Stiri

Familiile pot lua acasă copii orfani în perioada sărbătorilor

Familiile pot lua acasă copii orfani în perioada sărbătorilor

Direcţia municipală de resort a lansat o campanie,  în cadrul căreia orice familie poate dărui o sărbătoare de vis copiilor orfani, luându-i acasă. Cererea trebuie depusă anticipat întrucât există o procedură obligatorie de urmat.După depunerea cererii , pe durata a 3-4 se va evalua familia. Ulterior se vor propune copiii care sunt la evidenţă instituțiilor sociale. Micuţii aflaţi în instituţiile de ocrotire socială, pentru câteva zile, vor putea împărtăşi magia sărbătorilor în sânul unei familii. Cuplurile care doresc să ia acasă copii orfani, trebuie să depună o cerere la Direcţia pentru protecţia drepturilor copilului din sectorul în care locuiesc.   Sursa: http://www.infomost.org/

Continuare

Încălcarea drepturilor omului în regiunea transnistreană din nou în atenția CtEDO

Recent Curtea Europeană pentru Drepturile Omului a comunicat guvernelor R. Moldova și Rusiei cauza Valeriu Mițul și Iurie Coțofan (Cerere nr. 33446/11). Valeriu Mițul este ex primar al s. Corjova r-nul Dubăsari și Președinte al Asociației Veteranilor de Război „Corjova 1992”, iar Iurie Coțofan consilier în aceeași localitate. În fiecare an la 2 martie locuitorii satului Corjova comemorează victimele războiului de pe Nistru din 1992. În 2011, marșul de comemorare a victimelor războiului de pe Nistru din 1992 se desfășura pașnic și fără incidente, până în momentul în care reprezentanții miliției locale au solicitat primului reclamant să oprească marșul și să nu fluture drapelul R.Moldova. Participanții la eveniment au ignorat solicitarea miliției locale și au continuat evenimentul participând la slujba religioasă. La finele ceremoniei de comemorare aproximativ 30 de miliției au înconjurat participanții...

Continuare

Polonezii ne învață cum să atragem investitorii în regiune

Polonezii ne învață cum să atragem investitorii în regiune

Astăzi ADR Centru a fost gazda unui grup de experți din Polonia, care au organizat un seminar pentru angajații agenției. Această întrevedere s-a desfășurat in cadrul proiectului comun al Organizației de Atragere a Investițiilor și promovare a Exportului (MIEPO), Ministerului Dexvoltării Regionale și Construcțiilor și Agenția Poloneză pentru Informații și Investiții Străine (PAIiIZ). Proiectul are drept scop preluarea experienței Poloniei în domeniul atragerii investițiilor străine. Specialiștii din cadrul ADR Centru au prezentat oaspeților din Polonia prioritățile dezvoltării regionale, dar și proiectele implementate în Regiunea de Dezvoltare Centru. Șeful Direcției de dezvoltare regională a PAIiIZ, Monika Zdrojek, și directorul adjunct al Departamentului de investiții străine al PAIiIZ, Adam Malecki au vorbit participanților la seminar despre cooperarea regională și practicile Poloniei din acest domeniu.  Experții au vorbit și despre tehnicile de atragere a investițiilor...

Continuare

LeaderSHE la o lecţie de succes cu Rodica Ciorănică şi Masterclass alături de BABOR Cosmetics

LeaderSHE la o lecţie de succes cu Rodica Ciorănică şi Masterclass alături de BABOR Cosmetics

Sâmbăta de 6 decembrie a fost petrecută într-un mod frumos de fetele echipei LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy. Într-o atmosferă prietenoasă şi sinceră, participantele s-au inspirat din povestea de viaţă a jurnalistei Rodica Ciorănică. Experienţa de 10 din cadrul unei reviste de top din ţară, dar şi munca de la TV au consacrat-o pe Rodica în topul celor mai buni oameni media din Republica Moldova. Pe lângă biografia impresionantă, jurnalista le-a oferit multe sfaturi fetelor cum ar fi, să îşi asculte intuiţia şi inima, să creadă în visele lor şi să muncească pentru ele, să înveţe bine şi să citească dar cel mai important, să rămână oameni modeşti. Vedeta şi-a împărtăşit temerile dar şi dorinţele pe care le doreşte să fie materializate. “Îmi doresc o casă pe malul unui lac, o casă...

