomandari din ultima luna:

 

 

 

 

Fundraising

Cum conving o vedeta sa-mi sustina cauza

Vedetele se implica tot mai des in campanii sociale. Ele fac o astfel de campanie memorabila si deschid mai usor portile catre sufletul publicului. Mihaela Radulescu este una din vedetele care se implica in multe actiuni sociale. Ea dezvaluie care sunt secretele prin care poti convinge o vedeta sa t...

Read more

Marketing Nonprofit

Specificul comunicarii ONG-APL

Specificul comunicarii ONG-APL

Concluzii obtinute in cadrul unei dezbateri coordonate de Viorel Furdui, expert IDIS "Viitorul" la atelierul “Vizibilitate prin comunicare”,  proiectul “Asigurarea vizibilitatii ONG-urilor specializate in domeniul drepturilor omului prin comunicare”, implementat in parteneriat cu PNUD Moldova cu sus...

Read more

Management Nonprofit

10 moduri de a comunica eficient

Comunicarea eficienta presupune sa transmitem corect un mesaj pe care interlocutorul sa-l inteleaga asa cum trebuie. Comunicarea eficienta ne ajuta sa intelegem mai bine o persoana sau o situatie si ne permite sa rezolvam diferite probleme pe care le intalnim. Desi pare simplu sa comunici, majorita...

Read more

Promo

CIVIC.MD pe Facebook

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica, hostingul pentru sistemul de gestionare a publicitatii este oferit de compania Starnet

Find us on Google+
Google