Lidia Mocanu: "Un bun formator trebui sa fie şi un bun ascultător"



Lidia Mocanu este o tânără activă şi ambiţioasă care este conștientă de faptul că orice schimbare  prinde viață doar prin implicare, de aceea este persoana căreia îi pasă  și muncește nemijlocit pentru un viitor prosper. Pe lângă faptul că este studentă la Facultatea de Relaţii Internaţionale şi Studii Europene, Lidia face parte din Cursul de Lungă durată de Formare de Formatori implementat de Institutul de Instruire în Dezvoltare “MilleniuM” și consideră că datorită acestui curs a reușit să-și aprofundeze cunoștințele în domeniul educației non-formale.

12106933 181773275493635 8667418303419652049 nCe te-a motivat să te implici in proiectul ,,Promovarea educației non-formale de calitate în domeniul tineret din R.Moldova”?

Mereu am fost deschisă spre a cunoaşte lucruri noi, iar educaţia non-formală este elementul cheie care mă va ajuta să-mi realizez visul de a deveni formator. Vreau să mai adaug faptul că acest proiect este foarte important pentru dezvoltarea mea personala şi cu siguranţă va constitui o oportunitate deosebită de a mă afirma în acest domeniu.

Fiind deja al 6 modul, ce schimbări ai observat la tine ca formator?

Pe durata proiectului am avut prilejul să abordez diferite idei şi metode de lucru în cadrul educaţie non-formale cu ceilalţi colegi-participanţi. Fiind la început mereu încerc să îmbunătăţesc  câte ceva, muncesc la capitolul flexibilitate, managementul timpului, însă consider că cel mai important lucru este faptul că  livrez informaţia tinerilor. Consider că feedback-ul este o componentă importantă a instruirii, deoarece în acest mod pot observa cât de mult am învăţat şi cât de mult pot transmite.

În cadrul proiectului ai avut de făcut şi o temă pentru acasă, cu ce impresii ai rămas după ce ai realizat-o?

Pentru mine Tema pentru acasă  echivalează cu următoarele cuvinte : curiozitate, motivare, emoţii. În general m-am descurcat bine şi spre surprinderea mea nu am întâlnit situaţii dificile. Am lucrat cu elevii de la Colegiului Industrial-Pedagogic din oraşul Cahul şi am abordat tema ,,Drepturile Omului şi Principiile Democraţiei.” Participanţii au fost foarte activi, deschişi şi interesaţi de subiectele abordate. Mă bucur pentru că în şcolile noastre există elevi activi, care văd necesitatea implimentării activităţilor non-formale în gimnaziu.

Ce calități și aptitudini consideri că ar trebui să aibă un bun formator?

Consider că un bun formator ar trebui sa fie diferit, creativ şi original. Trebuie să fie flexibil, dar şi apt pentru a crea  o atmosferă plăcută.

În concluzie pot spune că un bun formator ar trebui sa fie şi un bun ascultător şi să înveţe câte ceva şi de la participanţi.

 

Proiectul „Promovarea educaţiei non-formale de calitate în domeniul tineret în Republica Moldova” este implementat de Institutul de Instruire în Dezvoltare “MilleniuM”, cu suportul financiar oferit de către Ministerul Tineretului şi Sportului al Republicii Moldova în cadrul Programului de Granturi 2015.