Stiri

Cultura bunei vecinătăţi

  Chişinău, 19 august 2014 Pe 20-22 august, Centrul Educaţional PRO DIDACTICA organizează Seminarul-training al cadrelor didactice din instituţiile-pilot din cadrul proiectului „Educaţie interculturală pe ambele maluri ale Nistrului”, implementat în parteneriat cu Centrul de Inovaţii Educaţionale şi Programe Sociale din regiunea transnistreană, cu Institutul Suedez pentru Pace şi Arbitraj şi cu Centrul de Integrare şi Dezvoltare din Ucraina. Proiectul se implementează în perioada 5 mai 2014 – 28 februarie 2015, cu un buget total de 48 de mii dolari SUA şi este realizat cu asistenţa financiară a Uniunii Europene şi PNUD în cadrul Programului „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”.  Scopul proiectului constă în ameliorarea dialogului intercultural şi promovarea diversităţii culturale la nivel local şi regional, prin intermediul cooperării eficiente între instituţiile guvernamentale şi societatea civilă de pe ambele maluri ale râului Nistru...

Continuare

Campania „Ajută clopoţelul să sune pentru fiecare copil” în satul Speia din stânga Nistrului

Campania „Ajută clopoţelul să sune pentru fiecare copil” în satul  Speia din stânga Nistrului

A devenit deja o tradiţie pentru Asociaţia „Filocalia”,  ca în luna august să desfăşoare Campania „Ajută clopoţelul să sune pentru fiecare copil”. Scopul acesteia este de a ajuta cât mai mulţi copii din familii social vulnerabile să meargă la şcoală, asigurându-i cu ghiozdane şi rechizite. Anul acesta, pentru prima dată, campania se va desfăşura şi în stânga Nistrului,  în satul Speia. Din 2013, Asociaţiile „Filocalia” şi „Надежда и будущее” din satul Speia,cu  asistenţa financiară a Uniunii Europene şi PNUD în cadrul Programului „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”, realizează  împreună proiectul „Încredere prin educaţie”. . Din această colaborare s-a născut ideea de a include şi satul Speia în campania „Ajută clopoţelul să sune pentru fiecare copil”. Astfel, copiii beneficiari ai proiectului, precum şi echipa de voluntari din  Speia, cu sprijinul voluntarilor...

Continuare

„Ograda Noastra” ONG a dat startul procesului de împuternicire a comunităților etnice din Republica Moldova

„Ograda Noastra” ONG a dat startul procesului de împuternicire a comunităților etnice din Republica Moldova

În perioada lunii iulie 2014 echipa „Ograda Noastra” ONG a vizitat 15 comunități din 7 raioane ale Republicii Moldova din nord, centru și sud (raioanele Drochia, Rîșcani, Edineț, Hîncești, Taraclia, Cahul și UTA Găgăuzia) avînd ca scop crearea grupurilor de inițiativă în comunitățile implicate în proiect. În urma acestor vizite și întîlniri cu reprezentanții autorităților publice locale locuitorii activi ai comunităților și persoanele interesate s-a reușit formarea unor nuclee ce vor urma sa genereze procesele participative din comunitate. Astfel circa 100 de persoane, reprezentanți ai grupurilor etnice ale Republicii (bulgari, cehi, găgăuzi, romi și ucraineni) vor face primii pași spre împuternicirea comunităților etnice din Moldova. Inițiativa dată urmărește ca scop întărirea capacităților minorităților etnice din Republica Moldova să pledeze pentru a-și îmbunătăți situația socială, economică și politică la nivel local și național...

Continuare

Spatiu pentru Organizarea Trainingurilor si Schimburilor de Tineret in Centrul Chisinaului - FORUM Moldova

Spatiu pentru Organizarea Trainingurilor si Schimburilor de Tineret in Centrul Chisinaului - FORUM Moldova

FORUM Moldova Center & Hostel anunta deschiderea unui spatiu modern, perfect pentru gazduirea proiectelor educationale in centrul Chisinaului, pe strada Bucuresti 77-5 (vis-a-vis de Ambasada Romaniei).    FORUM dispune de spatiul si echipamentul necesar pentru gazduirea trainingurilor, seminarelor, conferintelor, si schimburilor de tineret cu o capacitate maxima de 45 persoane. La FORUM poti organiza evenimente de o singura zi cat si de durata, la un pret foarte accesibil.   Gama serviciilor oferite: Spatiu training interior Spatiu training exterior Echipament tehnic (proiector, flipchart, etc.) Cazarea participantilor Catering & pauza de cafea  Intalnirea si transferul participantilor Organizarea tururilor prin tara   Pentru a vedea intreg spectrul de servicii, puteti vizita pagina FORUM Moldova Center & Hostel www.forum-moldova-host.com.     Va dorim o zi frumoasa!  FORUM Moldova Center & Hostel  www.forum-moldova-host.com Email: [email protected] Tel.: +(373) 79-515-464 str. Bucuresti 77-5, Chisinau          

