Stiri

CNPAC campion în promovarea drepturilor copiilor

CNPAC campion în promovarea drepturilor copiilor

Centrul Național de Prevenire a Abuzului față de Copiii a fost premiat în semn de recunoștință pentru eforturile depuse în promovarea drepturilor copiilor. Premiul, care ne califică printre Campioni, a fost oferit în cadrul Galei UNICEF Moldova organizată cu ocazia celor 25 de ani de la adoptarea Convenției ONU cu privire la Drepturile Copilului. În total au fost premiate șapte organizații și persoane fizice selectate în baza unui proces public de nominalizări în perioada 1 iulie – 30 septembrie curent. Totodată, exprimăm sincere felicitări pentru premiile luate de Iosif Moldovanu, expert în domeniul drepturilor copilului, dar care este și membru al Consiliului Coordonator CNPAC, Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului CIDDC,Centrul Media pentru Tineri, Institutul de Reforme Penale, organizații cu care avem parteneriate frumoase și o misiune comună de a promova drepturile copiilor. Ceremonia de...

Continuare

“Promovarea integrării Europene a Republicii Moldova” – subiect discutat cu tinerii de la Universitatea de Stat “Alecu Russo” din mun. Bălți

“Promovarea integrării Europene a Republicii Moldova” – subiect discutat cu tinerii de la Universitatea de Stat “Alecu Russo” din mun. Bălți

Integrarea europeană a Republicii Moldova presupune un proces complex de reforme, care trebuie să fie înţeles pe deplin de către cetăţeni, dar mai cu seamă de tânăra generație pentru a putea fi susţinut şi realizat în totalitate. De aceea, tinerii au nevoie de mai multă informare privind modul de funcționare a Uniunii Europene (UE). Ce presupune comunitatea europeană? Care sunt drepturile și obligațiile cetățenilor UE? Care sunt rezultatele proiectelor sociale, de infrastructură, economice şi mediu finanțate din fonduri europene, sunt subiecte ce trezesc interes nu doar la tineri, ci și la întreaga populație a țării. O modalitate a dialogului cu tânăra generație ar fi dezbaterile publice. Un astfel de eveniment a avut loc la data de 12 noiembrie a.c. cu tinerii, studenți de la Universitatea de Stat “Alecu Russo” din mun. Bălți. Subiectul discuției...

Continuare

SEMNAL DE ALARMĂ cu ocazia Zilei Mondiale de prevenire a abuzului asupra copilului

Astăzi, 19 noiembrie este marcată Ziua Mondială de Prevenire a Abuzului asupra Copilului, iar mâine, 20 noiembrie, întreaga lume  marchează  25 ani de la Semnarea Convenţiei ONU cu privire la Drepturile Copilului. Aceste 2 zile semnificative pentru copilăria fiecărui copil sunt un bun prilej de a atenționa autorităţile, părinții și întreaga societate că drepturile copilului încă sunt încălcate în 2014. Subestimarea fenomenului violenţei are loc atât la nivel individual şi comunitar, cât şi la nivelul societăţii. Disciplinarea prin  pedepse fizice şi umilitoare este adesea percepută ca fiind normală, în special atunci când nu are ca rezultat o vătămare „vizibilă” sau de durată. Deşi din 2008 în Republica Moldova pedeapsa corporală a copiilor este interzisă prin lege, datele studiilor din 2014 ne demonstrează că 48% din copiii cu vârsta cuprinsă între  2-14...

Continuare

Studenții obțin un rol important în evaluarea universităților

Studenții obțin un rol important în evaluarea universităților

AO Consiliul Național al Organizațiilor Studențești din Moldova (CNOSM), împreună cu Ministerul Educației și Ministerul Tineretului și Sportului, desfășoară campania „Europa pentru studenți”.  În cadrul unei emisiuni la radio Studentus, împreună cu invitatul Chiciuc Andrei, președintele Consiliului Interminar de conducere al Agenției Naționale de Asigurare a Calității în Învățămîntul Profesional, am discutat despre politicile de asigurare a calității studiilor la nivel european și la nivelul țării noastre. - În spațiul european există o structură pentru evaluarea și asigurarea calității? - Da, evident, în tot spațiul european există Agenții de Asigurare a calității. Aceste agenții sunt axate pe asigurarea calității în învățămîntul superior. La nivel european avem Asociația Europeană pentru Asigurarea Calității în Învățămîntul Superior, o asociație care întrunește toate agențiile naționale din Europa care sunt preocupate de evaluarea și acreditarea instituțiilor de învățămînt cît și programelor de studii...

