Stiri

Polonezii ne învață cum să atragem investitorii în regiune

Polonezii ne învață cum să atragem investitorii în regiune

Astăzi ADR Centru a fost gazda unui grup de experți din Polonia, care au organizat un seminar pentru angajații agenției. Această întrevedere s-a desfășurat in cadrul proiectului comun al Organizației de Atragere a Investițiilor și promovare a Exportului (MIEPO), Ministerului Dexvoltării Regionale și Construcțiilor și Agenția Poloneză pentru Informații și Investiții Străine (PAIiIZ). Proiectul are drept scop preluarea experienței Poloniei în domeniul atragerii investițiilor străine. Specialiștii din cadrul ADR Centru au prezentat oaspeților din Polonia prioritățile dezvoltării regionale, dar și proiectele implementate în Regiunea de Dezvoltare Centru. Șeful Direcției de dezvoltare regională a PAIiIZ, Monika Zdrojek, și directorul adjunct al Departamentului de investiții străine al PAIiIZ, Adam Malecki au vorbit participanților la seminar despre cooperarea regională și practicile Poloniei din acest domeniu.  Experții au vorbit și despre tehnicile de atragere a investițiilor...

Continuare

LeaderSHE la o lecţie de succes cu Rodica Ciorănică şi Masterclass alături de BABOR Cosmetics

LeaderSHE la o lecţie de succes cu Rodica Ciorănică şi Masterclass alături de BABOR Cosmetics

Sâmbăta de 6 decembrie a fost petrecută într-un mod frumos de fetele echipei LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy. Într-o atmosferă prietenoasă şi sinceră, participantele s-au inspirat din povestea de viaţă a jurnalistei Rodica Ciorănică. Experienţa de 10 din cadrul unei reviste de top din ţară, dar şi munca de la TV au consacrat-o pe Rodica în topul celor mai buni oameni media din Republica Moldova. Pe lângă biografia impresionantă, jurnalista le-a oferit multe sfaturi fetelor cum ar fi, să îşi asculte intuiţia şi inima, să creadă în visele lor şi să muncească pentru ele, să înveţe bine şi să citească dar cel mai important, să rămână oameni modeşti. Vedeta şi-a împărtăşit temerile dar şi dorinţele pe care le doreşte să fie materializate. “Îmi doresc o casă pe malul unui lac, o casă...

Continuare

La Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud

La Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud

Astăzi, 9 decembrie 2014, la Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud,  care face parte din cadrul proiectului ”Armonizarea politicilor în domeniul sanitar ale Republicii Moldova şi Georgiei cu cele din Uniunea Europeană”. Proiectul este implementat de Fundaţia Est – Europeană (FEE) în parteneriat cu Fundaţia „Eurasia Partnership” din Georgia, cu suportul Uniunii Europene și se realizează în perioada 2013 – 2015. Scopul CASC este de a proteja drepturile consumatorilor și a promova siguranța alimentară, avînd drept obiective: Consultarea consumatorilor în domeniul normelor de siguranță alimentară; Consultarea cetățenilor în ce privește drepturile lor de consumator; Informarea  cetățenilor despre alte structuri de stat sau neguvernamentale care apără drepturile consumatorului; Acordarea asistenței juridice primare cetățenilor; Efectuarea analizelor de laborator (gratuit) în caz de necesitate, de exemplu dacă produsul este suspectat că ar fi fost...

Continuare

Programul de stagii pentru jurnaliști din UTA Gagauz-Yeri a finalizat cu succes

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a organizat în perioada februarie-octombrie 2014 un program de stagii pentru 5 jurnaliști din UTA Gagauz-Yeri în redacții de presă scrisă, radio și TV din Chișinău. Cele cinci jurnaliste - Elena Mocanu, Oxana Posmac, Ina Gordeeva, Ala Chiosea și Irina Pineghina - au efectuat stagii de o săptămână în redacțiile ziarelor Panorama, Moldavskie Vedomosti, postului de televiziune Publika TV, postului public Radio Moldova. În aceste instituții, stagiarele au învățat mai multe despre principiile jurnalistice: obiectivitate, transparență, echilibru, pluralism al surselor; au desfășurat activități practice, atât în redacții, cât și pe teren și au aflat mai multe detalii din experiența de lucru a jurnaliștilor de la Chișinău. Atât jurnalistele-stagiare, cât și redacțiile care le-au găzduit consideră experiența programului de stagii ca fiind una benefică, din care au avut...