Continuare

La Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud

La Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud

Astăzi, 9 decembrie 2014, la Cahul a fost lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor Sud,  care face parte din cadrul proiectului ”Armonizarea politicilor în domeniul sanitar ale Republicii Moldova şi Georgiei cu cele din Uniunea Europeană”. Proiectul este implementat de Fundaţia Est – Europeană (FEE) în parteneriat cu Fundaţia „Eurasia Partnership” din Georgia, cu suportul Uniunii Europene și se realizează în perioada 2013 – 2015. Scopul CASC este de a proteja drepturile consumatorilor și a promova siguranța alimentară, avînd drept obiective: Consultarea consumatorilor în domeniul normelor de siguranță alimentară; Consultarea cetățenilor în ce privește drepturile lor de consumator; Informarea  cetățenilor despre alte structuri de stat sau neguvernamentale care apără drepturile consumatorului; Acordarea asistenței juridice primare cetățenilor; Efectuarea analizelor de laborator (gratuit) în caz de necesitate, de exemplu dacă produsul este suspectat că ar fi fost...

Continuare

Specificul comunicarii ONG-Mass-media

Comunicarea ONG-urilor cu Mass MediaPrezentare sustinuta de Tudor Iascenco, redactor-sef la ziarul Cuvantul, in cadrul atelierului “Vizibilitate prin comunicare”,  proiectul “Asigurarea vizibilitatii ONG-urilor specializate in domeniul drepturilor omului prin comunicare”, implementat de Asociatia Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare in parteneriat cu PNUD Moldova cu sustinerea financiara a Ambasadei SUA la Chisinau.

Dintotdeauna am considerat ca, fiind la ziarul Cuvantul, colaboram foarte bine cu organizatiile  neguvernamentale. Am ramas surprins cand am aflat ca in regiunea Orhei sunt cateva sute de ong-uri, in timp ce noi lucram doar cu 12-15. Am mai aflat ulterior ca multe din ele nu au activitate, insa vom incerca sa ajungem la fiecare din cele care activeaza.  Si asta pentru ca unul din aspectele ziarului este promovarea imaginii organizatiilor neguvernamentale, a activitatilor lor pentru a le face nume.

Orice ziar va fi deschis spre colaborare cu o organizatie neguvernamentala daca aceasta organizatie va intelege necesitatea, gustul conlucrarii cu mass-media, castigul sau din treaba aceasta.   De exemplu, sunt organizatii care nu fac un pas fara sa puna la curent ziarul local: atunci cand castiga un proiect, initiaza planuri sau activitati. De cele mai multe ori, aceste organizatii invita ziaristul, care analizeaza importanta subiectului si decide daca va merge sau nu.  Evident, fiecare material publicat in presa despre organizatia X va contribui la consolidarea imaginii acestei organizatii.  Sunt cazuri cand ziarul nici nu cunoaste la fata reprezentantii organizatiei, insa ii cunoaste deja dupa numarul materialelor primite prin e-mail de la ei, din discutiile la telefon etc.

Ziarele care refuza sa reflecte pe gratis sau din alte motive subiectele legate de ong-uri si problemele pe care le rezolva acestea, au doar de pierdut. Evident ca nu vor publica gratuit anunturi despre un tender desfasurat de organizatie. Dar, publicand materiale despre proiecte si activitati, vor avea de castigat cititorii.  Daca, desigur, este o stire care nu prezinta interes pentru cititori sau prezinta interes doar pentru o persoana oarecare, atunci trebuie de gandit daca trebuie de reacționat.  Pentru ca ziarul lucreaza pentru cititor. Cu cat mai multi cititori, cu atat tirajul e mai mare, respectiv, este mai multa publicitate, fiindca cel care comanda publicitate vrea si efect.  De asta este important intotdeauna sa se mearga de la interesul cititorului. Atunci cand este vorba despre un proiect realizat intr-un sat, de care trebuie sa stie satul, atunci este foarte important. Si, desigur, va fi ridicol sa ceri bani pentru un asemenea lucru. Este foarte important ca reprezentantul ong-ului sa ia initiativa in mainile sale si sa convinga mass-media locala sa plaseze gratuit informatii despre proiecte si activitati, altele decat cele cu tenta publicitara sau anunturi.

Cand este cazul ca organizatiile sa plateasca pentru anumite materiale si cand nu? In primul rand, ziarele consiliilor raionale sunt asigurate financiar din bugetul local, atat cat au nevoie, astfel incat ei pur si simplu nu ar trebui sa ceara bani de la ong-uri.  Pe de alta parte, ziarele consiliilor raionale sunt mereu tendentioase, pun in capul materialului administratia publica locala, evidentiind prezenta la eveniment a presedintelui consiliului raional, mentionand doar pe undeva despre donator sau organizatia care desfasoara evenimentul. De exemplu, ziarul Cuvantul, care este independent,  taxeaza doar anunturile si publicitatea propriu-zisa, iar celelalte materiale sunt plasate gratuit. Mai ales ong-urile din licee, din scoli, institutii de invatamant, care primesc niste banuti pentru o activitate oarecare si nu au bani pentru promovare. De la acestia nu se ia nici un ban. De asemenea, pentru o stire, un interviu, un material propriu-zis intr-un domeniu, realizarea unui proiect , niciodata nu a fost solicitata plata.  De multe ori materiale din ziar dedicate activitatilor ong-urilor pot ocupa si pana la 40% din suprafata ziarului. Totul depinde de evenimentele care au loc, daca jurnaliștii de la ziar pot sa mearga la acest eveniment, precum si de numarul si relevanta informatiilor expediate prin e-mail, la telefon etc.