Continuare

A patra ediţie LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy a fost lansată cu succes

A patra ediţie LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy a fost lansată cu succes

Pe 25 octombrie 2014 a fost lansată a patra ediţie a programului LeaderSHE-Young Women Leaders’ Academy. 30 de tinere, cu vârsta cuprinsă între 18-22 ani, care au trecut printr-un proces complex de selecție (3 etape),  au început un frumos şir de evenimente şi activităţi care le vor aduce experienţe frumoase în dezvoltarea personală şi profesională. La eveniment le-au urat „Bun Venit” și un călduros „Mult Succes” Olga Melinciuc – Fondatoarea proiectului LeaderSHE- Young Women Leaders’ Academy, Marina Pascari – Coordonatoarea proiectului,   Valeria Grigori, membru LeaderSHE Club, Lucia Uşurelu, preşedintele „Soroptimist” și Olga Safronova, reprezentanta BABOR Cosmetics. Invitatul special a fost Excelenţa Sa, Indrid Tersman, Ambasadorul Suediei în Republica Moldova, care este alături de proiect încă de la prima ediție, exprimându-și susținerea și încrederea în realizările tinerelor. Dna Tersman le-a vorbit participantelor...

Continuare

Specificul comunicarii ONG-Mass-media

Comunicarea ONG-urilor cu Mass MediaPrezentare sustinuta de Tudor Iascenco, redactor-sef la ziarul Cuvantul, in cadrul atelierului “Vizibilitate prin comunicare”,  proiectul “Asigurarea vizibilitatii ONG-urilor specializate in domeniul drepturilor omului prin comunicare”, implementat de Asociatia Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare in parteneriat cu PNUD Moldova cu sustinerea financiara a Ambasadei SUA la Chisinau.

Dintotdeauna am considerat ca, fiind la ziarul Cuvantul, colaboram foarte bine cu organizatiile  neguvernamentale. Am ramas surprins cand am aflat ca in regiunea Orhei sunt cateva sute de ong-uri, in timp ce noi lucram doar cu 12-15. Am mai aflat ulterior ca multe din ele nu au activitate, insa vom incerca sa ajungem la fiecare din cele care activeaza.  Si asta pentru ca unul din aspectele ziarului este promovarea imaginii organizatiilor neguvernamentale, a activitatilor lor pentru a le face nume.

Orice ziar va fi deschis spre colaborare cu o organizatie neguvernamentala daca aceasta organizatie va intelege necesitatea, gustul conlucrarii cu mass-media, castigul sau din treaba aceasta.   De exemplu, sunt organizatii care nu fac un pas fara sa puna la curent ziarul local: atunci cand castiga un proiect, initiaza planuri sau activitati. De cele mai multe ori, aceste organizatii invita ziaristul, care analizeaza importanta subiectului si decide daca va merge sau nu.  Evident, fiecare material publicat in presa despre organizatia X va contribui la consolidarea imaginii acestei organizatii.  Sunt cazuri cand ziarul nici nu cunoaste la fata reprezentantii organizatiei, insa ii cunoaste deja dupa numarul materialelor primite prin e-mail de la ei, din discutiile la telefon etc.

Ziarele care refuza sa reflecte pe gratis sau din alte motive subiectele legate de ong-uri si problemele pe care le rezolva acestea, au doar de pierdut. Evident ca nu vor publica gratuit anunturi despre un tender desfasurat de organizatie. Dar, publicand materiale despre proiecte si activitati, vor avea de castigat cititorii.  Daca, desigur, este o stire care nu prezinta interes pentru cititori sau prezinta interes doar pentru o persoana oarecare, atunci trebuie de gandit daca trebuie de reacționat.  Pentru ca ziarul lucreaza pentru cititor. Cu cat mai multi cititori, cu atat tirajul e mai mare, respectiv, este mai multa publicitate, fiindca cel care comanda publicitate vrea si efect.  De asta este important intotdeauna sa se mearga de la interesul cititorului. Atunci cand este vorba despre un proiect realizat intr-un sat, de care trebuie sa stie satul, atunci este foarte important. Si, desigur, va fi ridicol sa ceri bani pentru un asemenea lucru. Este foarte important ca reprezentantul ong-ului sa ia initiativa in mainile sale si sa convinga mass-media locala sa plaseze gratuit informatii despre proiecte si activitati, altele decat cele cu tenta publicitara sau anunturi.

Cand este cazul ca organizatiile sa plateasca pentru anumite materiale si cand nu? In primul rand, ziarele consiliilor raionale sunt asigurate financiar din bugetul local, atat cat au nevoie, astfel incat ei pur si simplu nu ar trebui sa ceara bani de la ong-uri.  Pe de alta parte, ziarele consiliilor raionale sunt mereu tendentioase, pun in capul materialului administratia publica locala, evidentiind prezenta la eveniment a presedintelui consiliului raional, mentionand doar pe undeva despre donator sau organizatia care desfasoara evenimentul. De exemplu, ziarul Cuvantul, care este independent,  taxeaza doar anunturile si publicitatea propriu-zisa, iar celelalte materiale sunt plasate gratuit. Mai ales ong-urile din licee, din scoli, institutii de invatamant, care primesc niste banuti pentru o activitate oarecare si nu au bani pentru promovare. De la acestia nu se ia nici un ban. De asemenea, pentru o stire, un interviu, un material propriu-zis intr-un domeniu, realizarea unui proiect , niciodata nu a fost solicitata plata.  De multe ori materiale din ziar dedicate activitatilor ong-urilor pot ocupa si pana la 40% din suprafata ziarului. Totul depinde de evenimentele care au loc, daca jurnaliștii de la ziar pot sa mearga la acest eveniment, precum si de numarul si relevanta informatiilor expediate prin e-mail, la telefon etc.