Continuare

Organizațiile neo-naziste – o amenințare pentru Republica Moldova

Scrisoare deschisă către șefii din MAI, SIS, Procuratura Generală Ministrului Afacerilor Interne, Dorin RECEAN, Directorului Serviciului de Informații și Securitate, Mihai BALAN, Procurorului General al Rep.Moldova, Corneliu GURIN Organizațiile neo-naziste – o amenințare pentru Republica Moldova Subsemnații, membri și simpatizanți ai Asociației Hyde Park, vă atragem atenția asupra problemei ce ține de organizațiile neo-naziste, care, în ultimul timp, se manifestă tot mai agresiv în spațiul public moldav și pe internet. Am semnalat în mod repetat la MAI și Procuratura Generală o serie de reportaje video, fotografii și texte penale, difuzate pe Internet (în special pe siturile rusești, dar și pe rețelele de socializare), care mărturisesc despre fapte și vorbe de ură evident ilicite, dar răspunsurile primite de la aceste instituții sunt formale, iresponsabile. Pînă în prezent avem doar o ordonanță de procuror, prin care se refuză urmărirea penală și știre...

Continuare

ETAPA FINALĂ A CONCURSULUI NAŢIONAL DE BUSINESS PLANURI PENTRU TINERI, ediţia a VIII-a

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) în colaborare cu Junior Chamber International Moldova (JCI Moldova) prin susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali,  a organizat în perioada februarie – iulie 2012 ediţia a VIII-a a Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2012).

Etapa finală a acestui concurs este GALA IDEILOR DE AFACERI, unde vor fi anunțate rezultatele și premiați finaliștii concursului. Cei 19 finaliști vor primi cadouri din partea partenerilor concursului precum și premiile bănești care sunt cele mai așteptate de către participanți.

Pentru prima data în istoria concursului participanții pot primi o suma de bani cuprinsă între 3 și 10 mii EURO, sumă care să le permită să inițieze o afacere. La Gala Ideilor de Afaceri finaliștii vor prezenta succint ideea de afacere cu care au participat la concurs.

La această ediție s-au înregistrat 1366 de tineri cu idei de afaceri, dintre care 324 au fost invitați pentru  interviu. Din cei prezenți la interviu au fost selectate 55 de persoane pentru participarea la cursurile de instruire, care au avut loc pe parcursul a două luni (perioada aprilie-mai 2012).  Susținuți de către traineri și o echipă de mentori - oameni de afaceri și profesioniști din domenii diferite, participanții au ajuns la finală, prezentând planul de afaceri, conform cerințelor concursului.

Din 43 de tineri, care au susțiut cu brio prezentarea planului de afacere, doar 19 vor primi premii bănești, în valoare totala de 81 mii EURO, și cadourile din partea partenerilor concursului.

Scopul acestui concurs este de a promova ideile  tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică  a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă intre 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Concursul este organizat anual începând cu anul 2002, bucurându-se de mare succes în rândul tinerilor cu inițiativă antreprenorială.

Invitații la Gala Ideilor de Afaceri, vor asista la un master class oferit de către compania EVENDA, care va reflecta rolul managementului în dezvoltarea afacerii, ținut de către un profesionist recunoscut din domeniu.

 

Partenerii proiectului

Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA, MOLDCELL SA, BCR Moldova, Academia de Studii Economice din Moldova, EVENDA, Asociația Busenisului European, ODIMM,

Partenerii Media: "KissFM", "Avtoradio", TV 7, "Экономическое обозрение",  "ECOnomist",

Internet: „Simpals”

 

NOTĂ:

Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge 

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea si dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativității tinerilor,  astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

JCI Moldova (camera tinerilor antreprenori) este o organizație non-guvernamentală care face parte din Junior Chamber International (JCI) este o federație mondială de tineri lideri și antreprenori. JCI are ca scop implicarea activă a tinerilor în viața economică, politică și socială a comunitățiilor. Aceasta numără aproximativ 200.000 de membri activi, cu vîrste cuprinse între 18 și 40 de ani, și peste un milion de alumni; fiind prezentă în mai mult de 5000 de comunități locale din peste 100 de țări.

 


aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări sau urmati instructiunile de aici.

Fundraising

Ghid de strangere de fonduri (fundraising)

In principiu, succesul oricarei activitati deriva din doua surse: oameni (cei care o desfasoara si cei care beneficiaza de aceasta) si bani. Aceste surse trebuie foarte bine gestionate, pe baza unor campanii si programe integrate in tactica organizatiei.

Read more

Marketing Nonprofit

Materiale pentru kit-ul media: 10 pasi esentiali in redactarea biografiilor

Sunt multe situatiile in care in kit-ul media, printre ceelalte materiale pe care le vom da presei, este necesar sa includem si o biografie. Ce facem in acest caz? Luam pur si simplu CV-ul persoanei pentru care redactam materialul si il copiem, eventual intr-o alta forma? In nici un caz da...

Read more

Management Nonprofit

Masurarea impactului campaniilor de comunicare

Prezentare sustinuta de Laura Bohantov, Coordonator PR la IDIS “Viitorul”, in cadrul atelierului “Strategia de comunicare: Elemente-cheie”,  proiectul “Asigurarea vizibilitatii ONG-urilor specializate in domeniul drepturilor omului prin comunicare”, implementat de Asociatia Specialistilor in Relatii...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google