Stiri

Prinde gustul muzicii bune la primul Festival Etno-Balcanic din Republica Moldova

Prinde gustul muzicii bune la primul Festival Etno-Balcanic din Republica Moldova

Festivalul Etno-Balcanic, organizat în perioada 16-17 august, va aduce la Complexul Etno-Cultural VATRA interpreți și trupe de muzică etno și balcanică apreciate în întreaga Europă. Printre invitați se numără Subcarpați, Argatu’ și Fanfara Zece Prăjini (Shukar) din România. Subcarpați este o trupă bucureșteană care amestecă elemente din muzica folclorică românească cu muzica electronică și hip-hop-ul. Este pentru prima dată când trupa va participa la un open air în Republica Moldova. Despre fanfara Zece Prăjini sau Shukar din România s-a auzit în multe țări ale lumii. Membrii formației, promovați de artistul român Ovidiu Lipan Țăndărică și-au înnebunit ascultătorii cu trompetele și tromboanele lor, promovând muzica cu tonalități balcanice. „Folclorul românesc nu a murit!”, așa îi place lui Argatu’ să spună. Acesta a ajuns să fie cunoscut datorită frumoasei colaborări cu trupa Subcarpați. Este cel...

Continuare

Publicații noi la CJI: "Egalitatea genului: stereotip și adevăr"

Publicații noi la CJI: "Egalitatea genului: stereotip și adevăr"

Centrul pentru  Jurnalism Independent (CJI) a prezentat astăzi publicația "Egalitatea genului: stereotip și adevăr", editată în cadrul proiectului „Schimbarea percepţiei femeii în societate prin intermediul mass-media". Publicația reprezintă o culegere de articole realizate de 13 jurnaliști din presa scrisă, radio, televiziune, online, reprezentanți ai instituțiilor de presă naționale și locale. Jurnaliștii au fost inițiați în domeniul egalității de gen în cadrul a două programe de instruire organizate de CJI, fiind ulterior încurajați să identifice și să realizeze subiecte convingătoare care să abordeze cu profesionalism şi bună-credinţă această tematică și  anumite atitudini discriminatorii înrădăcinate în societate ce țin de bărbați și femei. Culegerea încununează efortul comun al  jurnaliștilor care au fost interesați de tematica de gender și au optat pentru promovarea egalității de gen în materiale jurnalistice, pentru eliminarea stereotipurilor ce încurajează discrepanța de...

Continuare

A apărut Ghidul pentru media ”Reflectarea subiectului suicidului în presă” (versiunea electronică)

A apărut Ghidul pentru media ”Reflectarea subiectului  suicidului în presă” (versiunea electronică)

Instrumentul nr. 1 în lupta pentru prevenirea suicidului!   Statistica internațională sugerează că în cazul reflectării corecte a subiectului în presă, rata suicidelor scade cu pînă la 30%. Să prevenim suicidul împreună! AO „Altruism”, cu susţinerea Ambasadei Statelor Unite în Republica Moldova, a elaborat Ghidul pentru media: „Reflectarea subiectului suicidului în presă”. Acest manual destinat lucrătorilor media are scopul de a informa şi aduce la cunoştinţă jurnaliştilor din Republica Moldova principalele practici şi reguli generale de prezentare a subiectului suicidului în mass-media. Ghidul este împărţit în patru părţi. Fiecare dintre acestea prezintă şi oferă informaţii atât despre suicid cât şi despre metodele corecte de prezentare a acestuia în presă. Primul capitol este destinat dezbaterii stereotipurilor despre suicid, precum şi unei înţelegeri mai bune a conceptului de sinucidere. Capitolul doi prezintă principii şi reguli generale de prezentare şi reflectare a cazurilor...

Continuare

Supravegherea de Vecinătate în Republica Moldova: apel către liderii de ONG-uri

Supravegherea de Vecinătate în Republica Moldova: apel către liderii de ONG-uri

Asociaţia Obştească „Eco-Răzeni” continuă să implementeze în Republica Moldova programul Supraveghere de Vecinătate, lansat în martie 2013, realizat în parteneriat cu Inspectoratul General al Poliţiei. Programul este unul nou pentru ţara noastră, însă practica multor ţări, printre care: Estonia, Norvegia, Irlanda, au demonstrat pe parcursul mai multor ani eficienţa acestuia. Rezultatele primului an de activitate în Republica Moldova a dovedit că programul este un model econom şi eficient, bazat pe sentimentul de solidaritate comunitară şi ajutor reciproc. Programul prevede implicarea cetăţenilor pentru a contribui la prevenirea şi diminuarea numărului de infracţiuni, sporirea cooperării între autorităţi şi comunitate, creşterea încrederii între vecini pentru a asigura un mediu normal de viaţă fără crime şi să reducă sentimentul de frică faţă de criminalitate. Este orientat spre a ajuta cetăţenii să-şi asigure protecţia membrilor familiei, vecinilor...

