Stiri

Lansarea paginii web „Alegerile parlamentare în Moldova din 30 noiembrie 2014”

Lansarea paginii web „Alegerile parlamentare în Moldova din 30 noiembrie 2014”

Asociaţia pentru Democraţie Participativă ADEPT, membru constituent al Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte, lansează pagina web dedicată alegerilor parlamentare din 30 noiembrie 2014 – www.alegeri.md. Pagina web oferă cea mai amplă informaţie despre alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014, precum şi despre scrutinele electorale anterioare. În particular, pagina web www.alegeri.md conţine lista concurenţilor electorali, ofertele electorale şi listele candidaților acestora, date statistice despre componența listelor electorale în dependență de vîrstă, gen și localitatea de proviniență a candidaților, declaraţiile şi comunicatele de presă ale concurenţilor electorali, rapoartele de monitorizare ale procesului electoral. De asemenea, pagina este integrată cu portalul www.promis.md unde vizitatorii pot vedea analiza îndeplinirii promisiunilor electorale făcute de partide în 2010 dar și textul promisiunilor din actuala campanie electorală. Pe măsura înregistrării candidaţilor şi desfăşurării campaniei electorale, pe pagina...

Continuare

Monitorizarea documentele publice în vizorul Centrul CONTACT

Monitorizarea documentele publice în vizorul Centrul CONTACT

In perioada 16-17 octombrie, la Chișinău, Centrul CONTACT a organizat trainingul „Monitorizarea documentelor publice". Astfel, 29 de membri ai Coaliţiei pentru Dezvoltare Regională din Republica Moldova s-au expus asupra identificării elementelor de monitorizare a documentelor publice. La întrunire au luat parte lideri ai ONG-urilor, reprezentaţi ai APL- urilor, experți locall. În debutul ședinței, Aleona Veselovscaia coordonatorul programului din partea Centrului CONTACT a declarat că această platformă este o rampă de monitorizare foarte eficientă, care vizează perfecționarea cadrului legal ce reglementează activitatea socio-economică în mediul rural, dar şi pe promovarea şi elaborarea politicilor publice europene orientate spre dezvoltarea economică şi regională a RM. În principal este monitorizată implementarea Strategiei Naţionale de Dezvoltare Regională 2013-2015, dar și Strategia de Dezvoltare a Agriculturii şi Mediului Rural din Moldova 2014-2020. Astfel, s-a mizat pe metodologia, modul...

Continuare

Locuitorii din s. Varnița vor avea un teren autorizat pentru depozitarea deșeurilor

Locuitorii din s. Varnița vor avea un teren autorizat pentru depozitarea deșeurilor

În cadrul celei de-a doua ediţii a programului CIVITA au fost concepute şi dezvoltate o serie de iniţiative comunitare, menite să sporească implicarea femeilor din localităţile rurale în viaţa socio-politică. Un asemenea proiect a fost dezvoltat în satul Varniţa, r-ul Anenii Noi, și de către Svetlana Budiştean, participantă în cea de-a doua ediție a Programului CIVITA. „În satul nostru nu aveam un teren autorizat îngrădit pentru a depozita deșeurile menajere și animaliere. Locuitorii aruncau gunoiul în spații improvizate, neautorizate, sporind gradul de poluare a apelor, solului și aerului”, povestește Svetlana Budiștean. Ținând cont de această problemă, beneficiara Programului CIVITA și-a propus să construiască și să amenajeze o platformă de depozitare a deșeurilor menajere. Pentru a-și îndeplini scopul, au fost propuse spre realizare mai multe lucrări, precum: amenajarea canalului de scurgere a...

Continuare

Liceenii din Nisporeni au beneficiat de o lecție de consum media

Liceenii din Nisporeni au beneficiat de o lecție de consum media

Lecțiile de educație mediatică organizate de Centrul pentru Jurnalism Independent au continuat la Nisporeni, unde, pe 16 octombrie, 27 de elevi de la Liceul Teoretic ”Boris Cazacu” au participat la o oră de consum media, moderată de jurnalista de la Radio Europa Liberă, Liliana Barbăroșie.  “Produsul media, la fel ca un produs alimentar, dacă nu respectă anumite reguli și norme ale calității poate fi extrem de nociv pentru consumatori. Propaganda media se realizează frecvent prin încălcarea unor reguli jurnalistice, iar în Moldova, din păcate, multe televiziuni aparțin în prezent anumitor oameni politici care încearcă astfel să câștige adepți electorali”, le-a explicat liceenilor L. Barbăroșie. Printre criteriile pe care o știre trebuie să le respecte, jurnalista a accentuat regula celor două surse, mai ales în cazul materialelor de conflict, care neapărat trebuie să arate...

