Stiri

Elevii din școli profesionale și colegii s-au întrunit în cadrul Consiliului Național de pe lângă Ministerul Educației

Elevii din școli profesionale și colegii s-au întrunit în cadrul Consiliului Național de pe lângă Ministerul Educației

22 septembrie, Chișinău – 34 de elevi din colegii și din școli profesionale și de meserii au intrat în componența primului Consiliului Național al Elevilor (CNE) din învățământul mediu de specialitate și secundar profesional de pe lângă Ministerul Educației. În perioada 19-21 septembrie 2014 elevii s-au întrunit în prima lor ședință  în calitate de consilieri. Urmând modelul de succes al CNE din gimnazii și licee, Ministerul Educației, în parteneriat cu Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova (CIDDC), și-a propus să asigure dreptul la opinie și libera exprimare și în cazul elevilor din colegii și școli profesionale și de meserii. Astfel, Ministerul Educației va avea posibilitatea să obțină informații din prima sursă despre problemele cu care se confruntă sistemul educațional. În același timp, CNE constituie o platformă prin...

Continuare

Profesori din trei școli din ţară uniți pentru un scop comun

Profesori din trei școli din ţară uniți pentru un scop comun

Centrul de Resurse și Consultanță „Ograda Noastra” ONG a organizat un schimb de experienţă între profesorii din cele trei școli implicate în proiectul „Educație Plus II”. Evenimentul a avut loc în orașul Chișinău și a găzduit 25 de profesori din Liceul Teoretic „Ion Creangă”, satul Zîrnești, raionul Cahul, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, orașul Hîncești, și Gimnaziul „Gribova”, satul Gribova, raionul Drochia, precum și reprezentantul oficial LED în Moldova dl. Pius Frick. Întîlnirea a permis profesorilor să facă un schimb reciproc de opinii și impresii privind procesul de facilitare a temelor de acasă din anii precedenţi, să identifice mai clar rolul profesorului în acest proces de facilitare, precum și să găsească căi care să motiveze cele trei şcoli să conlucreze asupra ideilor și propunerilor de eficientizare a proiectului. Profesorii prezenţi au menționat...

Continuare

„O școală pentru toți!” – campanie inedită pentru susținerea educației incluzive în Moldova

„O școală pentru toți!” – campanie inedită pentru susținerea educației incluzive în Moldova

19 septembrie 2014 - Alianța ONG-urilor active în domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familiei (APSCF), în colaborare cu Synergetica Eur-Est lansează, pe 24 septembrie, în premieră, campania socială „O școală pentru toți!” Scopul campaniei este de a mări numărul activităților dedicate Educației Incluzive în țara noastră. Cu această ocazie, în perioada aprilie 2014 - martie 2015 se desfășoară activ, proiectul„Dinamizarea Procesului de Educație Incluzivă în Republica Moldova”, finanțat de Civil Society Education Fund, prin Global Campaign for Education și implementat de APSCF. (Detalii proiect: www.aliantacf.md.) „Se dorește creșterea rolului societății civile din Republica Moldova în procesul de susținere a politicilor și practicilor în domeniul Educației Incluzive în concordanță cu obiectivele de dezvoltare ale mileniului”, menționează Liliana Rotaru, director CCF Moldova, membru APSCF. Proiectul „Dinamizarea Procesului de Educație Incluzivă în Republica Moldova”, va culmina, în prima parte a anului 2015, cu „Gala Educației Incluzive” - eveniment în cadrul căruia vor fi premiați profesorii care...

Continuare

A fost lansată Coaliţia pentru Dezvoltare Regională din RM

A fost lansată Coaliţia pentru Dezvoltare Regională din RM

Astăzi la Chişinău, Centrul CONTACT a lansat Coaliţia pentru Dezvoltare Regională din Republicii Moldova. La întrunire au luat parte lideri ai ONG-urilor, reprezentaţi ai APL- urilor, experţi locali, în total 36 de participanţi. În debutul conferinţei Serghei Neicovcen, Director Executiv al Centrului CONTACT a declarat că această platformă devine de astăzi o porta-voce a oamenilor din zonelor de nord, centru şi sud prin care vor putea participa activ la monitorizarea şi perfecţionarea cadrului legal ce reglementează activitatea socio-economică în mediul rural, dar şi pe promovarea şi elaborarea politicilor publice europene orientate spre dezvoltarea economică şi regională a RM. Astfel Coaliţia devine o platformă a societăţii civile pentru monitorizarea documentelor publice ce ţin de dezvoltarea regională a RM. În principal este de vorba de implementarea Strategiei Naţionale de Dezvoltare Regională 2013-2015, dar...

