Stiri

Raportul nr. 4 al Efortului de Monitorizare Promo-LEX: Suspiciunile de finanțare netransparentă a campaniei electorale persistă

Asociația Promo-LEX a lansat Raportul nr. 4 al Efortului de Monitorizare a Alegerilor Parlamentare din 30 noiembrie 2014. „Societatea civilă a avut dreptate atunci când a insistat pe necesitatea schimbării regulilor de finanțare a campaniilor electorale. Tăinuirea veniturilor şi cheltuielilor suportate de către concurenții electorali – cea mai gravă defecțiune a campaniei electorale pentru Alegerile Parlamentare din 30 noiembrie 2014.", a declarat Pavel Postica, Șeful Efortului de Monitorizare Promo-LEX. În perioada monitorizată s-a constatat că 1177 cetățeni au contribuit la fondurile de campanie cu 57 674 934 lei, atingând doar 53,34% din plafonul fixat de CEC. 21 concurenți electorali au raportat veniturile și cheltuielile la CEC;8 concurenți electorali au fost avertizați de CEC cu privire la încălcarea procedurii de depunere a rapoartelor financiare;96,62% din cheltuieli raportate au fost pentru publicitate;doar 3 concurenți...

Continuare

Club de Presă CJI: Abordarea tematicii europene de către jurnaliștii din Moldova

Un nou Club de Presă organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent s-a desfășurat pe data de 26 noiembrie. Întâlnirea a pus în discuție rolul presei în promovarea valorilor europene și a procesului de integrare în UE a Republicii Moldova, fiind organizată cu suportul Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), în cadrul proiectului FHI 360 „Parteneriate pentru o Societate Civilă Durabilă în Moldova”. Evenimentul a fost moderat de jurnalista postului Radio Chișinău, Natalia Enache, care a remarcat actualitatea subiectului, precum și faptul că presei îi revine un rol important în informarea societății despre tot ce reprezintă Uniunea Europeană. Referindu-se la  o recentă vizită de studiu pe care a efectuat-o în Cehia, jurnalista a precizat faptul că în toate țările care au devenit deja membre ale UE presa și-a asumat într-o anumită etapă...

Continuare

Galeria de fotografii "Indiferența susține violența”

Galeria de fotografii "Indiferența susține violența”

În perioada 24 noiembrie – 10 decembrie, în scuarul monumentului Ștefan cel Mare și Sfânt vă invităm să vedeți Galeria de fotografii “Indiferența susține violența”, realizată de Asociația Promo-LEX, fotograf Octavian Bâlea. Pentru al treilea an consecutiv Asociația Promo-LEX desfășoară campanii de informare și sensibilizare a opiniei publice privind necesitatea prevenirii și combaterii fenomenului violenței în familie în Republica Moldova. “În campania din acest an am decis să venim cu o galerie de fotografii care să cuprindă atât imagini cât și mesaje puternice. Ne dorim ca acest poze să contribuie la conștientizarea faptului că violența în familie nu este o problemă privată, ci este o problemă a noastră a tuturor. De asemenea, îndemnul nostru către toți cetățenii este de a nu tolera violența în familie și de a sesiza autoritățile competente privind...

Continuare

UE a investit peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului

UE a investit peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului

Uniunea Europeană a investit în ultimii doi ani peste 1,3 milioane euro în iniţiative comune ale societăţii civile de pe ambele maluri ale Nistrului, contribuind astfel la îmbunătăţirea vieţii a peste 14 mii de oameni. Datele au fost prezentate în cadrul celei mai mari Conferinţe de până acum a ONG-urilor de pe ambele maluri ale Nistrului, organizate de Programul UE și PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”. Peste 90 de reprezentanţi ai sectorului neguvernamental de pe ambele maluri s-au întâlnit în localitatea Vadul-lui-Vodă și au făcut publice rezultatele obţinute împreună în 15 domenii-cheie, vorbind despre lecţiile învăţate și bunele practici obținute pe parcursul a doi ani de activitate.  Programul UE și PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii” este implementat în perioada 2012-2015, cu un buget total de 12 milioane euro. Pe lângă proiectele de dezvoltare a societăţii civile, programul sprijină financiar și...

Continuare

LeaderSHE în vizită la Incubatorul de Afaceri din Ştefan Vodă

LeaderSHE în vizită la Incubatorul de Afaceri din Ştefan Vodă

Pe 22 noiembrie a.c. echipa de tinere de la LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy au fost invitate în cadrul Incubatorului de Afaceri din raionul Ştefan Vodă. Cele 30 de participante au vizitat câteva afaceri care sunt găzduite de sediul Incubatorului din Ştefan Vodă. Doamna Tatiana Cuclenco, manager interimar a povestit despre istoria de succes al acestui proiect dar şi despre rezultatele frumoase care sunt un pas mare pentru economia raionului. Susţinătorii proiectului sunt Uniunea European, Consiliul Raional Ştefan Vodă, ODIMM, Corpul Păcii, Entranse şi Ministerul Economiei al RM. A fost inaugurat pe data de 12 aprilie 2011 iar până în prezent 63 de persoane au un loc de muncă aici. În jur de 80 de afaceri au fost înaintate spre concurs şi doar 13 au fost au fost puse în aplicare. La...