Continuare

Avocatul Vladimir Palamarciuc le-a prezentat cursanților Academiei Leaders for Justice cele mai bune norme etice din profesia juridică

Avocatul Vladimir Palamarciuc le-a prezentat cursanților Academiei Leaders for Justice cele mai bune norme etice din profesia juridică

Chișinău, 22 iulie 2014:  Sâmbătă, la Biblioteca B.P. Hasdeu, cei 20 de cursanți ai Academiei Leaders for Justice au învățat tot ce trebuie să știe despre profesia de avocat și normele etice necesare pentru conturarea unei bune reputații juridice a profesioniștilor din domeniu, de la avocatul Vladimir Palamarciuc. "La seminarul la care am participat, am prezentat tematica dedicată profesiei de avocat. În mod special au fost evidențiate aspectele funcționale ale avocaturii și reglementările privind etica profesională, atât în cadrul sistemului din Republica Moldova, cât și cel din SUA (Experiența Baroului Statului New Mexico). În a doua parte a seminarului au fost prezentate aspectele științifico-practice cu privire la interpretarea contractelor, nulitatea actului juridic civil și reglementările privind dinamica raporturilor juridico-civile în sistemul de drept din Moldova și tendințele reglementărilor la nivel european...

Continuare

ETAPA FINALĂ A CONCURSULUI NAŢIONAL DE BUSINESS PLANURI PENTRU TINERI, ediţia a VIII-a

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) în colaborare cu Junior Chamber International Moldova (JCI Moldova) prin susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali,  a organizat în perioada februarie – iulie 2012 ediţia a VIII-a a Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2012).

Etapa finală a acestui concurs este GALA IDEILOR DE AFACERI, unde vor fi anunțate rezultatele și premiați finaliștii concursului. Cei 19 finaliști vor primi cadouri din partea partenerilor concursului precum și premiile bănești care sunt cele mai așteptate de către participanți.

Pentru prima data în istoria concursului participanții pot primi o suma de bani cuprinsă între 3 și 10 mii EURO, sumă care să le permită să inițieze o afacere. La Gala Ideilor de Afaceri finaliștii vor prezenta succint ideea de afacere cu care au participat la concurs.

La această ediție s-au înregistrat 1366 de tineri cu idei de afaceri, dintre care 324 au fost invitați pentru  interviu. Din cei prezenți la interviu au fost selectate 55 de persoane pentru participarea la cursurile de instruire, care au avut loc pe parcursul a două luni (perioada aprilie-mai 2012).  Susținuți de către traineri și o echipă de mentori - oameni de afaceri și profesioniști din domenii diferite, participanții au ajuns la finală, prezentând planul de afaceri, conform cerințelor concursului.

Din 43 de tineri, care au susțiut cu brio prezentarea planului de afacere, doar 19 vor primi premii bănești, în valoare totala de 81 mii EURO, și cadourile din partea partenerilor concursului.

Scopul acestui concurs este de a promova ideile  tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică  a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă intre 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Concursul este organizat anual începând cu anul 2002, bucurându-se de mare succes în rândul tinerilor cu inițiativă antreprenorială.

Invitații la Gala Ideilor de Afaceri, vor asista la un master class oferit de către compania EVENDA, care va reflecta rolul managementului în dezvoltarea afacerii, ținut de către un profesionist recunoscut din domeniu.

 

Partenerii proiectului

Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA, MOLDCELL SA, BCR Moldova, Academia de Studii Economice din Moldova, EVENDA, Asociația Busenisului European, ODIMM,

Partenerii Media: "KissFM", "Avtoradio", TV 7, "Экономическое обозрение",  "ECOnomist",

Internet: „Simpals”

 

NOTĂ:

Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge 

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea si dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativității tinerilor,  astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

JCI Moldova (camera tinerilor antreprenori) este o organizație non-guvernamentală care face parte din Junior Chamber International (JCI) este o federație mondială de tineri lideri și antreprenori. JCI are ca scop implicarea activă a tinerilor în viața economică, politică și socială a comunitățiilor. Aceasta numără aproximativ 200.000 de membri activi, cu vîrste cuprinse între 18 și 40 de ani, și peste un milion de alumni; fiind prezentă în mai mult de 5000 de comunități locale din peste 100 de țări.

 


aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări sau urmati instructiunile de aici.

Publicitate

Fundraising

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Desi marketingul direct este destul de rar asociat domeniului cauzelor sociale, o parte considerabila a activitatilor de marketing social utilizeaza instrumentele marketingului direct. Si acest lucru este justificat de faptul ca unul din obiectivele marketingului cauzelor sociale este acela de a str...

Read more

Marketing Nonprofit

Marketing-ul pentru ONG-uri

Intr-o piata aglomerata de idei, este important ca ONG-urile sa-si stabileasca un loc potrivit si bine definit. Desi organizatiile neguvernamentale nu vand produse, ele promoveaza misiunea organizatiei, ideile, programele si serviciile lor. Intr-o lume in care  lumea este suprasaturata cu infor...

Read more

Management Nonprofit

Intr-adevar legea ne impiedica sa construim o structura adecvata a ONG?

Intr-adevar legea ne impiedica sa construim o structura adecvata a ONG?

In sectorul asociativ din tara noastra aspectele ce tin de structura ONG sunt controversate si de fiecare data genereaza multiple semne de intrebare si adesea o rezistenta considerabila la schimbare, chiar din partea celor care ar trebui sa promoveze schimbarea in organizatia obsteasca. Ca sa raspu...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google