Continuare

Teatrul siguranței rutiere de Ziua Mondială a persoanelor cu dizabilități

Teatrul siguranței rutiere de Ziua Mondială a persoanelor cu dizabilități

În legătură cu marcarea pe 3 decembrie a Zilei Mondiale a Persoanelor cu Dizabilități, Automobil Club din Moldova în colaborare cu Teatrul pentru copii Foișor Fermecat și Inspectoratul Național de Patrulare al MAI au organizat la data de 5 decembrie 2014 spectacolul siguranței rutiere „Alex în oraș” la Centrul Comunitar pentru Tineri și Copii cu dizabilități fizice.  La eveniment, copiii cu nevoi speciale au fost informați, în mod distractiv, despre regulile de circulație și siguranță rutieră, pentru a facilita accesul acestora la traficul rutier și a le asigura o deplasare fără primejdii. Reprezentanții Inspectoratului Național de Patrulare le-au explicat copiilor despre necesitatea folosirii reflectorizantelor pentru pietoni, după care, echipa ACM împreună cu mascota Zebră le-au dăruit fiecăruia cîte un reflectorizant, dar și i-au ajutat să le fixeze corect. Copiii au primit...

Continuare

ETAPA FINALĂ A CONCURSULUI NAŢIONAL DE BUSINESS PLANURI PENTRU TINERI, ediţia a VIII-a

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) în colaborare cu Junior Chamber International Moldova (JCI Moldova) prin susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali,  a organizat în perioada februarie – iulie 2012 ediţia a VIII-a a Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2012).

Etapa finală a acestui concurs este GALA IDEILOR DE AFACERI, unde vor fi anunțate rezultatele și premiați finaliștii concursului. Cei 19 finaliști vor primi cadouri din partea partenerilor concursului precum și premiile bănești care sunt cele mai așteptate de către participanți.

Pentru prima data în istoria concursului participanții pot primi o suma de bani cuprinsă între 3 și 10 mii EURO, sumă care să le permită să inițieze o afacere. La Gala Ideilor de Afaceri finaliștii vor prezenta succint ideea de afacere cu care au participat la concurs.

La această ediție s-au înregistrat 1366 de tineri cu idei de afaceri, dintre care 324 au fost invitați pentru  interviu. Din cei prezenți la interviu au fost selectate 55 de persoane pentru participarea la cursurile de instruire, care au avut loc pe parcursul a două luni (perioada aprilie-mai 2012).  Susținuți de către traineri și o echipă de mentori - oameni de afaceri și profesioniști din domenii diferite, participanții au ajuns la finală, prezentând planul de afaceri, conform cerințelor concursului.

Din 43 de tineri, care au susțiut cu brio prezentarea planului de afacere, doar 19 vor primi premii bănești, în valoare totala de 81 mii EURO, și cadourile din partea partenerilor concursului.

Scopul acestui concurs este de a promova ideile  tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică  a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă intre 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Concursul este organizat anual începând cu anul 2002, bucurându-se de mare succes în rândul tinerilor cu inițiativă antreprenorială.

Invitații la Gala Ideilor de Afaceri, vor asista la un master class oferit de către compania EVENDA, care va reflecta rolul managementului în dezvoltarea afacerii, ținut de către un profesionist recunoscut din domeniu.

 

Partenerii proiectului

Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA, MOLDCELL SA, BCR Moldova, Academia de Studii Economice din Moldova, EVENDA, Asociația Busenisului European, ODIMM,

Partenerii Media: "KissFM", "Avtoradio", TV 7, "Экономическое обозрение",  "ECOnomist",

Internet: „Simpals”

 

NOTĂ:

Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge 

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea si dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativității tinerilor,  astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

JCI Moldova (camera tinerilor antreprenori) este o organizație non-guvernamentală care face parte din Junior Chamber International (JCI) este o federație mondială de tineri lideri și antreprenori. JCI are ca scop implicarea activă a tinerilor în viața economică, politică și socială a comunitățiilor. Aceasta numără aproximativ 200.000 de membri activi, cu vîrste cuprinse între 18 și 40 de ani, și peste un milion de alumni; fiind prezentă în mai mult de 5000 de comunități locale din peste 100 de țări.

 


Nu uitați să recomandați acest articol prietenilor!

Recomandari din ultima luna:

 

 

 

 

Fundraising

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Desi marketingul direct este destul de rar asociat domeniului cauzelor sociale, o parte considerabila a activitatilor de marketing social utilizeaza instrumentele marketingului direct. Si acest lucru este justificat de faptul ca unul din obiectivele marketingului cauzelor sociale este acela de a str...

Read more

Marketing Nonprofit

Bazele Marketing-ului pentru Oganizatii Non-Profit

Modul in care organizatiile non-profit pot utiliza marketingul si Relatiile Publice pentru a obtine operatiuni mai bune.   Se pare ca exista o notiune predominanta in sectorul nonprofit conform careia daca o agentie are scopuri si intentii bune si presteaza servicii necesare populatiei...

Read more

Management Nonprofit

Fisa de Post si Contractul Individual de Munca

Fisa de Post si Contractul Individual de Munca

Adesea in ONG din Moldova fisa de post este confundata/asimilata/identificata cu contractul de munca. In unele ONG fisele de post au doar  angajatii cu norma intreaga (cu exceptia conducatorului), in altele toti angajatii indiferent de normarea muncii, in altele toti membrii echipei inclusiv volunt...

Read more

Promo

CIVIC.MD pe Facebook

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica, hostingul pentru sistemul de gestionare a publicitatii este oferit de compania Starnet

Find us on Google+
Google