Continuare

Meci caritabil de fotbal pentru sustinerea persoanelor in etate social vulnerabile din Straseni

Meci caritabil de fotbal pentru sustinerea persoanelor in etate social vulnerabile din Straseni

Duminica, 14 septembrie 2014, la orele 10.00, va avea loc un meci caritabil de fotbal pentru sustinerea persoanelor in etate social vulnerabile din r-nul Straseni pe stadionul din satul Galesti, raionul Straseni. Asociatia pentru Educatie "Neoumanist" in parteneriat cu primaria or. Straseni si primaria satului Galesti,  au plăcerea de a invita la acest meci toti doritorii, toti amatorii de fotbal, amatorii de muzica populara si toti cei care doresc sa faca parte din echipa de suporteri. Evenimentul consta in desfasurarea unui meci caritabil de fotbal intre o echipa formata din selectionata AE Neoumanist (donatori si personalul organizatiei) , si alta selectionata din or. Straseni (consilieri si functionari ai primariei or. Straseni). Dupa meciul caritabil, veti fi delectati de muzica artistilor emeriti din Moldova - Maria Srabas, Ricu Voda, Doina Arsenii, Doinita Gherman...

Continuare

Specificul comunicarii ONG-Mass-media

Comunicarea ONG-urilor cu Mass MediaPrezentare sustinuta de Tudor Iascenco, redactor-sef la ziarul Cuvantul, in cadrul atelierului “Vizibilitate prin comunicare”,  proiectul “Asigurarea vizibilitatii ONG-urilor specializate in domeniul drepturilor omului prin comunicare”, implementat de Asociatia Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare in parteneriat cu PNUD Moldova cu sustinerea financiara a Ambasadei SUA la Chisinau.

Dintotdeauna am considerat ca, fiind la ziarul Cuvantul, colaboram foarte bine cu organizatiile  neguvernamentale. Am ramas surprins cand am aflat ca in regiunea Orhei sunt cateva sute de ong-uri, in timp ce noi lucram doar cu 12-15. Am mai aflat ulterior ca multe din ele nu au activitate, insa vom incerca sa ajungem la fiecare din cele care activeaza.  Si asta pentru ca unul din aspectele ziarului este promovarea imaginii organizatiilor neguvernamentale, a activitatilor lor pentru a le face nume.

Orice ziar va fi deschis spre colaborare cu o organizatie neguvernamentala daca aceasta organizatie va intelege necesitatea, gustul conlucrarii cu mass-media, castigul sau din treaba aceasta.   De exemplu, sunt organizatii care nu fac un pas fara sa puna la curent ziarul local: atunci cand castiga un proiect, initiaza planuri sau activitati. De cele mai multe ori, aceste organizatii invita ziaristul, care analizeaza importanta subiectului si decide daca va merge sau nu.  Evident, fiecare material publicat in presa despre organizatia X va contribui la consolidarea imaginii acestei organizatii.  Sunt cazuri cand ziarul nici nu cunoaste la fata reprezentantii organizatiei, insa ii cunoaste deja dupa numarul materialelor primite prin e-mail de la ei, din discutiile la telefon etc.

Ziarele care refuza sa reflecte pe gratis sau din alte motive subiectele legate de ong-uri si problemele pe care le rezolva acestea, au doar de pierdut. Evident ca nu vor publica gratuit anunturi despre un tender desfasurat de organizatie. Dar, publicand materiale despre proiecte si activitati, vor avea de castigat cititorii.  Daca, desigur, este o stire care nu prezinta interes pentru cititori sau prezinta interes doar pentru o persoana oarecare, atunci trebuie de gandit daca trebuie de reacționat.  Pentru ca ziarul lucreaza pentru cititor. Cu cat mai multi cititori, cu atat tirajul e mai mare, respectiv, este mai multa publicitate, fiindca cel care comanda publicitate vrea si efect.  De asta este important intotdeauna sa se mearga de la interesul cititorului. Atunci cand este vorba despre un proiect realizat intr-un sat, de care trebuie sa stie satul, atunci este foarte important. Si, desigur, va fi ridicol sa ceri bani pentru un asemenea lucru. Este foarte important ca reprezentantul ong-ului sa ia initiativa in mainile sale si sa convinga mass-media locala sa plaseze gratuit informatii despre proiecte si activitati, altele decat cele cu tenta publicitara sau anunturi.

