Stiri

Tinerii cu dizabilităţi, mai informaţi şi mai puternici

Tinerii cu dizabilităţi, mai informaţi şi mai puternici

Tineri cu dizabilităţi uşoare au aflat care sunt drepturile lor social-economice, dar şi cum se pot asocia pentru a şi le apăra.Cei 20 de şomeri, angajaţi sau proaspeţi absolvenţi de liceu, originari din Ungheni, Călăraşi, Făleşti şi Căuşeni s-au întrunit la Chişinău între 17-18 iulie, pentru a participa la Stagiul de formare „Drepturile socio-economice ale tinerilor şi dialogul social”, organizat în cadrul proiectului „Muncă Decentă pentru TINEri - Îmbunătăţirea situaţiei socio-economice a tinerilor din Moldova prin abilitarea acestora şi a societăţii civile” implementat de Fundaţia CNV Internationaal, Asociaţia Obştească pentru Copii şi Tineret „Făclia” şi Confederaţia Naţională a Sindicatelor din Moldova. Scopul evenimentului a fost de a-i informa, motiva şi încuraja pe tineri să-şi cunoască drepturile şi să ceară să le fie respectate, individual sau în cadrul unor structuri organizate dedicate. După...

Continuare

Accesul sigur la internet ca instrument pentru apărarea drepturilor fundamentale ale omului / Conferință Națională

Accesul sigur la internet ca instrument pentru apărarea drepturilor fundamentale ale omului / Conferință Națională

La 29 iulie 2014 Centrul pentru Libertăți Civile (Center for Civil Liberties) în parteneriat cu Asociațiile Promo-LEX și “Mamele pentru drepturile omului” au organizat conferința națională cu tema: “Accesul sigur la internet ca instrument pentru apărarea drepturilor fundamentale ale omului”. Printre subiectele discutate au fost: rolul social media în promovarea drepturilor omului în Moldova inclusiv în regiunea transnistreană, oportunitățile și provocările jurnalismului de investigație, rolul autorităților guvernamentale ale Republicii Moldova în promovarea securității internetului în țară, drepturile omului și internetul în Ucraina ș.a. Nazarii Boyarskii, reprezentant al Centrului pentru Libertăți Civile din Ucraina, a vorbit despre experiența societății civile și a jurnaliștilor în contextul “Revoluției rețelelor sociale”. Atât apărătorii drepturilor omului cât și jurnaliștii s-au confruntat cu probleme cum ar fi divulgarea on line a datelor cu caracter personal; atacurile asupra jurnaliștilor...

Continuare

Jurnaliști de pe ambele maluri ale Nistrului realizează proiecte comune

În perioada martie-iulie 2014, zece jurnaliști de la diverse instituții media din Chișinău, Ialoveni, Comrat, Ciadîr-Lunga, Bender și Tiraspol au realizat materiale comune, în cadrul unui proiect implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent  (CJI). Jurnaliști au  fost încurajați să reflecte tematica grupurilor minoritare și a celor social-vulnerabile de pe ambele maluri ale Nistrului.  Astfel, aceștia au realizat  materiale jurnalistice în care au abordat diverse aspecte ce țin de educația incluzivă, integrarea socială a persoanelor infectate cu HIV,  problemele cu care se confruntă persoanele cu  deficiențe de vedere, etc. "Este pentru prima dată când particip într-un astfel de proiect. Datorită lui, am învățat cum să scriu corect materiale jurnalistice în care prezint istoria unor persoane cu dizabilități, cu bune și rele" a spus Ecaterina Petcovici, redactor la ziarul "Znamea " din Ciadîr-Lunga. "Experiența acumulată...

Continuare

Împreună pentru alţii: Misiunea Socială „Diaconia” dă startul Taberelor Solidarităţii 2014

Astăzi, 28 iulie, Misiunea Socială „Diaconia” a Mitropoliei Basarabiei dă startul Taberelor Solidarităţii 2014. Prima tabără se desfăşoară în satul Boghenii Noi (r-nul Ungheni). Un grup mixt de voluntari moldoveni şi italieni vor da viaţă acestui scenariu planificat din timp. În prima parte a zilei, voluntarii „Diaconiei” şi voluntarii italieni vor organiza activităţi pentru copii, iar în a doua jumătate, vor realiza activităţi sociale, ajutând bătrânii în treburi gospodăreşti. Timp de o săptămână, copiilor li se vor propune jocuri în aer liber şi jocuri de interior, activităţi sportive, concursuri, astfel, ei având posibilitatea de a se bucura de o tabără de vară la ei acasă. Nadejda Florea, coordonator de proiect: „Taberele Solidarității  promovează voluntariatul și motivează implicarea tinerilor în viața comunității. Prin intermediul acestui proiect e posibilă coeziunea a două grupuri ce vorbesc...

