Căutare

Știri

La Cahul a fost creat Clubul Tinerilor EuroPromotori

La începutul lunii martie a.c. 20 de tineri din r. Cahul au fost selectaţi ca membri ai Clubului Tinerilor EuroPromotori.  Clubul este creat în cadrul proiectului „Uniunea Europeană mai aproape de cetăţenii R. Moldova”, implementat de A.O. “Perspectiva” din or. Cahul. Timp de un an, membrii cl...

Continuare

Interviuri

Lucy Jones - consultant cu experiență în domeniul colectării de fonduri de la Uniunea Europeană

Lucy Jones - consultant cu experiență în domeniul colectării de fonduri de la Uniunea Europeană

Cum poate o organizație să colecteze eficient fonduri, fără să aibă bani? Există o strategie anumită care poate fi utilizată cu succes de fiecare dată? Există anumite cărți sau resurse online utile despre colectarea de fonduri?  Programul USAID de Consolidare a Instituțiilor Statului de Drep...

Continuare

Crucea Roşie din Moldova cere organizaţiilor şi instituţiilor din ţară să nu îi folosească simbolurile

Societatea Crucea Roşie din Republica Moldova cere organizaţiilor şi instituţiilor din ţară să nu îi folosească abuziv simbolica – o cruce roşie pe fundal alb, care reprezintă inversarea culorilor de pe drapelul Elveţiei.

Luni, în cadrul unei conferinţe de presă la Agenţia „INFOTAG”, directorul executiv al Crucii Roşii din Moldova, Vasile Cernenchi, a amintit că potrivit Legii cu privire la folosirea Crucii Roşii, adoptată de autorităţile moldoveneşti în anul 1999, este interzisă folosirea simbolicii Crucii Roşii, fără acordul acesteia.

„Totodată, statul este obligat să intervină atunci când nu se respectă legislaţia. Spre regret, acest lucru nu se întâmplă, iar unele organizaţii folosesc abuziv simbolica noastră. Printre acestea se numără, în special, farmaciile şi instituţiile sanitare. Dacă în Chişinău, situaţia la acest capitol s-a mai ameliorat în ultimul timp, atunci în localităţile rurale situaţia este mai gravă. Cel mai trist este că cei care folosesc abuziv simbolica noastră nu văd în aceasta nicio încălcare.  Emblema Crucii Roşii a fost adoptată ca semn distinctiv în anul 1863 pentru a evidenţia societăţile care asistau soldaţii răniţi în lupte, este un simbol care conferă protecţie şi acordă ajutor gratuit în diverse situaţii, cum ar fi războiul, calamităţi naturale, etc. În cazul în care emblema este folosită abuziv de către alte organizaţii, atunci în situaţii de război, de exemplu, oamenii nu percep simbolul Crucii Roşii aşa cum trebuie – adică drept o organizaţie care conferă protecţie şi ajutor medical gratuit”, a spus directorul Crucii Roşii Moldova, specificând că „instituţiile medicale au simbolica lor – cupa cu şarpele”.

Potrivit Vasile Cernenchi, în Moldova există organizaţii care folosesc abuziv şi imitaţii ale Cruşii Roşii, ceea ce de asemenea, este interzis de legislaţie. „De exemplu, „Medici fără frontiere” au drept simbol un hulub care aminteşte mai degrabă de Crucea Roşie, decât de un hulub. De asemenea, Societatea „Caritas” foloseşte o imitaţie a Crucii Roşii, deşi aceasta ni s-a adresat pentru a le oferi acest drept”, a spus Cernenchi.

Referindu-se la acţiunile pe care le desfăşoară în Moldova Crucea Roşie, Vasile Cernenchi, a menţionat că în special este vorba despre acordarea ajutoarelor în cazul inundaţilor, gerurilor, secetei, organizarea cantinelor pentru persoanele socialmente vulnerabile  şi desfăşurarea programelor de sănătate.

„De exemplu, în urma inundaţiilor din 2010, Crucea Roşie a acordat ajutoare umanitare pentru 8 mii de beneficiari, în valoare de 146 mii de euro, iar în urma gerurilor din iarna anului 2012, peste 1000 de familii au primit ajutoare de 1,4 mil. de lei. De asemenea, Crucea Roşie a investit peste 2 mil. de lei în deschiderea cantinelor de binefacere în perioada anilor 2008-2011, iar în consecinţă 8289 de persoane au avut posibilitatea să se alimenteze”, a mai informat Vasile Cernenchi.

 

http://www.infotag.md/


Nu uitați să recomandați acest articol prietenilor utilizând butonul de sub titlul articolului!

Fundraising

Cum poti face o campanie de fundraising de succes

United Way Romania finanteaza anual zeci de ONG-uri, prin fonduri obtinute integral din campanii de fundraising. Presedintele organizatiei vorbeste despre ce inseamna o campanie de fundraising de succes. Din punctul meu de vedere, actiunea de strangerea de fonduri trebuie gandita ca un business. Ba...

Read more

Marketing Nonprofit

Elementele-cheie ale strategiei de comunicare

Prezentare sustinuta de Ludmila Tiganu, specialist comunicare, PNUD Moldova la atelierul “Vizibilitate prin comunicare” din cadrul proiectului “Asigurarea vizibilitatii ONG-urilor specializate in domeniul drepturilor omului prin comunicare”, implementat de Asociatia Specialistilor in Relatii Publ...

Read more

Management Nonprofit

Sfaturi utile: Raportarea catre finantator

La solicitarea multora dintre dvs. dedicam aceasta rubrica unor sfaturi cu privire la raportarea catre finantatori. Atit raportul narativ, cit si cel financiar sint documente foarte importante. Ele constituie un registru a ceea ce ati realizat si ati invatat in cadrul proiectului. De asemenea, a...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica, hostingul pentru sistemul de gestionare a publicitatii este oferit de compania Starnet

Find us on Google+
Google