Cand este cazul ca organizatiile sa plateasca pentru anumite materiale si cand nu? In primul rand, ziarele consiliilor raionale sunt asigurate financiar din bugetul local, atat cat au nevoie, astfel incat ei pur si simplu nu ar trebui sa ceara bani de la ong-uri.  Pe de alta parte, ziarele consiliilor raionale sunt mereu tendentioase, pun in capul materialului administratia publica locala, evidentiind prezenta la eveniment a presedintelui consiliului raional, mentionand doar pe undeva despre donator sau organizatia care desfasoara evenimentul. De exemplu, ziarul Cuvantul, care este independent,  taxeaza doar anunturile si publicitatea propriu-zisa, iar celelalte materiale sunt plasate gratuit. Mai ales ong-urile din licee, din scoli, institutii de invatamant, care primesc niste banuti pentru o activitate oarecare si nu au bani pentru promovare. De la acestia nu se ia nici un ban. De asemenea, pentru o stire, un interviu, un material propriu-zis intr-un domeniu, realizarea unui proiect , niciodata nu a fost solicitata plata.  De multe ori materiale din ziar dedicate activitatilor ong-urilor pot ocupa si pana la 40% din suprafata ziarului. Totul depinde de evenimentele care au loc, daca jurnaliștii de la ziar pot sa mearga la acest eveniment, precum si de numarul si relevanta informatiilor expediate prin e-mail, la telefon etc.

Conlucrarea intre ONG si mass-media  aduce beneficii ambelor parti: ong-ului pentru ca mediatizeaza anumite probleme, iar ziarul  - prin niste lucruri interesante pentru cititor, pe care le furnizeaza ong-ul. Cititorul este interesat de problemele sociale si vrea sa vada ce se intampla in comunitatea sa, in raion.  ONG-ul isi poate face un nume doar cu  ajutorul mass-media.  Pe de alta parte, este vinovata si mass-media  de proasta relatie cu ong-urile. Pentru ca la toate ong-urile sunt oameni, care ar trebui sa citeasca ziarul local. Si daca nu il citesc, inseamna ca ziarul local nu a ajuns la acesti oameni.

Nu de fiecare data ziarul va plasa stirea trimisa de organizatie sau va plasa doar o parte din informatiile pe care le contine comunicatul de presa. Iar acest lucru este corect. Este recomandabil ca organizatia sa trimita comunicat de presa din care jurnalistul sa se informeze pentru a pregati ulterior un material de presa. Daca, totusi, ziarul a publicat o informatie gresita, organizatia poate sa ceara dezmintire fara a risca sa strice relatia cu respectiva institutie mass-media.  Este ceva normal si deloc suparator sa ceri dezmintire, iar ziarele nu se supara. Evident, atunci cand se comit greseli intentionate, precum si daca nu se doreste din partea mass-media sa se dea rectificare, atunci exista o singura cale – judecata.

O alta situatie in care se pomenesc  organizatiile este atunci cand trimit la presa un material pentru amplasare gratuita, iar dupa amplasare observa ca ziarul a scos din text mentionarile donatorilor. Evident ca organizatiile trebuie sa respecte principiul transparentei, dar mentionarea donatorilor este considerata de presa ca fiind publicitate, si au dreptate ziaristii.  Daca nu se plateste pentru acest material, ziaristul poate sa scoata, iar organizatia nu ar trebui sa se supere.  In asemenea cazuri, atunci cand se expediaza presei un comunicat de presa, se expediaza si finantatorului sa vada ca este mentionat. Dar nu asta conteaza cel mai mult pentru donator, ci conteaza ca proiectul sa atinga rezultatele stabilite initial si ca jurnalistul abordeaza problema, iar oamenii din comunitatea respectiva au beneficiat in urma acestui proiect.

Deci, in final, exista societatea civila, exista autoritatile, iar la mijloc este mass-media - puntea de legatura dintre aceste doua tabere. Toti depindem unul de altul.   Daca din acest triunghi  cade unul, situatia devine anormala. Mass-media va sta bine pe picioare numai cu sustinerea societatii civile, iar societatea civila si mass-media monitorizeaza activitatea puterii.

aboneaza

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

Fundraising

Cum conving o vedeta sa-mi sustina cauza

Vedetele se implica tot mai des in campanii sociale. Ele fac o astfel de campanie memorabila si deschid mai usor portile catre sufletul publicului. Mihaela Radulescu este una din vedetele care se implica in multe actiuni sociale. Ea dezvaluie care sunt secretele prin care poti convinge o vedeta sa t...

Read more

Marketing Nonprofit

Puterea Feedback - ului

Feedback-ul este un instrument folosit permanent, indiferent de domeniu, atat in viata personala cat si in viata profesionala. Vom invata impreuna cum trebuie folosit feedback -ul pentru a avea rezultate si cum nu trebuie folosit, astfelincat sa nu se transforme intr-un bumerang ce se poate int...

Read more

Management Nonprofit

Masurarea impactului campaniilor de comunicare

Prezentare sustinuta de Laura Bohantov, Coordonator PR la IDIS “Viitorul”, in cadrul atelierului “Strategia de comunicare: Elemente-cheie”,  proiectul “Asigurarea vizibilitatii ONG-urilor specializate in domeniul drepturilor omului prin comunicare”, implementat de Asociatia Specialistilor in Relatii...

Read more

Promo

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google