Continuare

A fost lansat curriculum-ul "Abordarea echilibrată a genului în mass-media"

Lectori  universitari de la mai multe facultăți de jurnalism de la universitățile din țară  au elaborat programe universitare axate pe abordarea genului în mass-media, în cadrul unui proiect implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI). Astfel,  reprezentanţi ai facultăţilor de jurnalism de la Universitatea de Stat din  Moldova, Universitatea Liberă Internaţională, Universitatea de Studii Europene, Universitatea Slavonă și Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi au elaborat 5 curriculum-uri.  Acestea  includ  componente esenţiale care vor ajuta studenţii să înţeleagă cum să  reflecte problematica de gen în materialele de presă, contribuind la pregătirea profesională a viitorilor jurnaliști.  În procesul de elaborare a acestor programe, lectorii au fost susținuți și consultați de către Daniela Terzi–Barbăroșie, expertă în problematica de gen, care spune că includerea  dimensiunii de gen în pregătirea profesională universitară a jurnaliştilor este instrumentul cel mai...

Continuare

ETAPA FINALĂ A CONCURSULUI NAŢIONAL DE BUSINESS PLANURI PENTRU TINERI, ediţia a VIII-a

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) în colaborare cu Junior Chamber International Moldova (JCI Moldova) prin susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali,  a organizat în perioada februarie – iulie 2012 ediţia a VIII-a a Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2012).

Etapa finală a acestui concurs este GALA IDEILOR DE AFACERI, unde vor fi anunțate rezultatele și premiați finaliștii concursului. Cei 19 finaliști vor primi cadouri din partea partenerilor concursului precum și premiile bănești care sunt cele mai așteptate de către participanți.

Pentru prima data în istoria concursului participanții pot primi o suma de bani cuprinsă între 3 și 10 mii EURO, sumă care să le permită să inițieze o afacere. La Gala Ideilor de Afaceri finaliștii vor prezenta succint ideea de afacere cu care au participat la concurs.

La această ediție s-au înregistrat 1366 de tineri cu idei de afaceri, dintre care 324 au fost invitați pentru  interviu. Din cei prezenți la interviu au fost selectate 55 de persoane pentru participarea la cursurile de instruire, care au avut loc pe parcursul a două luni (perioada aprilie-mai 2012).  Susținuți de către traineri și o echipă de mentori - oameni de afaceri și profesioniști din domenii diferite, participanții au ajuns la finală, prezentând planul de afaceri, conform cerințelor concursului.

Din 43 de tineri, care au susțiut cu brio prezentarea planului de afacere, doar 19 vor primi premii bănești, în valoare totala de 81 mii EURO, și cadourile din partea partenerilor concursului.

Scopul acestui concurs este de a promova ideile  tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică  a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă intre 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Concursul este organizat anual începând cu anul 2002, bucurându-se de mare succes în rândul tinerilor cu inițiativă antreprenorială.

Invitații la Gala Ideilor de Afaceri, vor asista la un master class oferit de către compania EVENDA, care va reflecta rolul managementului în dezvoltarea afacerii, ținut de către un profesionist recunoscut din domeniu.

 

Partenerii proiectului

Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA, MOLDCELL SA, BCR Moldova, Academia de Studii Economice din Moldova, EVENDA, Asociația Busenisului European, ODIMM,

Partenerii Media: "KissFM", "Avtoradio", TV 7, "Экономическое обозрение",  "ECOnomist",

Internet: „Simpals”

 

NOTĂ:

Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge 

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea si dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativității tinerilor,  astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

JCI Moldova (camera tinerilor antreprenori) este o organizație non-guvernamentală care face parte din Junior Chamber International (JCI) este o federație mondială de tineri lideri și antreprenori. JCI are ca scop implicarea activă a tinerilor în viața economică, politică și socială a comunitățiilor. Aceasta numără aproximativ 200.000 de membri activi, cu vîrste cuprinse între 18 și 40 de ani, și peste un milion de alumni; fiind prezentă în mai mult de 5000 de comunități locale din peste 100 de țări.

 


aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări sau urmati instructiunile de aici.

Publicitate

Fundraising

Ghid de strangere de fonduri (fundraising)

In principiu, succesul oricarei activitati deriva din doua surse: oameni (cei care o desfasoara si cei care beneficiaza de aceasta) si bani. Aceste surse trebuie foarte bine gestionate, pe baza unor campanii si programe integrate in tactica organizatiei.

Read more

Marketing Nonprofit

Comunicare si vizibilitate

Cu cat un ONG este mai vizibil cu atat va atrage mai multe fonduri si va primi mai mult sprijin din partea comunitatii. Rolul unui PR nu este sa atraga fonduri. Dar un PR priceput poate usura cu mult munca persoanei responsabile cu strangerea de fonduri. Relatiile publice sunt un instrument putern...

Read more

Management Nonprofit

10 moduri de a comunica eficient

Comunicarea eficienta presupune sa transmitem corect un mesaj pe care interlocutorul sa-l inteleaga asa cum trebuie. Comunicarea eficienta ne ajuta sa intelegem mai bine o persoana sau o situatie si ne permite sa rezolvam diferite probleme pe care le intalnim. Desi pare simplu sa comunici, majorita...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google