Conlucrarea intre ONG si mass-media  aduce beneficii ambelor parti: ong-ului pentru ca mediatizeaza anumite probleme, iar ziarul  - prin niste lucruri interesante pentru cititor, pe care le furnizeaza ong-ul. Cititorul este interesat de problemele sociale si vrea sa vada ce se intampla in comunitatea sa, in raion.  ONG-ul isi poate face un nume doar cu  ajutorul mass-media.  Pe de alta parte, este vinovata si mass-media  de proasta relatie cu ong-urile. Pentru ca la toate ong-urile sunt oameni, care ar trebui sa citeasca ziarul local. Si daca nu il citesc, inseamna ca ziarul local nu a ajuns la acesti oameni.

Nu de fiecare data ziarul va plasa stirea trimisa de organizatie sau va plasa doar o parte din informatiile pe care le contine comunicatul de presa. Iar acest lucru este corect. Este recomandabil ca organizatia sa trimita comunicat de presa din care jurnalistul sa se informeze pentru a pregati ulterior un material de presa. Daca, totusi, ziarul a publicat o informatie gresita, organizatia poate sa ceara dezmintire fara a risca sa strice relatia cu respectiva institutie mass-media.  Este ceva normal si deloc suparator sa ceri dezmintire, iar ziarele nu se supara. Evident, atunci cand se comit greseli intentionate, precum si daca nu se doreste din partea mass-media sa se dea rectificare, atunci exista o singura cale – judecata.

O alta situatie in care se pomenesc  organizatiile este atunci cand trimit la presa un material pentru amplasare gratuita, iar dupa amplasare observa ca ziarul a scos din text mentionarile donatorilor. Evident ca organizatiile trebuie sa respecte principiul transparentei, dar mentionarea donatorilor este considerata de presa ca fiind publicitate, si au dreptate ziaristii.  Daca nu se plateste pentru acest material, ziaristul poate sa scoata, iar organizatia nu ar trebui sa se supere.  In asemenea cazuri, atunci cand se expediaza presei un comunicat de presa, se expediaza si finantatorului sa vada ca este mentionat. Dar nu asta conteaza cel mai mult pentru donator, ci conteaza ca proiectul sa atinga rezultatele stabilite initial si ca jurnalistul abordeaza problema, iar oamenii din comunitatea respectiva au beneficiat in urma acestui proiect.

Deci, in final, exista societatea civila, exista autoritatile, iar la mijloc este mass-media - puntea de legatura dintre aceste doua tabere. Toti depindem unul de altul.   Daca din acest triunghi  cade unul, situatia devine anormala. Mass-media va sta bine pe picioare numai cu sustinerea societatii civile, iar societatea civila si mass-media monitorizeaza activitatea puterii.


Nu uitați să recomandați acest articol prietenilor!

Ajutați să promovăm portalul, includeți un banner pe site-urile voastre!

 

Recomandari din ultima luna:

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Voi ştiaţi că fiecare ONG poate adăuga gratuit pe CIVIC.MD ştiri şi anunţuri? Trimiteţi un mesaj la [email protected] dacă aveţi întrebări.

 

 

 

 

Fundraising

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Marketingul direct in cauze sociale si colectarea de fonduri

Desi marketingul direct este destul de rar asociat domeniului cauzelor sociale, o parte considerabila a activitatilor de marketing social utilizeaza instrumentele marketingului direct. Si acest lucru este justificat de faptul ca unul din obiectivele marketingului cauzelor sociale este acela de a str...

Read more

Marketing Nonprofit

Creeaza-ti o lista electronica, promoveaza-te!

Creeaza-ti o lista electronica, promoveaza-te!

Orice contact stabilit cu potentialii clienti reprezinta o oportunitate de a crea o lista electronica. Tot mai multe organizatii isi creeaza liste de adrese electronice pentru promovarea misiunilor lor. Ele au facut marketing electronic de ani de zile si au inteles ca daca iau in serios crear...

Read more

Management Nonprofit

Fisa de Post si Contractul Individual de Munca

Fisa de Post si Contractul Individual de Munca

Adesea in ONG din Moldova fisa de post este confundata/asimilata/identificata cu contractul de munca. In unele ONG fisele de post au doar  angajatii cu norma intreaga (cu exceptia conducatorului), in altele toti angajatii indiferent de normarea muncii, in altele toti membrii echipei inclusiv volunt...

Read more

Promo

CIVIC.MD pe Facebook

Promo

Promo

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit de compania Amplica


Find us on Google+
Google