Continuare

Acțiuni de promovare a managementului durabil al resurselor de apă în sudul Moldovei realizate de CNM

Acțiuni de promovare a managementului durabil al resurselor de apă în sudul Moldovei realizate de CNM

În perioada 8-9 octombrie 2014, Centrul Național de Mediu a desfășurat în raionul Cantemir o serie de acțiuni menite să contribuie la promovarea managementului durabil a resurselor de apă în partea de sud a Republicii Moldova Moldovei. Astfel la data de 8 octombrie în incinta Consiliului Raional Cantemir a avut loc ședința de constituire a Consiliului de Bazin Tigheci. La ședință au fost prezenți reprezentanți ai autorităților publice locale din satele amplasate în bazinul rîului Tigheci, ÎM „Apa –Canal” Cantemir, reprezentanți ai Inspecției Ecologice Cantemir, reprezentanți ai Centrului de Sănătate Publică Cantemir, ONG-uri din regiune și alte părți interesate. În cadrul ședinței a fost prezentat raportul privind situația ecologică în bazinul râului Tigheci, care a fost elaborat în perioada mai septembrie 2014 de către Centrul Național de Mediu. Autorul raportului, Mihai...

Continuare

ETAPA FINALĂ A CONCURSULUI NAŢIONAL DE BUSINESS PLANURI PENTRU TINERI, ediţia a VIII-a

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) în colaborare cu Junior Chamber International Moldova (JCI Moldova) prin susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali,  a organizat în perioada februarie – iulie 2012 ediţia a VIII-a a Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2012).

Etapa finală a acestui concurs este GALA IDEILOR DE AFACERI, unde vor fi anunțate rezultatele și premiați finaliștii concursului. Cei 19 finaliști vor primi cadouri din partea partenerilor concursului precum și premiile bănești care sunt cele mai așteptate de către participanți.

Pentru prima data în istoria concursului participanții pot primi o suma de bani cuprinsă între 3 și 10 mii EURO, sumă care să le permită să inițieze o afacere. La Gala Ideilor de Afaceri finaliștii vor prezenta succint ideea de afacere cu care au participat la concurs.

La această ediție s-au înregistrat 1366 de tineri cu idei de afaceri, dintre care 324 au fost invitați pentru  interviu. Din cei prezenți la interviu au fost selectate 55 de persoane pentru participarea la cursurile de instruire, care au avut loc pe parcursul a două luni (perioada aprilie-mai 2012).  Susținuți de către traineri și o echipă de mentori - oameni de afaceri și profesioniști din domenii diferite, participanții au ajuns la finală, prezentând planul de afaceri, conform cerințelor concursului.

Din 43 de tineri, care au susțiut cu brio prezentarea planului de afacere, doar 19 vor primi premii bănești, în valoare totala de 81 mii EURO, și cadourile din partea partenerilor concursului.

Scopul acestui concurs este de a promova ideile  tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică  a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă intre 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Concursul este organizat anual începând cu anul 2002, bucurându-se de mare succes în rândul tinerilor cu inițiativă antreprenorială.

Invitații la Gala Ideilor de Afaceri, vor asista la un master class oferit de către compania EVENDA, care va reflecta rolul managementului în dezvoltarea afacerii, ținut de către un profesionist recunoscut din domeniu.

 

Partenerii proiectului

Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA, MOLDCELL SA, BCR Moldova, Academia de Studii Economice din Moldova, EVENDA, Asociația Busenisului European, ODIMM,

Partenerii Media: "KissFM", "Avtoradio", TV 7, "Экономическое обозрение",  "ECOnomist",

Internet: „Simpals”

 

NOTĂ:

Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge 

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea si dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativității tinerilor,  astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

JCI Moldova (camera tinerilor antreprenori) este o organizație non-guvernamentală care face parte din Junior Chamber International (JCI) este o federație mondială de tineri lideri și antreprenori. JCI are ca scop implicarea activă a tinerilor în viața economică, politică și socială a comunitățiilor. Aceasta numără aproximativ 200.000 de membri activi, cu vîrste cuprinse între 18 și 40 de ani, și peste un milion de alumni; fiind prezentă în mai mult de 5000 de comunități locale din peste 100 de țări.

 


Nu uitați să recomandați și șă distribuiți acest articol prietenilor!

aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

 

 

 

 

Fundraising

Ghid pentru colectarea fondurilor

Ghid pentru colectarea fondurilor

"Ajutati-ne sa inmultim banii!" Aceasta este doleanta pe care noi, cei de la Societatea Organizatiilor Non-profit, o auzim cel mai des. Noi primim o multime de apeluri pe zi de la membrii Organizatiilor Non-profit, care considera ca daca noi le vom oferi "cheia" pentru cresterea fondurilor, totul va...

Read more

Marketing Nonprofit

Mituri si realitati in comunicarea dintre ONG-uri si mass-media

Se aud mult prea multe organizatii neguvernamentale acuzand fie lipsa ziaristilor de la evenimentele lor, fie lipsa de interes a mass media fata de subiectele care se doresc mediatizate, in ciuda faptului ca, spun organizatiile, ele dezvolta si incearca sa promoveze programe deosebit de ...

Read more

Management Nonprofit

Ce este comunicatul de presa? de Ina Gutium

Ce este comunicatul de presa? Comunicatul de presa este o declaratie publica oferita mijloacelor de informare in masa pentru a fi publicata/ transmisa daca acestea o doresc. Jurnalistii primesc de obicei mai multe comunicate de presa decit pot folosi sau chiar citi. Iata de ce comunicatul de...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google