Conlucrarea intre ONG si mass-media  aduce beneficii ambelor parti: ong-ului pentru ca mediatizeaza anumite probleme, iar ziarul  - prin niste lucruri interesante pentru cititor, pe care le furnizeaza ong-ul. Cititorul este interesat de problemele sociale si vrea sa vada ce se intampla in comunitatea sa, in raion.  ONG-ul isi poate face un nume doar cu  ajutorul mass-media.  Pe de alta parte, este vinovata si mass-media  de proasta relatie cu ong-urile. Pentru ca la toate ong-urile sunt oameni, care ar trebui sa citeasca ziarul local. Si daca nu il citesc, inseamna ca ziarul local nu a ajuns la acesti oameni.

Nu de fiecare data ziarul va plasa stirea trimisa de organizatie sau va plasa doar o parte din informatiile pe care le contine comunicatul de presa. Iar acest lucru este corect. Este recomandabil ca organizatia sa trimita comunicat de presa din care jurnalistul sa se informeze pentru a pregati ulterior un material de presa. Daca, totusi, ziarul a publicat o informatie gresita, organizatia poate sa ceara dezmintire fara a risca sa strice relatia cu respectiva institutie mass-media.  Este ceva normal si deloc suparator sa ceri dezmintire, iar ziarele nu se supara. Evident, atunci cand se comit greseli intentionate, precum si daca nu se doreste din partea mass-media sa se dea rectificare, atunci exista o singura cale – judecata.

O alta situatie in care se pomenesc  organizatiile este atunci cand trimit la presa un material pentru amplasare gratuita, iar dupa amplasare observa ca ziarul a scos din text mentionarile donatorilor. Evident ca organizatiile trebuie sa respecte principiul transparentei, dar mentionarea donatorilor este considerata de presa ca fiind publicitate, si au dreptate ziaristii.  Daca nu se plateste pentru acest material, ziaristul poate sa scoata, iar organizatia nu ar trebui sa se supere.  In asemenea cazuri, atunci cand se expediaza presei un comunicat de presa, se expediaza si finantatorului sa vada ca este mentionat. Dar nu asta conteaza cel mai mult pentru donator, ci conteaza ca proiectul sa atinga rezultatele stabilite initial si ca jurnalistul abordeaza problema, iar oamenii din comunitatea respectiva au beneficiat in urma acestui proiect.

Deci, in final, exista societatea civila, exista autoritatile, iar la mijloc este mass-media - puntea de legatura dintre aceste doua tabere. Toti depindem unul de altul.   Daca din acest triunghi  cade unul, situatia devine anormala. Mass-media va sta bine pe picioare numai cu sustinerea societatii civile, iar societatea civila si mass-media monitorizeaza activitatea puterii.


Nu uitați să recomandați acest articol prietenilor!

Recomandari din ultima luna:

 

 

 

 

Fundraising

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Desi marketingul direct este destul de rar asociat domeniului cauzelor sociale, o parte considerabila a activitatilor de marketing social utilizeaza instrumentele marketingului direct. Si acest lucru este justificat de faptul ca unul din obiectivele marketingului cauzelor sociale este acela de a str...

Read more

Marketing Nonprofit

5 Easy Social Media Wins for the Nonprofit Organization

Social media need not be intimidating. The basics to becoming truly social are easy to embrace and won't take but a few moments. You can put these five easy tips into effect to put a friendly face on your organization and engage in social media in just two minutes time.

Read more

Management Nonprofit

Evitarea Conflictelor de Interese în Guvernarea ONG-urilor

Toate Organizațiile Societății Civile (OSC-urile) trebuie să adopte politici de prevenire şi soluţionare a conflictelor de interese. Prin adoptarea unei asemenea politici Consiliul de Administrare îmbunătăţeşte reputaţia organizaţiei în ceea ce priveşte responsabilitatea şi transparenţa, astfel cont...

Read more

Promo

CIVIC.MD pe Facebook

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica, hostingul pentru sistemul de gestionare a publicitatii este oferit de compania Starnet

Find us on Google+
Google