Continuare

ETAPA FINALĂ A CONCURSULUI NAŢIONAL DE BUSINESS PLANURI PENTRU TINERI, ediţia a VIII-a

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) în colaborare cu Junior Chamber International Moldova (JCI Moldova) prin susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali,  a organizat în perioada februarie – iulie 2012 ediţia a VIII-a a Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2012).

Etapa finală a acestui concurs este GALA IDEILOR DE AFACERI, unde vor fi anunțate rezultatele și premiați finaliștii concursului. Cei 19 finaliști vor primi cadouri din partea partenerilor concursului precum și premiile bănești care sunt cele mai așteptate de către participanți.

Pentru prima data în istoria concursului participanții pot primi o suma de bani cuprinsă între 3 și 10 mii EURO, sumă care să le permită să inițieze o afacere. La Gala Ideilor de Afaceri finaliștii vor prezenta succint ideea de afacere cu care au participat la concurs.

La această ediție s-au înregistrat 1366 de tineri cu idei de afaceri, dintre care 324 au fost invitați pentru  interviu. Din cei prezenți la interviu au fost selectate 55 de persoane pentru participarea la cursurile de instruire, care au avut loc pe parcursul a două luni (perioada aprilie-mai 2012).  Susținuți de către traineri și o echipă de mentori - oameni de afaceri și profesioniști din domenii diferite, participanții au ajuns la finală, prezentând planul de afaceri, conform cerințelor concursului.

Din 43 de tineri, care au susțiut cu brio prezentarea planului de afacere, doar 19 vor primi premii bănești, în valoare totala de 81 mii EURO, și cadourile din partea partenerilor concursului.

Scopul acestui concurs este de a promova ideile  tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică  a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă intre 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Concursul este organizat anual începând cu anul 2002, bucurându-se de mare succes în rândul tinerilor cu inițiativă antreprenorială.

Invitații la Gala Ideilor de Afaceri, vor asista la un master class oferit de către compania EVENDA, care va reflecta rolul managementului în dezvoltarea afacerii, ținut de către un profesionist recunoscut din domeniu.

 

Partenerii proiectului

Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA, MOLDCELL SA, BCR Moldova, Academia de Studii Economice din Moldova, EVENDA, Asociația Busenisului European, ODIMM,

Partenerii Media: "KissFM", "Avtoradio", TV 7, "Экономическое обозрение",  "ECOnomist",

Internet: „Simpals”

 

NOTĂ:

Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge 

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea si dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativității tinerilor,  astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

JCI Moldova (camera tinerilor antreprenori) este o organizație non-guvernamentală care face parte din Junior Chamber International (JCI) este o federație mondială de tineri lideri și antreprenori. JCI are ca scop implicarea activă a tinerilor în viața economică, politică și socială a comunitățiilor. Aceasta numără aproximativ 200.000 de membri activi, cu vîrste cuprinse între 18 și 40 de ani, și peste un milion de alumni; fiind prezentă în mai mult de 5000 de comunități locale din peste 100 de țări.

 


Nu uitați să recomandați acest articol prietenilor!

Ajutați să promovăm portalul, includeți un banner pe site-urile voastre!

 

Recomandari din ultima luna:

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

 

 

 

 

Fundraising

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Desi marketingul direct este destul de rar asociat domeniului cauzelor sociale, o parte considerabila a activitatilor de marketing social utilizeaza instrumentele marketingului direct. Si acest lucru este justificat de faptul ca unul din obiectivele marketingului cauzelor sociale este acela de a str...

Read more

Marketing Nonprofit

Imaginea- capital valoros pentru organizatii. Constructia imaginii

In prezent, imaginea unei organizatii tinde sa capete din de in ce mai multa importanta. Practic, astazi putem vorbi de construirea unei imagini in orice domeniu si la orice nivel, incepand de la imaginea unui individ (felul in care acesta este perceput de familie sau de diferitele grupuri ...

Read more

Management Nonprofit

Gaseste activitatea care ti se potriveste

1. Depinde de tine sa gasesti activitatea care ti se potriveste Oriunde te-ai afla, numarul activitatilor in care ai putea sa te implici in calitate de voluntar este aproape nelimitat. Nu este o exagerare sa spunem ca este cate ceva de facut pentru toata lumea! Depinde doar de tine sa explor...

Read more

Promo

CIVIC.MD pe Facebook

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google