Concursul ”Marca comercială a anului 2012”, pentru responsabilitatea socială a businessului



Comitetul organizatoric al Concursului ”Marca comercială a anului 2012” a decis ca ediția a X-a a competiției să promoveze conceptul de responsabilitate socială a businessului. Aspectele organizatorice ale concursului au fost discutate pe 16 noiembrie 2012, în cadrul unei ședințe de lucru.

Vicepreședintele Camerei de Comerț și Industrie a Moldovei Tudor Olaru, vicepreședinte al comitetului organizatoric, a menționat că, tema ce ține de responsabilitatea socială a businessului nu a fost aleasă întâmplător. ”La momentul actual, încă nu putem afirma că acțiunile de responsabilitate socială corporativă (RSC) sunt tipice pentru mediul de afaceri de la noi din țară. Membrii comunității nu sunt informați suficient referitor la nivelul de activitate socială a agenților economici și la acțiunile de RSC pe care le desfășoară companiile atât pentru angajați, cât și pentru întreaga societate. La rândul lor, întreprinzătorii trebuie să conștientizeze că, miza succesului de lungă durată în afaceri nu este pusă nu pe obținerea profiturilor maxime, ci pe responsabilitatea socială, tendință care a luat deja amploare pe piețele dezvoltate”.

Tudor Olaru a afirmat că, similar edițiilor precedente, pe lângă aprecierea experților, în cadrul concursului va fi efectuat sondajul în rândul consumatorilor.

Oxana Savciuc, dr. conf.univ. al Academiei de Studii Economice, membru al grupului de experți al concursului, a spus că ”Marca comercială a anului” stimulează preluarea bunelor practici în business, având impact atât asupra companiilor, cât și asupra preferințelor consumatorilor. ”Analizând rezultatele chestionarelor și evaluările experților, deseori constatăm că, produsele şi serviciile de calitate, de producţie autohtonă, nu prea sunt cunoscute, fiind promovate insuficient și pe piețele locale, și pe cele externe. În acest context, Concursul ”Marca comercială a anului” este binevenit, deoarece oferă premise pentru crearea unui mediu de afaceri mai competitiv, bazat pe principii moderne”.

Concursul ”Marca comercială a anului” este iniţiat de CCI şi se organizează în colaborare cu Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală.

Conform regulamentului, la „Marca comercială a anului” pot participa întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul ţării noastre.

Premiul Mare al Concursului este „Mercuriul de Aur”. Ceremonia oficială de decernare a premiilor va avea loc în cadrul Expoziţiei naţionale „Fabricat în Moldova”, în perioada 30 ianuarie-02 februarie 2013.

Agenții economici care doresc să ia parte la concurs pot depune cererile participare la Camera de Comerț și Industrie a Moldovei:

tel/fax (022) 23-84-10, 21-07-25, 21-14-42

e-mail: petrova@chamber.md

www.marca.chamber.md

PS: Camera de Comerţ şi Industrie invită mass-media să devină parteneri informaţionali ai Concursului ”Marca comercială a anului” şi ai Expoziţiei naţionale ”Fabricat în Moldova”, în schimbul plasării logo-ului instituției media pe toate materialele poligrafice editate cu ocazia expoziţiei şi concursului. Logoul va fi plasat și pe pagina web a CCI, la informația care se referă la aceste evenimente, cu menţiunea „Partener informaţional”. De asemenea, banerele instituţiei Dvs. pot fi afişate în pavilioanele unde se va desfăşura expoziţia.

Persoana de contact din cadrul CCI a RM este dna Marina Petrova, şefa Direcţiei Târguri şi Expoziţii, telefon: 23 84 10, 21 07 25, e-mail: petrova@chamber.md